Hva har du dilla på?

LoveAgain

Betatt av forumet
Tenkte det hadde vært artig med en tråd hvor vi kan dele de rare tingene vi spiser, lukter som er ekstra gode osv osv i svangerskapet. Håper fler er med ☺
I mitt forrige svangerskap hadde jeg dilla på eksos, garasje lukt og sprittusj lukt. fikk oppheng på laks. Egg nekta jeg spise.

Til nå merker jeg ekstrem lyst på mandarin, juice og hvitt brød.Ikke noe mer mystiske saker en det enda men det kommer vel hi hi.

Akkurat nå er det steakhouse burgeren på burger king, smultringer og aas julebrus :P I know, ikke veldig sunt :P
Må bare skjerpe meg! Men er så mye jeg blir kvalm av akkurat nå. Sånn som egg. Det elsker jeg til vanlig. Nå blir jeg kvalm bare av tanken.

Jeg craver junkfood! Gikk på lavkarbo før jeg ble gravid, men det har gått rett ut av vinduet :p Prøver å kontrollere meg selv så godt jeg kan, men det er ikke lett! Kylling er også helt fantastisk, og det spiste jeg så og si aldri før.
Lukter har jeg ikke hatt noe av på den positive fronten, kun negativt (frukt og grønt avdelingen i butikkene lukter bare så grusomt!) :p

Jeg tåler heller ikke egg forøvrig.

Akkurat nå er det steakhouse burgeren på burger king, smultringer og aas julebrus :P I know, ikke veldig sunt :P
Må bare skjerpe meg! Men er så mye jeg blir kvalm av akkurat nå. Sånn som egg. Det elsker jeg til vanlig. Nå blir jeg kvalm bare av tanken.
Vaaaarme smultringer ja..mm..

Her går det i hvit brød med gulost og paprika. Begge de andre svangerskapene har det Vært isbiter som har vært helt dill ♡

Ingen ting spesielt forløpig, er bare matlei og ingen ting som frister. Første gang var det vaniljesaus, kunne fint drikker flere liter om dagen, men måtte bare begrense meg sist var det isbiter, nam nam, spiste isbiter døgnet rundt

Pepsi max Cherry og lukten av Play Doh...mmm... forrige svangerskap måtte jeg ha vann i mengder. Både drikke det og dusje i det. Pluss lukten av rå kjeller og vaskerom. Men tror disse tingene kom litt senere.

Her alt av mat gjøre meg kvalm...jeg lever av saft og Mari kjekks til nå. Forrige svangerskape spiste jeg ikke noe utenom brødskiver og hvitost...

Når det gjelder lukt så ingen på positiv side,alt negative(søppel, bleie til 14 mnd ikke minst lukten av mannen sin parfyme):confused:

Her alt av mat gjøre meg kvalm...jeg lever av saft og Mari kjekks til nå. Forrige svangerskape spiste jeg ikke noe utenom brødskiver og hvitost...

Når det gjelder lukt så ingen på positiv side,alt negative(søppel, bleie til 14 mnd ikke minst lukten av mannen sin parfyme):confused:
Huff. Manneparfyme er helt forferdelig for tiden.. :eek:

Har ikke fått dilla på noe enda. Har liten matlyst om dagen. Men... I dag fikk jeg så lyst på mat fra mc'ærn, og det liker jeg jo egentlig ikke en gang (ikke så veldig hvertfall...) smakte veldig godt i dag da .
Ellers har jeg pleid å lage banan/havregrynpannekaker, men nå frister ikke det overhodet. Lagde i går, tok en liten bit og kastet resten.

Forrige svangerskap elska jeg å lukte på aviser og skyllemiddel.
Hadde ikke dilla på noe spesielt, ikke som jeg husker hvertfall! :-)

Har lyst på all mat, alt ser godt ut! Men blir fort kvalm så er ikke noe gøy!
Men har fått helt dilla på å lukte på sursild, stod med huet nedi krukka til mamma her omdagen :-D hoho!

Forrige svangerskap elska jeg å lukte på aviser og skyllemiddel.
Hadde ikke dilla på noe spesielt, ikke som jeg husker hvertfall! :-)

Har lyst på all mat, alt ser godt ut! Men blir fort kvalm så er ikke noe gøy!
Men har fått helt dilla på å lukte på sursild, stod med huet nedi krukka til mamma her omdagen :-D hoho!
Sursild ja he he det er spes . Aviser kan jeg skjønne hi hi

Så mange rare diller:smiley-bounce022 Jeg har blitt hekta på vann og drikker minst 2 liter daglig. I tillegg har jeg veldig lyst på kiwi, klementin og eple samt yoghurt.

Fått avsmak mot pepsi max og restepizza (ost som stekes for andre gang er pyton )

Jeg har ikke fått noe diller enda, jeg spiser sikkert en kilo klementiner hver dag men det gjør jeg alltid i sesongen - uavhengig av hva jeg ruger på :)

Sist gang fikk jeg avsmak på alt som var veldig fett og mektig eller veldig søtt. Kremete sauser og mye krydder var helt nei, så indisk mat var feks helt uaktuelt. Det eneste som fristet var rene, friske smaker uten for mye dill. Styrte unna sjokolade og annet snop, ville helst ha grønne epler og isbiter hehe. Flaks for meg så hadde jeg avsmak på de riktige tingene, så jeg spiste innmari sunt. Håper igrunn på det samme denne gangen, og spent på hvordan det slår ut til jul. Kanskje julemiddagen min blir rosenkål og kokte gulrøtter hehe :)

Nå var jeg så fysen på sjokolade, noe vi ikke hadde! MEN jeg kom på at jeg hadde pakket ned marsipangris dekket i sjokolade I en julegave som tillegg gave.. måtte rett og slett pakke opp den gaven nå, men den var søren så god da! Haha

Back
Topp