Hva har du av krydder hos deg?

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hva slags krydder har dere liggende hjemme!?
Hva slags krydder er din favoritt?
Bruker du mange forskjellige type krydder eller bruker du gjerne de samme krydderne til alle retter?

Har en egen hylle i kjøkkenskapet som er full av forskjellige krydder (mannen elsker forskjellige krydder):p
Gastromat er vel krydderet som uten tvil blir mest brukt, utenom pepper. Ellers kommer det jo veldig an på hva vi lager. Krydder jeg til enhver tid må ha i skapet er pepper, gastromat, grillkrydder/allroundkrydder, muskatnøtt, kanel, kardemomme, urtesalt, sitronpepper og pizzakrydder.
Jeg lager ofte marinader selv, og syns det er veldig gøy å prøve ulike krydderkombinasjoner:)

Har en egen hylle i kjøkkenskapet som er full av forskjellige krydder (mannen elsker forskjellige krydder):p
Gastromat er vel krydderet som uten tvil blir mest brukt, utenom pepper. Ellers kommer det jo veldig an på hva vi lager. Krydder jeg til enhver tid må ha i skapet er pepper, gastromat, grillkrydder/allroundkrydder, muskatnøtt, kanel, kardemomme, urtesalt, sitronpepper og pizzakrydder.
Jeg lager ofte marinader selv, og syns det er veldig gøy å prøve ulike krydderkombinasjoner:)

Spennende! Høres ut som du er flink til å bruke forskjellige krydder ;)
Jeg har en hel kjøkkenskuff full av alle mulige krydder.
Alt fra vaniljestang, muskattnøtt, safran, havsalt, bordsalt, kanel, kardemomme (i alle former), timian, hvitløkspulver, aromat, rosmarin, dill, pepper, chillikrydder, gurkemeie, utenlandske krydre, bay blader, tørket koriander, spisskummen, fenikkelfrø, sennepsfrø, curry blader.. Listen er egentlig veldig mye lengre :)

Gastromat har jeg faktisk ikke hørt om før! Det må prøves ut ;) :D Hva bruker du det krydderet i!? :)

Spennende! Høres ut som du er flink til å bruke forskjellige krydder ;)
Jeg har en hel kjøkkenskuff full av alle mulige krydder.
Alt fra vaniljestang, muskattnøtt, safran, havsalt, bordsalt, kanel, kardemomme (i alle former), timian, hvitløkspulver, aromat, rosmarin, dill, pepper, chillikrydder, gurkemeie, utenlandske krydre, bay blader, tørket koriander, spisskummen, fenikkelfrø, sennepsfrø, curry blader.. Listen er egentlig veldig mye lengre :)

Gastromat har jeg faktisk ikke hørt om før! Det må prøves ut ;) :D Hva bruker du det krydderet i!? :)
Prøver i allefall;)
Gastromat bruker jeg i det meste, men veldig godt i supper og sauser:p

Har alt av forskjellige krydder.

Bruker mye basilikum, koriander oregano, timian, flak salt, pepper, garam masala eller kurry til fiskeboller.

Prøver også å bruke mest mulig friske urter.

Persille
Oregano
Timian
Basilikum
Pepper
Salt
Hvitløkspepper
Paprikapulver
Spisskummen
Løkpulver
Pizzakrydder
Fiskekrydder
Sitronpepper
Viltkrydder
Biffkrydder
Chilipulver
Kanel
Kardemomme
Muskat
Gurkemeie
Tandoori
Grillkrydder
Rosmarin
Stek og koteletter (krydderblanding)

Sikkert noen jeg ikke har nevnt også. Bruker vel mest de fem første på listen. Bruker muskat i hvit saus, aways! ;)

Persille
Oregano
Timian
Basilikum
Pepper
Salt
Hvitløkspepper
Paprikapulver
Spisskummen
Løkpulver
Pizzakrydder
Fiskekrydder
Sitronpepper
Viltkrydder
Biffkrydder
Chilipulver
Kanel
Kardemomme
Muskat
Gurkemeie
Tandoori
Grillkrydder
Rosmarin
Stek og koteletter (krydderblanding)

Sikkert noen jeg ikke har nevnt også. Bruker vel mest de fem første på listen. Bruker muskat i hvit saus, aways! ;)

Godt å se det er flere av oss krydderavhengige :)

Alt mellom himmel og jord. Hvitløkspulvet og gurkemeie. Bruke mye forskjellig

Alt tror jeg!
Mannen min er utenlandsk, og lager alt fra bunnen av. Det som det går mest av : ferske urter, paprikakrydder,fenikkel,curry,spisskummin og myyye annet kjøpt i utlandet, som jeg ikke vet navnet på en gang :D

Alt tror jeg!
Mannen min er utenlandsk, og lager alt fra bunnen av. Det som det går mest av : ferske urter, paprikakrydder,fenikkel,curry,spisskummin og myyye annet kjøpt i utlandet, som jeg ikke vet navnet på en gang :D

Samme her :P Helt sykt mange forskjellige krydre vi har i skuffen!! :D Kan ikke navnet på halvparten sv dem :P

Vi har mye og bruker mye krydder. De siste årene har vi fått dilla på masala. Det er vel egentlig en krydderblanding, men vi er ikke så avanserte, så vi kjøper det ferdig.

Andre som er godt brukt hos oss er salt,pepper, muskat, basilikum, oregano.

Vi har mye og bruker mye krydder. De siste årene har vi fått dilla på masala. Det er vel egentlig en krydderblanding, men vi er ikke så avanserte, så vi kjøper det ferdig.

Andre som er godt brukt hos oss er salt,pepper, muskat, basilikum, oregano.

spennende!! Hva slags type massala da?

Det har faktisk vært mange forskjellige. Vi tar bare den de har i butikken. Oftest er det den santa Maria. :-)

Hm...la meg tenke..
Hel kardemomme og kvernet kardemomme
Spisskummen hel og kvernet
Koriander frø og kvernet
Fiskekrydder
Fahita krydder
Garam masala
Tikka masala
Pepper svart hele
Pepper hvit pulver
Laurbærblad
Kanelstenger og pulver
Hel muskatnøtt
Stjerneanis
Tacokrydder
Beriyani
Basilikum
Oregano
Hvitløkspulver
Gurkemeie
Paprikapulver
7 spices
Chilliflak
Kjøper sjelden ferdigmat her i gården..

Jeg bruker Alpnaering sitt krydder, helt fantastiske produkter, tacokrydderet er den største favoritten, men hvitløkspulver, løksuppepulver, havurtesalt, alt er godt og krydre med :)

Back
Topp