hva har dere til pannekaker?

Fru Monna

Forelsket i forumet
Hva har dere ved siden av pannekaker?
Sleng gjerne med deres pannekake oppskrift også vis dere har en som er sikkelig god...[:)]

Vi spiser utrolig usunne pannekaker.
Vi har sukker og bacon.
Fysj og fy for kroppen, men smaker altså sååå digg!

Andre greier folk har til pannekakene liker jeg ikke engang. Blåbær, supper og annet æsj... Nei, pannekaker er deilig usunn middag en gang iblandt, så kan man være sunn de andre dagene. [;)]

Når vi har pannekaker til middag har vi det enten med bacon og blåbærsyltetøy, eller så fyller jeg de med kjøttfyll har ost på toppen og gratinerer de i stekeovnen.
Har ikke oppskrift, for enten blande jeg røra sammen uten mål, eller så bruker jeg sånn pose fra Toro.

Bruker å ha bacon ved siden av,og oppå pannekakene har jeg enten sukker og blåbær eller sirup[:)]

Kommer helt an på..
Noen ganger bacon, andre ganger blåbærsyltetøy og evt. sukker. Har også hendt at jeg har tatt kjøttdeig i saus inni og ost og gratinert i ovnen.
Jeg er ikke så glad i pannekaker til middag da, for meg er det dessert/kos.

Vi har hjemmelaget syltetøy til - jordbær, bringebær eller blåbær.

Lager litt grove pannekaker:
4,5 dl mel (bruker 2 dl hvetemel, 1,5 dl sammalt hvete, 1 dl havregryn)
7,5 dl melk
5 egg
0,5 ts salt

Lar det svelle i ca 30 min.

Rører inn 2 ss smeltet smør før mannen steker.

Har ingen oppskrift.. Bare lager på slump [:)]
Har ertesuppe til og sukker på pannekakene.. NAM!

De gangene vi har pannekaker er det bare til kos. Hadde aldri klart å ha det til middag ved siden av supper o.l. Synes ikke det passer. Så har har vi enten sukker eller blåbærsyltetøy på.

somregel vanlige pannekaker med blåbærstltetøy eller bare sukker på..
men i dag ble det jo i langpanne med baconbiter da[8D]

bacon og sukker... noen ganger syltetøy om vi har blåbær syltetøy... typen synest det er godt med bringebær syltetøy til[:)]

Sukker og bacon eller sukker og kanel[:D]

Steiker bacon og har litt i panna for kvar pannekake. Baconet må jo sitte fast i kaka[8D] Pleier å ha blåbærsyltetøy på. 

Sukker[8D]

her er pannekaker dessert el en sjelden gang ekstra frokost,og da type tykke små amerikanske

har ferske blåbær på før ejg snur de i panna,og har lønnesirup el blåbærsirup på! mmm

man kan og ha sukker og smør.

Tomatsuppe med makaroni
Egg
Syltetøy

Sambos tante introduserte denne varianten og det er noe av det beste jeg har smakt! :
Pannekaker med (som man tar på og ruller i pannekaka selv)
Bacon (skivet og stekt ved siden av)
Rømme
Sukker

pannekaker med sukker, blåbær eller jordbærsyltetøy.
tomatsuppe med chillikrydder i. kok ferdig og kjøl ned med en dæsh melk i etterpå.. supergodt:)

Sambo spiser pannekaker med kokte poteter og bacon og smelta smør, mens jeg har rømme og jordbærsyltetøy til. [:)]

Back
Topp