Hva har dere spist til middag i dag, hva skal dere ha i morgen og på lørdag? :)

LilleBlinky

Flørter med forumet
Trenger tips til middager, er rett og slett litt lost på middager om dagen.
Vi handler en gang i uka, så jeg sitter å skriver middager for neste uke. Men er litt rådvill.
Så da håper jeg dere kan hjelpe meg og kom gjerne med hvordan dere gjør det:)
 I dag hadde vi wok og middagspølser. I går hadde vi rester av taco. I morgen skal vi har brokkoligrateng:) Så da håper jeg på mange forslag fra dere på neste uke :)
Hvis noen har en god lakse ovnsgratinert greie oppskrift så del gjerne den, liker ikke fisk, men vil spise det... så jeg prøver innimellom :)
Tak for god hjelp og ha en fin kveld :)

I går hadde vi fisk :) La paprika, sukkererter, sjalottløk og asparges i en form med fisken (laksefilet) oppå og inn i ovnen. Kokte poteter og Lofoten fiskesaus til. Nam :)
I dag ble det pølse og pommes frites, huff.......

Imorgen blir det ovnsbakt laks med pasta,steikte grønne erter og brokkoli med creme fraiche=)

Torsdag: Blir det hjemmelaget hambuerger med diverse til.

Lørdag: Enten spagetti eller hot dog.

I går hadde vi en enkel kyllingsalat. Kokt pasta, creame fraiche, purreløk, paprika, mais, salat og krydret kyllingstrimler. Blander bare alt sammen, og siden kyllingen og pastaen er varm så blir creame fraichen også varm. Man kan jo ha i alt mulig egentlig, strimler med skinke, baconterninger osv osv. I dag hadde vi omelett fylt med rester egentlig.. Paprika, sopp, gulrot, purre, pølsebiter osv. I morgen blir det tandori chicken tror jeg:)
Fisketaco er forresten kjempegodt! Bruk denne pakken (står fremgangsmåte bakpå) http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/general-mills-scandinavia-ab/image/view/tortilla-fisk-65150
Sunt, enkelt, billig og de fleste barn spiser dette! :) Føler ikke at man har fisk til middag heller, føles bare sunt og godt ut :) Alle er skeptisk til denne, men alle som har prøvd har vært utrolig imponert. Bruker torskefilet jeg da, aldri prøvd med laks.
Ellers nå som det er høst har vi endel viltgryte, finnebiff, hjemmelagde kjøttkaker, kyllingwok i karrisaus med pasta, hjemmelagde fiskekaker (lager mange og fryser ned i posjonspakker) Har mange flere tips, elsker å lage mat jeg ;)

Mandag hadde vi restemat: pølsegryte ;) deler brokkoli og blomkål i små biter, steker de sammen med løk, pølser og makaroni. Denne kan man ha alt i, vi hadde ikke så mye rester denne gangen..
Tirsdag valgte jeg å kose oss litt og bestemte meg for å teste toro sin tikka masala med ris, brokkoli og ananas til. Var ikke helt riktig krydra, men på posen sto det at den var basert på retten så det får gå :)

Skulle gjerne prøvd hjemmelaget fiskekaker! Mmm.. det hørtes nammers ut :D

(dersom du ike liker laks og fortsatt vil spise det ville jeg lagt i folie med smør, krydder/urter og grønnsaker. Smaken blir helt anderledes da, kanskje det er besre for deg)

Prøver og å spise mer fisk, så vi har rett og slett fiskeuke denne uka. Fisk fra mandag til torsdag. Men er heldigvis glad i fisk, kommer bare ikke alltid på å lage det..

Mandag: fiskegrateng.
Tirsdag: laks i folie med grønnsaker. 
I dag er det torsk.
Torsdag: laks og pastagrateng.

En annen enkel og god fiskerett er laks i creme fraiche.
En boks creme fraiche i en ildfast form. Rør inn litt ordentlig sennep og ha i litt purre og sitronpepper. Legg oppi tinte laksefileter og inn i ovnen. Ferdig på 20-25 minutt!

Back
Topp