Hva har dere pakket i den såkalte fødselsbaggen?

lni

Andre møte med forumet
Jeg står her å vasker klær og pakker sånn smått i fødselsbaggen men litt usikker på hva jeg egentlig trenger? Blir selvfølgelig ingen problem hvis jeg glemmer noe, bor såpass nært sykehuset, men hva har dere pakket?

sålangt har jeg pakket:
  • toalettsaker (shampoo, tannkrem, tannbørste, hårbørste osv)
  • skifte klær
  • Klær til mini (klær som han ska reise hjem i) får man ikke sykehusklær for baby mens man er på sykehuset? eller må man ta med klær for hele oppholdet?
  • småsnacks, drikke osv. Er ikke noe jeg pakker idag, men tror det kan være lurt å ha med under fødsel?
  • Kamera!:-)
Det er vel det hele. Sikkert masse jeg mangler?

Mykt dopapir! D på sykehuset e som sandpapir! ;-)
Du får vel de fleste plassa låne sånn skjorta t baby.. men dem e stoooor! Heng mestvlå sleng syns æ... ska du på barsel hotellet må du vel ha alt til baby... :-)
Æ hadde m småpakka juice.. syntes d va mye greiere enn den røde el gule safta æ ble tilbudt!

Fikk råd av jordmora mi å ta med en god, stor pute til å ha bak ryggen når en ammer, slik at en kan sitte skikkelig behagelig mens en holder på.
Har ellers tenkt å ha med klær både til meg, mannen og lille prinsessa.
Tar nok med iPad og iPod (både for min, men kanskje mest for mannen sin del).
Små høytalere (rekner med å komme på barselhotell, så får ett rom til meg selv)
Gjerne en vifte til å ha både under fødsel og etterpå (har hørt at hormoner gjør en veldig varm i tiden etterpå...)
Egne bind som kan brukes når den værste blødningen gir seg...

Ellers bor vi bare 40 min i fra sykehuset, så skulle jeg trenge noe annet sender jeg bare mannen hjem en tur :)

Her er min liste:

2 joggebukser
3-4 store gode underbukser
2-3 singletter
Tights
3 par sokker
Amme bh
Amme innlegg
Brystkrem
Kamera og lader
Mobil og lader
En genser med glidelås
Deo, tannkost, tannkrem, shampo,balsam,sminkeservietter,
Mascara,lypsyl, body lotion,hårbørste.
Hårstrikk,fliseklemmer,spray.
Helseteppe,
4 bodyer
2 bukser
2 par sokker
Klorevotter
Smokk,
Hjemreisesett,
Brystskjold,
En søt liten kjole til baby og strømpebukse til,
Lesestoff,
Penn og blokk
Babysokker
Snacks,
Helsekort for gravide,
Tøfler,
Noe jeg kan sove i,
Mykt dopapir,
Bh forlengelser
Siklesmekker
Ytterjakke og lue til bebis

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Hårføner er greit å ha med etter en har dusjet, badesko er kjekt å ha på seg i dusjen.

Jeg har ikke pakket enda, men fikk over listen jeg har skrevet i notisboken min og den er kjempe lang ><
Så må nok redusere litt ting :P

Hanne Caroline Moen
Sladrer med Julu ^^

Jeg har verken pakket eller skrevet pakkeliste og jeg er 37+5... Må snart få ut fingeren gitt! Det jeg har i hodet per nå er:
Litt klær til frøken, pluss hentekjolen jeg har sydd.
bilsete
Myke og behagelige klær til meg, kjøpte meg noen topper på H&M med trykknapper foran så jeg kan åpne for amming
Ammebh og ammeinnlegg (ull og engangs)
Slippers til dusj, tøfler til ellers
Kamera, mobil og nettbrett
store gode truser og sokker
nattbind (tilelle det holder så jeg slipper sykehusbleiene, det holdt etter den påtvungne senaborten, men da var jeg jo kortere på vei)
ammepute (kanskje, mulig jeg legger den igjen i bilen i første omgang)
snacks, smoothie og annen drikke til fødsel og etterpå
helsekortet
toalettsaker
klesskift til mannen

Dette ble jo nesten en pakkeliste det jo, kjekt :) Får pakke snart og da :P

Har hengt opp ei liste på kjøleskapet :) Tror det stod til fødsel: Speilrefleks, filmkamera, dusj-sko og klesskift (til rett etter)! :)

Kva str pakke de av babyklær?

50 her iallefall

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har pakket litt klær til meg selv(behagelig,ammeklær, ny fin cardigan) toalettsaker osv. Og klær til babyen, det er vår første så synes det er litt vanskelig,men pakket med i str 50(har ikke så mye i 50, så tenkte jeg tar det med til sykehuset).

takk for svar!:-D fikk mange nye ting på lista mi! men vil prøve å ikke pakke for overdrevent mye. Her jeg bor får vi maks være inne på sykehuset i 3 dager. Sjeldent man er der så lenge.. De fleste blir hjemsendt etter dag 2. Lite sykehus vettu;-)

Jeg tar med 50-56 ^^

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Sladrer med Olech =)

takk for svar!:-D fikk mange nye ting på lista mi! men vil prøve å ikke pakke for overdrevent mye. Her jeg bor får vi maks være inne på sykehuset i 3 dager. Sjeldent man er der så lenge.. De fleste blir hjemsendt etter dag 2. Lite sykehus vettu;-)

Jg håper jg får komme hjem asap..

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Back
Topp