Hva har dere på plass til baby(ene)?

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Jeg føler jeg ikke har "noe" klart enda og er 26+0 uker i morgen :woot:

Har ikke kjøpt inn klær, stelleting, brystpumpe, flasker og sikkert mye mer..

Har vogn etter storesøster, cozyfix ammepute, bilsete, bedside crib.. kjøpt babynest.

Hva mangler dere å kjøpe inn? Blir mest bruktkjøp her :happy:
 
Er 26+0 selv og har bare kjøpt inn/laget noen klesplagg, her tenker vi å bruke sommeren til å fikse det mest nødvendige, og ellers så er jo butikkene åpne etter at ungen er født også :)
 
26+4 her. :) Her har vi stort sett alt etter storebror. Trenger bare å fornye det som er slitt eller ødelagt. Eneste planlagte som vi kommer til å investere i denne gangen, er BabyBrezza melkemaskin - hvis vi skulle ende opp med full flaskemating som med storebror. :smug:
 
26+4 her. :) Her har vi stort sett alt etter storebror. Trenger bare å fornye det som er slitt eller ødelagt. Eneste planlagte som vi kommer til å investere i denne gangen, er BabyBrezza melkemaskin - hvis vi skulle ende opp med full flaskemating som med storebror. :smug:


Tenker å kjøpe inn babybrezza her også. Hadde for lite melk sist selv så måtte pumpe ofte ved siden av med ei grusom Avent manuell pumpe... og bruke Nan som tillegg fra hun var bare en mnd gammel :joyful:
 
Har kjøpt inn alt nytt. Vi mangler ingenting til baby utenom bomullspinner og nøytral vaskepulver til babyklær. Mangler et par ting til meg selv som kladder i tilfelle vannet går når jeg sover som sist. Tror jeg skal kjøpe nattlampe da jeg kommer til å amme og stelle om natten, men ønsker ikke å skru på lyset.
 
Har ikkje kjøpt inn noe :dead: 24 uker da bare..
Ikkje kjøpt et plagg en gang. Nå er minste her 7 år, og planen var egentlig bare to, så både vogn og stol ble solgt eller gitt bort.

Men vi har kjøpt hus som vi overtar neste uke, så vil få flyttingen ut av verden først.. Tror jeg bare handler det meste i september. Stresser null :p
 
Mangler kun ny babycall, ellers har vi alt etter storebror. :happy: Men har kjøpt noe nytt da, men mest for at jeg syns det var søtt og ville bruke penger den dagen:hilarious::angelic:
 
Vi har alt klart, 25 uker nå. Tripp trapp, bilstol og babynest har jeg handlet på tilbud den siste måneden:) resten har vi etter de to andre barna:) tenker å kjøpe et sett klær i str 50 som han skal få, men det stresser jeg ikke med:)
 
Har ikke kjøpt en eneste ting enda :hilarious: Har spart på alt av klær etter førstemann (født på samme årstid og samme kjønn), så der trenger vi ikke tenke på noe. Må ha ny bilstol da den vi hadde til førstemann plutselig ikke er anbefalt lenger :banghead: Også vil jeg ha ny vogn fordi den vi har er meget godt brukt. Ellers har vi det meste heldigvis :)
 
Har kjøpt ny bilstol, og stellematte og litt klær:happy: har bestilt ny vogn som kommer i løpet av sommeren:angelic: ellers får resten vente til vi er ferdig med å pusse opp huset:(
 
Uke 26 her og har kjøpt alt jeg har kommet over på salg. Det eneste som er kjøpt for full pris er madrassen i senga men den fikk vi av mine foreldre.
Det vi mangler er vogn, bilstol, sengekant, alt av såper, kremer, bleier, wipes, nesesuger osv, smokker, stellebag og babycall. Tripp trapp får vi i gave.
Har også en del "unødvendig" å kjøpe som natt/ammelys, litt vognpynt osv. Det greie med oktoberbaby er at jula kommer rett rundt hjørnet så da er det mulig å ønske seg litt diverse.
 
Jeg har:
Bilstol
Sprinkelseng
Badekar m/ stativ, termometer og såpedispenser
To vogner (en å ta med på tur og en å ha permanent hjemme)
Tripptrapp stol
Vippestol
Manuell og elektrisk brystpumpe
Matbegere
Masse klær fra størrelse nyfødt til 6mnd ish.
Babynest
Stellebord
Reiseseng
Madrass x2 (seng og reiseseng)

Mangler:
Sprinkelbeskytter til senga
Babygym
Stellematte
Ting til stell (bleier, olje, såpe, krem etc, neglklipper, nesesuger osv)
Dyner og puter
Sengetøy
Ammepute
Myggnetting vi-beskyttelse og regntrekk til den ene vogna
Babycall

Føler jeg er i box med det aller meste og viktigste egentlig
 
Vi har fått alt vi trenger fra andre i familien. Så her var det ikke nødvendig å kjøpe noe som helst..
 
Minste er 2 år og får samme kjønn hadde heldigvis sammla på alle bebykleda. Men hadde solgt både bilstol og vogn og litt andre ting:wtf: so måtte kjøpe nye ting, bruktxsmile5
Har igjenn og kjøpe bæresjal, bilstol, vippestol, new born seat og litt små sjafs men de hasta ikkje. Ellers har vi alt vi treng:)
 
Har egentlig det meste fra før, trenger flere gulpe/vaskekluter og små bleier. Avventer ny seng og det som hører med til seng da vi kommer til å samsove som med første, begynte ikke å bruke sengen før hun var rundt 8-10 mnd.
 
Har en del fra da jeg selv var liten av klær, dyne og sengetøy og har kjøpt en slynge og babygym samt moderne tøybleier(brukt).
Så mangler vel bare bilsete, stellemadrass babynest og et vinterplagg eller to. Er 25 uker :) Men prøver å kjøpe så lite som mulig, tenker at jeg nok ikke trenger så mye, så kan evt supplere etter hvert :)
 
Har det meste, storesøsteren er jo bare 10 måneder. Har klær nok, seng er påvei fra ikea, bilstol er ok, har vogn og har kjøpt søskenvogn. Har vognpose,tøybleier, badebalje, kjøpt ny babycall med mulighet for flere babyenheter og har fått tak i en til tripp trapp. Skal pusses og males. Har bæresjal og sele

Må male barnerommet, kjøpe sengekant, er til lammeskinn og en tynn vinterdress.
 
Har kjøpt inn:
Stokke home stellekommode med stelletopp
Stokke home vugge
BB hugme ammepute
Stelleveske til vogn
Organizer til vogn
Myggnett
Vognkroker
Reflex til vogn (både reflexbånd og klistremerker)
Sleepyhead babynest
Reiseseng
Madrass til sprinkelseng (& reisesenga)
Bilstolpose
Bleiebøtte
Klær i str. 56, 62 & 68 + en del sommerklær i 74
Badetermometer
Nesesuger
Div smokker fra avent og mam
Ammeinnlegg, ammebh, ammesigletter
Litt vaskesaker: bleier, våtservietter og tørrservietter + noe til kroppen
Trappegrinder

Mangler, men er bestilt:
Bugaboo fox2
Bugaboo bilstoladapter
Bugaboo koppholder
Maxi cosi pebble Pro
Stokke Tripp trapp
Stokke newborn set
Stokke flexibath med new born support
Stokke stand til flexibath

Ikke kjøpt, men skal kjøpe inn:
Ergobaby omni 360
Neonate babycall bc6500d
Stellemadrass fra done by deer til vaskemaskin
Reflex lun vognpose
Korthåret lammeskinn

Det er sikkert noe jeg har glemt:)
 
Har kjøpt inn:
Stokke home stellekommode med stelletopp
Stokke home vugge
BB hugme ammepute
Stelleveske til vogn
Organizer til vogn
Myggnett
Vognkroker
Reflex til vogn (både reflexbånd og klistremerker)
Sleepyhead babynest
Reiseseng
Madrass til sprinkelseng (& reisesenga)
Bilstolpose
Bleiebøtte
Klær i str. 56, 62 & 68 + en del sommerklær i 74
Badetermometer
Nesesuger
Div smokker fra avent og mam
Ammeinnlegg, ammebh, ammesigletter
Litt vaskesaker: bleier, våtservietter og tørrservietter + noe til kroppen
Trappegrinder

Mangler, men er bestilt:
Bugaboo fox2
Bugaboo bilstoladapter
Bugaboo koppholder
Maxi cosi pebble Pro
Stokke Tripp trapp
Stokke newborn set
Stokke flexibath med new born support
Stokke stand til flexibath

Ikke kjøpt, men skal kjøpe inn:
Ergobaby omni 360
Neonate babycall bc6500d
Stellemadrass fra done by deer til vaskemaskin
Reflex lun vognpose
Korthåret lammeskinn

Det er sikkert noe jeg har glemt:)
Jeg ville vurdert noe annet enn ergobaby omni, f.eks onbuhimo, angelpack eller integra. Ergobaby har også en tynn sele som heter Embrace, mye mer brukervennlig og ikke så klumpete som mange opplever at omni 360 er.
 
Back
Topp