Hva har dere på ostesmørbrød?

*Labambie

Forumet er livet
Ja, det lurer jeg på.. Er dere av den klassiske sorten som bruker salami/kokt skinke, ost, ketsjup og pizzakrydder? Eller kanskje som meg som bruker hamburgerrygg, ost, grillkrydder og sennep?
Andre gode varianter?

Dere som handler i Sverige må kjøpe Druvan sin Jonnys Senap..!! Helt fantastisk smak! Vi hamstrer med oss hjem [:D]

(Labambie; Fikk du sms av meg igår? Aner ikke om du har samme nr enda [:D])

Noe så kjedelig som ost og skinke[;)] Når de er ferdig stekt har jeg på ketshup[:D]

Og DET skal jeg jammen meg lage meg nå!

ORIGINAL: [Malin]

Dere som handler i Sverige må kjøpe Druvan sin Jonnys Senap..!! Helt fantastisk smak! Vi hamstrer med oss hjem [:D]

Jo, takk den fikk jeg!! Fikk du ikke svar? Seriøst, mobilen min er litt sånn loko for tida.. Jeg sendte melding til ei Monica i helgen og fikk til svar at jeg må ha sendt feil for det var Wenche.. Jeg som ikke kjenner noen Wenche... [8|]
Men skal sende igjen!! [:D]

Er ganske kjedelig: baconost, ost, salt og pepper [:D]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: [Malin]

Jo, takk den fikk jeg!! Fikk du ikke svar? Seriøst, mobilen min er litt sånn loko for tida.. Jeg sendte melding til ei Monica i helgen og fikk til svar at jeg må ha sendt feil for det var Wenche.. Jeg som ikke kjenner noen Wenche... [8|]
Men skal sende igjen!! [:D]

Nei gjorde ikke det [:D] Men har akkurat bytta abb. så er litt usikker på om ikke min tlf slipper inn de mld og samtaler den vil.. Var vertfall veldig trøblete i begynnelsen...

Håper Mari hadde en super dag!![:)]

Som regel blir det salami, ketchup, ost og pizzakrydder.

Noen ganger bruker jeg oppskåret karbonade (ellers blir det  for tykt og vanskelig å varme helt gjennom) og det samme som med salami.

Sennep og oksesteik er også godt :) [:D]

Ellers er falukorv også greit, gir en litt saltere variant på en måte.

smør på undersiden av brødet, bergbys sennep oppå, danskepølse, ost, ost, ost og så litt oregano på toppen... Og så må det lages i stekeovn, ikke microen[8D]

Gjett hva jeg skal lage nå. [:D]

smører ketshup på, ost og grillkrydder så inn i ovnen på grill til osten blir boblete og sprø[:D]

sambo har fårepølse under osten.

sånn lager jeg min:
(i stigende rekkefølge) [8D]

skive
ketsjup (aner ikke hvordan det skrives) [8D]
norvegia
skinke eller salami
litt ketsjup
oregano
løk
norvegia
enda mere ketsjup
skive

i toastgjern [:)]

litt hvitløkskrydder på toppen når den er ferdig...

*vann-i-munnen*

ikke akkurat ostesmørbrød(for det spiser jeg aldri av en eller annen grunn)

smører fersk hvitløk på brødskive
steker den i smør i panne på begge sider
steker skinke
steker tomat
steker avokado

legger alt pålegg på skiva, og nam noe så godt[:D]

bokskinke, sennep, ananasring og jarlsberg [:D]
ketchup, kalkun falukorv, tomatskiver og jarlsberg [:D]

Jeg har antakelig verdens dølleste ostesmørbrød, men har uten unntak

- skinke
- ost
- smør
- et knappenålshode ketchup

(og iblant kryddersmør)

Jeg har: Grovbrød, skinke/baconost, salami/skinke, masse ost, grill eller pizza krydder, majones og ketchup og i stekovnen. Men har jeg det i taostgjern så har jeg 2 lag med kjøttpålegg og ketchup + majones i mellom de 2 laga[8D] ellers som i stekovnen[:D]

Nå blei jeg ikke lite sulten her og trur jeg må bytte ut snopet med mat jeg[8D][:D]

bog skinke,tomat, finsk sterk sennep og ost.
steiker de i steikepanna under lokk..og spiser ostesmørbrødan med salat tel :)

Back
Topp