Hva har dere ordnet klart?

Husfrua

Flørter med forumet
Som overskriften sier:
Hva har dere ordnet klart? Vis gjerne med bilder :D :)

af13f861da7fe3b6ef22ed9483ad2ff0

f569ecb7baf98347c62ebe201e413c43

f49a66e34273ba9af0f93d0af9dfa2ed

Har også skrudd opp senga, men har ikke ordnet den klar enda så bilde av den får komme senere! :)

Kun klær.

Vogna er pakket ut må bare erstatte sportsdel med beggen. Har brukt den til lille 2014 frem til nå.

Next2Me Bed side crib ligger i esken.
Lekegrind ligger i esken.
Nytt sengetøy må vaskes.
Bilstol med base ligger i esken.

Er så vant til og gå over termin at jeg sier til meg selv at vi har god tid! :)
Men jeg stresser med tanken på at ting ikke er klart inni mellom da 36+1
Roet meg etter jeg dro inn her på hytta. Jeg, og barna koser oss med mine foreldre, og min søster med flere :p

Last edited:
Har ordnet/vasket klær, stellekommode, vogn, vugge, matstol, og vippestol, men alle ting har fått bomullslaken eller plast over seg. Redd for støv :p Bare å rive av når vi kommer hjem fra sykehus. Klær er vasket og har klar to kurver i klesskapet med ting til meg og baby som vi skal ha med på føden :) Bilstol er pakket ut, men vi har ikke øvd... Har vasket teppe til lekegrind, men har ikke vasket og montert den (har kjøpt en brukt hvit Schardt) :) Får ta noen bilder når vi river av alle teppene. Har bilde av noe ;)

image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Har alt klart, vert sykemeldt en stund så har hatt litt for god tid :p tatt litt og litt hver dag etter ork..

Vi har sengen ferdig oppredd på soverommet, vognen står klar i gangen, stellebordet er klart på badet med klær/bleier/stellesaker o.l..
Vuggen står klar i stuen..
Barnerommet er så og si klart, men en stund til det skal i bruk enda da..
Bilsetet er kommet ut i bilen, og fødebag er pakket og kommet ut i bilen..
Har en pose klar med energidrikk og sjokolade i kjøleskapet og en pose med ostehorn i frysen som skal med på sykehuset..

Egentlig veldig deilig å ha alt klart, da jeg fort kan stresse om jeg vet det er mye som må gjøres :)
Holder på med litt oppussing og, så fokuserer på det nå og håper å bli ferdig før lillegull kommer :) og de dagene jeg orker baker jeg e.l og fyller i frysen til barseltiden :)
God følelse å ha alt på plass og bare kunne nyte siste tiden, eller i vert fall prøve å nyte :p

Ikke meningen og kuppe tråden, men siden alle dere er så langt foran meg i klargjøringen, her er kun stellebord montert og vogn nemlig. Har tenkt og begynne vaskeprosjektet av klær imorgen.

Har skjønt at dette med sengekant er litt omdiskutert, men jeg har nå iallfall kjøpt. Vasker dere den før bruk? Vasker jo lissom alt annet, men lurer på om den må håndvaskes eller hva for å holde formen? Eneste som står på er at den kan vaskes men ikke hvordan??

Ikke meningen og kuppe tråden, men siden alle dere er så langt foran meg i klargjøringen, her er kun stellebord montert og vogn nemlig. Har tenkt og begynne vaskeprosjektet av klær imorgen.

Har skjønt at dette med sengekant er litt omdiskutert, men jeg har nå iallfall kjøpt. Vasker dere den før bruk? Vasker jo lissom alt annet, men lurer på om den må håndvaskes eller hva for å holde formen? Eneste som står på er at den kan vaskes men ikke hvordan??

Er en tråd om vasking av sengekant litt lengre ned :-)

Har alt klart, vert sykemeldt en stund så har hatt litt for god tid :p tatt litt og litt hver dag etter ork..

Vi har sengen ferdig oppredd på soverommet, vognen står klar i gangen, stellebordet er klart på badet med klær/bleier/stellesaker o.l..
Vuggen står klar i stuen..
Barnerommet er så og si klart, men en stund til det skal i bruk enda da..
Bilsetet er kommet ut i bilen, og fødebag er pakket og kommet ut i bilen..
Har en pose klar med energidrikk og sjokolade i kjøleskapet og en pose med ostehorn i frysen som skal med på sykehuset..

Egentlig veldig deilig å ha alt klart, da jeg fort kan stresse om jeg vet det er mye som må gjøres :)
Holder på med litt oppussing og, så fokuserer på det nå og håper å bli ferdig før lillegull kommer :) og de dagene jeg orker baker jeg e.l og fyller i frysen til barseltiden :)
God følelse å ha alt på plass og bare kunne nyte siste tiden, eller i vert fall prøve å nyte :p

Her er det heeeelt likt, alt er pakket og klart - til og med boller/kaker i fryseren til barseltiden. Så nå er de siste ukene inntatt på hytta for helt avslapping. Før jeg reiser hjem i uke 38-39 for å føde, det siste er hvertfall en ønsketenkning.. Går nok overtid :-)

Vi har ny hvit Turiform vuggekant og står den kan vaskes. Vasket på 30grader og håndvaskprogram. Synes den ser like fint ut og lukter nå nøytral god Blenda sensitiv og ikke fabrikk ;) Kan sikkert vaskes for hånd i vask om man er ekstra redd...

Alt ble klart i går før vi reiste inn på hytta :) Er 38+3 og skal være her frem til 3 dager før termin så måtte ha alt klart for å kunne finne roen :D Fødebag er pakket, vugge og kurv er redd opp (lagt laken over), isofixbase er montert (setet tar bare far å klippser i når vi skal hjem fra sykehuset siden det bare tar noen min :) Alle klær er vasket og huset ser ganske så representabelt ut :D Vippestol, bæresele og bæresjal er på plass og vasket. Stellebord er klart både oppe og nede. Barnerommet er så ryddig og rent det kan bli :D Ja, føler meg ganske fornøyd nå :D

Alt ble klart i går før vi reiste inn på hytta :) Er 38+3 og skal være her frem til 3 dager før termin så måtte ha alt klart for å kunne finne roen :D Fødebag er pakket, vugge og kurv er redd opp (lagt laken over), isofixbase er montert (setet tar bare far å klippser i når vi skal hjem fra sykehuset siden det bare tar noen min :) Alle klær er vasket og huset ser ganske så representabelt ut :D Vippestol, bæresele og bæresjal er på plass og vasket. Stellebord er klart både oppe og nede. Barnerommet er så ryddig og rent det kan bli :D Ja, føler meg ganske fornøyd nå :D
Å, så deilig! Da er det jo bare å nyte ferie frem til noe skjer. Kos deg!

Det meste er sånn halvklart hehe... Stellebord er på plass, men har bare en gammel stellematte etter førstemann der, en IKEA-matte som er punktert, så hadde tenkt å kjøpe en ny. Vognbagen er klar men understellet er på loftet. Bilstolen er hentet fra loftet og montert i bilen. Babykurven er ferdig redd, men ikke sprinkelsenga (men den kommer vi ikke til å bruke i starten). Har vasket alle babyklærne vi har men mangler litt i de aller minste størrelsene. Har sydd noen babyklær, men har ikke satt knapper i bodyene. Hentesett og teppe er strikket men ikke vasket. Har bleier og stelleprodukter fra de babyboxene men ikke noe mer. Ammeklær er fortsatt på loftet så de må ned og i vaskemaskinen. Og fødebagen er ikke pakket, men har god kontroll på hva som skal oppi. Er på ferie nå så de siste tingene må jeg vel prøve å ordne til uken :-)

Mangler ny bil, men ellers er alt klart. :) har enda noen ting jeg har lyst på men ingen ting jeg absolutt trenger så får la være å handle da alle ber meg la være fordi dem vil kjøpe noe til meg. :) det jeg vil ha som jeg ikke har er:
Gammel vugge
Babycall
Saueskinn
Stelleveske
Babygym

Her er kun de store tingene klart: Vogn og stellebag, seng, vugge, ammepute ( Bbhugme sin: det beste kjøpet jeg har gjort. Skulle kjøpt en mye før- kroppen min føles helt ny:-)

Sliter litt med å velge type stelleplass.. (Den skal inn på badet)Stellekommode? Stelleplass med badebalje?eller bare en enkel hylle med stellematte og plass til kurver? Klarer altså ikke bestemme meg.. Noen med erfaring?

Alt av småting som kluter, smekker, saueskinn, vognpose, ammeutstyr , pledd, babygym, vippesete osv osv osv er igjen. Det er så vanskelig å vite hva man faktisk trenger og hva som kommer til å bli liggende..! Jeg har null erfaring og ingen venner med barn. Lett å gå i kjøpefellen nå på slutten!hehe.

Jeg må si at det hjelper å lese diverse tråder her inne på hva man trenger til f eks Fødebag Tror jeg må luske litt mer rundt for info.

Ha en fortsatt super dag! :-) :-)

Her er egentlig alt klart :) er 36+5 og hadde bestemt meg for å gjøre det meste klart før storesøster skulle ha ferie fra bhg'en(de 3 siste ukene i Juli).
Tok det siste i dag, vi fikk montert bilsetet(basen) i bilen og bært lillegutt sin seng ned på soverommet vårt i dag :)
Det meste av bleier og stellesaker er kommet på plass, og klær er vasket, vuggen er kommet i stuen og vognen står klar :)
ImageUploadedByBV Forum1469040685.575716.jpgImageUploadedByBV Forum1469040693.162225.jpgImageUploadedByBV Forum1469040702.599994.jpgImageUploadedByBV Forum1469040710.253978.jpgImageUploadedByBV Forum1469040718.041205.jpg

Vogna har vært klar lenge. Vogga kom I hus idag. Babynest, newbornseat t stokke, klær og sengklær/kluter/handduka/sengkant/dyner osv vasket, bleier og Stelleutstyr (mest fra sånne babypakker), bæresele, babysitter, seng/madrass, sutter/ammeskjold kokt, fødebag pakket, vippestol, ammepute. Mangler vel egentlig bare tripp trapp stol

Isofix basen er plassert i bilen, vognen er klar, sengen er redd, Babynest er klart, nesten helt klar med fødebagen, stellevesken står klar til å legge ting oppi, tripp trapp m/babysete er klar, stelleområdet på badet er klart og "dekoreringen" på soverommet er klart. Mangler å henge opp uro, men ikke helt funnet ut hvordan det skal gjøres for sengen til frøet blir stående ved siden av meg i begynnelsen. Mangler noe, men husker ikke helt hvao_O :p
ImageUploadedByBV Forum1469472560.368067.jpgImageUploadedByBV Forum1469472570.165921.jpgImageUploadedByBV Forum1469472578.235088.jpg

Isofix basen er plassert i bilen, vognen er klar, sengen er redd, Babynest er klart, nesten helt klar med fødebagen, stellevesken står klar til å legge ting oppi, tripp trapp m/babysete er klar, stelleområdet på badet er klart og "dekoreringen" på soverommet er klart. Mangler å henge opp uro, men ikke helt funnet ut hvordan det skal gjøres for sengen til frøet blir stående ved siden av meg i begynnelsen. Mangler noe, men husker ikke helt hvao_O :p
Vis vedlegget 188580Vis vedlegget 188581Vis vedlegget 188582

Kjempefint!! :-) Men om jeg kan spørre, hvor har du kjøpt de fine bildene med luftballonger? Har skyer og luftballonger som tema på soverommet til snuppa ❤️

Back
Topp