Hva har dere opplevd ??

Linka

Gift med forumet
Syntes så mange har vært rundt i norden som barn. Stemmer dette ??

Mamma og pappa har alltid vært mere syden mennesker så vi har vært i syden hvert år siden jeg var 7 år. Og jeg har blitt syden menneske selv. Syntes det er den beste ferien så jeg klager ikke. Ellers har vi gjordt veldig lite av andre ting. Har vært i Liseberg noen ganger og en gang i Skara Sommerland. Tusenfryd er jo en selvfølge her nede og så har vi vært i danmark, men ikke på tivoliet. Da tror jeg..... nei, en gang i dyreparken i kristiansand.

Hva har dere opplevd på ferier i deres lange liv da jenter ??

Klemmer

ORIGINAL: careen

ORIGINAL: Linka

stemmer det. med mamma og pappa her jeg bare vært i danmark og sverige som barn. Ble bare sånne småturer.

Fra jeg var 13-16 var jeg med besteforeldrene mine på ferie. 3 ukers bilferie i Europa hver sommer.  Har vært innom endel land og sett menge motorveier....[:)]
har aldri vært i syden da, tviler på at det blir noe heller for jeg får ikke med mannen min[8|]

Hmmm.... skal være med deg  jeg. Bare oss og barna. Skal kose oss glugg ihjel..
Klemmer

ORIGINAL: Linka

Mamma og pappa har alltid vært mere syden mennesker så vi har vært i syden hvert år siden jeg var 7 år. Og jeg har blitt syden menneske selv. Syntes det er den beste ferien så jeg klager ikke. Ellers har vi gjordt veldig lite av andre ting. Har vært i Liseberg noen ganger og en gang i Skara Sommerland. Tusenfryd er jo en selvfølge her nede og så har vi vært i danmark, men ikke på tivoliet. Da tror jeg..... nei, en gang i dyreparken i kristiansand.

Hva har dere opplevd på ferier i deres lange liv da jenter ??

Klemmer

Jeg har aldri vert i syden
- om en ikke regner den ene gangen ( da jeg var 19) da jeg var på studietur til Israel
- DET var mitt livs beste ferie

Da jeg var mindre var det bilferier hovedsaklig i Norge med mamma og pappa - og da mest på vestlandet, så jeg er IKKE så veldig bereist, nei.. 
Liseberg var jeg da jeg var 2 år.. Ellers var jeg i Falun med skolekorpset ti år senere..
Og da jeg var 6 år var vi i Danmark (og såvidt innafor grensa til Vesttyskland)- da var vi i "Løveparken" og i Legoland.

I fjor sommer var mannen min og jeg i Legoland med mine to yngste søsken. Det var kjempekjekt - jeg hadde god unskyldning for å slippe skumle karuseller og sånn, siden jeg var 11-12uker på vei med JRjr[:D] Men fikk tatt en "kanotur" og litt sånne fredelige turer.. Var veldig kjekt, og ungene (på 12 og 17 år) hadde det kjempegøy.. Hadde nok også vert kjekt for mindre unger, så vi drar nok igjen når JRjr blir litt eldre[;)]

I sommer håper jeg på at vi kansje skal til Tusenfryd - men iallefall skal vi nok til østlandet når mannen min kommer hjem fra sin første tur til Aukra.[:D]

Sammen med foreldrene mine og brødrene mine reiste vi masse rundt på sørlandet og en hel del ganger til sverige... Var også en gang til danmark, og en tur til tyrkia.

Reiste masse land og strand da jeg var mellom 12-16, da drev jeg veldig aktivt med friidrett, og konkurerte masse. KM, NM, OEL osv... Det var utrolig artig tid!!

I ettertid har det blitt syden med samboer..kreta, lanzarote, teneriffe, tyrkia, korfu, og  kos.
Var på bilferie i fjor da, til gol og lillehammer... og på teltur i fjellene! [:D]

har vært mye på camoingtur i Norge og Svergie sammen med familien. Har også vært noen ganger i Danmark, tatt danskebåten og leigt leilighet.

Har vært på Liseberg, Tivoli i København, Hunderfossen og Bø i Telemark.

Ellers var vi på Mallorca da jeg var 14..

Så var jeg i Tyrkia og i Tunisia sammen med x-en.

Har ikke vært på ferie sammen med samboeren i det hele tatt enda, men da vi møttes kjørte han lastebil til Tyskland så da var jeg ofte med!! [:D]
 Da var vi innom Nederland og Belgia også, så har jo fått sett en del motorvei ned gjennom der!! [:D]

Som barn dro vi alltid på campingtur til Danmark eller Sverige. Med unntak av en sydentur. Ikke akkurat ferie for meg i voksen alder... Synes det er stressete å dra på til Sverige på bilferie for å treffe kun andre nordmenn fra området vi bor i. Føler jeg like gjerne kunne vært hjemme da.

Men som voksen har jeg reist litt på charterturer alene eller sammen med ei vennine. Så jeg har vært på noen av de greske øyene og i Spania.

Back
Topp