Hva har dere med til barna på biltur?

M

Moderator Wilma

Guest
Nå nærmer ferien seg og da blir det gjerne noen bilturer med barna :)

Hva pleier dere å ha med til barna både av mat, godis og ting å holde på med? :)
 
Vi har alltid med hver sin iPad som dem kan spille og se film på:)

Ellers prøver vi å ikke spise i bilen, så blir heller stop på bilturen på enten en kafé eller restaurant for en matbit på veien :)

Drikkeflaske med vann er alltid med:) også nakkeputer som støtter opp hodet, dersom dei er trøtte/sovner:)
 
Vi har aldri med noe underholdning på bilturer. Men lengste bilturen vi har vært på er to timer. Men treåringen er glad i å kjøre bil. Hun sitter og ser på utsikten og kommenterer det hun ser innimellom, og synger litt, og tar seg kanskje en blund. Alltid eksemplarisk på biltur :)

På togturer derimot... da er hun utålmodig, overalt, rampete. Klarer ikke sitte stille, bråker. Da pleier vi ta med iPad og en eller flere bøker.

Hun elsket å sitte i vogn også, og elsker å sitte bakpå sykkel eller i sykkelvogn.

Så jeg tror det har med utsikt å gjøre. På toget ser hun ikke like godt det som er utenfor vinduet og har mer frihet til å bevege seg rundt...

Ingen mat i bilen, bare vannflaske. Tar stopp (ladestopp) når vi skal spise
 
Last edited:
frukt, kjeks, telefoner, lydbøker. Ellers er mine flinke til å ha div "late som" leker i bilen. Det blir noen stopp underveis også der vi spiser middag, leker\strekker oss.
 
Prøver å ikke la barna spise i bilen, så det blir ofte til at vi stopper underveis for å spise. Ellers er det greit å ha med ipad på lange turer :)
 
Har med en del småsnacks og musikk og kanskje en liten bok han kan se i.. når han var mindre hadde vi en sånn bil-leke som hang på nakkestøtta som var gull verdt :) fyller 2 i okt..
 
Har med kjeks, bøker, tegnesaker, iPad, vannflaske, frukt... kommer litt an på hvor langt vi skal :)
 
Godis på biltur blir salte potetskruer og vann.
Brus og snop blir krise og oppkast.
Ellers smører vi med brødskive, kjeks o.l.

iPad og DVD funker bra.
 
Når vi kjører langt ( 60mil),har med noen småleker/figurer/kosedyr/tegnesaker i en bag de har bak i bilen. Ellers har jeg alltid med kjølebag med kald drikke og litt mat, men det spiser vi (stort sett) når vi tar pauser
 
I lengre bilturer har jeg gjerne med noen blader, god mat og nok med drikke :)
 
Lager en snacks pose med div fra barneavdelingen i mat butikken, smoothie, fruktstang, div «kjeks» en juice boks osv og vannflaske.
iPad
Noen leker om vi skal kjøre lengre enn et par timer.
 
Kjeks, diverse frukt, bøker, litt små leker , vannflaske
 
Lydbøker, og noen få leker de velger selv, vann, noen overraskelser (leker), tegnesaker, popcorn... vi stopper alltid for å spise og røre på oss.

Her får de ikke se på film mens vi kjører men har med musikk de kan høre på... lydbok hører vi på felles.
i år blir 4. Året med biltur til Italia og både store og små gleder seg.
 
Back
Topp