Hva har dere klart?

LinnChris

Betatt av forumet
Ukene går,og juli nærmer seg virkelig :)

Derfor lurer jeg,hva har dere gjort klart til den lille skal komme?
Og hva gjenstår?

Her er omtrent alt klart.
Rommet er pusset opp og møblene er på plass.
Mangler bæresele,tåteflasker,stelleprodukter,amme bh`r og truser til mor og litt sånt smått.
Vognen og vuggen er ikke hus enda,men kjøpt og ordnet med.
Har i dag begynt å vaske dyner,sengetøy,tepper,håndkler og kluter.

LinnChris skrev:
Ukene går,og juli nærmer seg virkelig :)

Derfor lurer jeg,hva har dere gjort klart til den lille skal komme?
Og hva gjenstår?

Her er omtrent alt klart.
Mangler bæresele,tåteflasker,stelleprodukter,amme bh`r og truser til mor og litt sånt smått.
Vognen og vuggen er ikke hus enda,men kjøpt og ordnet med.

Her begynner vi å bli klar. Har det meste klart til lillegutt.
Mangler vugge til å ha i stuen. Så mangler jeg amme bher og litt sånne ting. Har ikke kjøpr tåteflasker, satser på at ammingen går like fint som sist. Ellers må jeg kjøpe inn bleier og da =)

Har nesten ingenting klart.....bor i en koffert i en lånt leilighet mens vi venter på å flytte inn i nytt hus den 1 juni.
Har kjøpt det meste av klær, et sengetrekk, kluter, teppe og vogn - alt det andre må jeg vente med til vi har kommet i hus.

Har ikke fått noenting klart enda. Men har heldigvis fortsatt god tid :)

Ingenting er klart, men har mye fra før. I juni skal jeg begynne å ta frem tingene etter storesøster, vogn, bilstol, tepper, dyner og klær. Alt må jo vaskes og settes i stand igjen.

Alt er egentlig klart.. Plutselig fikk vi litt energi og handlet inn litt;) 

Mangler sånnt som bleier, engangskluter og småting, og eventuellt litt jenteklær om det er ei jente inni her. Vi har både mye nøytralt og klær i guttefarger fra storebror, som vi heller ikke visste hva var før vi fikk han ut;p

Må sortere og vaske men det orker jeg ikke helt enda, må ha noe å ordne med de siste ukene;) Passer perfekt når jeg ikke orker så mye annet:p

Vi hadde det meste som; vogn(er), sprinkelseng, bilstol(er), badekar, stellebord ++
men har kjøpt inn
- vugge (hadde ikke plass til sprinkelsenga sden vi har kjøpt større dobbeltseng)
   kjøpte brukt fra finn og pusset den opp:)
- ergobaby med babyinnlegg (greit å ha armene mer fri med tanke på storebroren) 
   til kampanjepris:)
- ekstrautstyr til vognen (sim-salabim så blir vognen en søskenvogn - Phil&Ted)
- stokke babysete (til stokke tripp trappen) 

Sist lånte vi vippestol og babygym, låner det denne gangen også, ellers får vi ønske oss i gave av besteforeldre:p 

Tja, nå har vi en del klær og utstyr fra storebror så har ikke stressa så mye med det.
Vi har bilstol og stellekommode fra sist, og slo til på en city cross på finn her om dagen.
Klær så han kommer seg hjem fra føden har vi nok også mer enn nok av når jeg bare kommer meg bak på kottet og finner frem 50/56 kassen. Har også kjøpt litt småplagg som jeg vet storebror slet ut, omslagsbodyer og strømpebukser i hovedsak.
Ellers tenker jeg at jeg ikke kjøper så mye i forkant denne gangen, ser heller litt hva vi trenger etter hvert :-)

Det aller meste av det nødvendigste er i hus, eller i alle fall på "loftet".. Må bare få hjelp til å bære ned en mengde kasser og søppelsekker med utsyr og klær og gå gjennom det og vaske.

Vogna arves fra storesøster, det samme med seng, dyne og dynetrekk etc. Må muligens ha et par nye lammeskinn bare.

Men jeg sikler på ny vogn som kan passe ved siden av et hundebur inni bilen, og ja vi er på biljakt også. Og så skal jeg ha meg en babykurv til å ha på stua og som lillesøster kan sove i på soverommet den første tiden (bare setter kurven i senga hennes).

Litt smått av klær må jeg jo nesten også ha tenker jeg :-)

Men innkjøp får vente til skattepengene kommer :-P I alle fall de store tingene!

vi har det meste klart =) mangler bare amme-bh til meg selv,  og dyner til seng/vugge og vogn, men det fikser svigermor :P også må jo barnerommet fikses litt på da, må få det litt mer jentevennlig får nå er det helt blått :P
fått arvet alt vi trenger i begynnelsen, tenkte på å ta å kjøpe inn etter hvert som vi trenger ting får å unngå å ha så mye unødvendig liggende (pluss at jeg rekner med at vi får en del hos venner og familie når hun er født)... alt av klær er vasket og lagt på plass i stellekommoden, siden jeg sliter slik med bekkenet syntes jeg at det var greit å få det gjort mens jeg fortsatt klarer det...

Har det meste fra forrige gang.
Men har kjøpt ca 4-5 nye bodyer og 4 bukser til nestemann, kjekt å ha noe eget til sykehuset og hjemkomsten. Skal også investere i 3-4 nye brilletruser fra nøstebarn, de er kjekke til å holde evt lekkasjer på plass selv om vi kommer til å kjøpe engangsbleier.
Har kjøpt hjemreisesett fra lilleba: lue, body, bukse og teppe i samme design (strikkestreker tror jeg det het). Og noen myke ammebher til å sove i, det savnet jeg i starten sist.
Har kjøpt et søskenbrett til vognen på finn.no
Hadde bestilt stelleveske, men den hadde typisk nok utgått fra produksjon, så der får jeg heller vente og se litt.
Ellers bør jeg vel snart begynne å finne fram de gamle klærne og sengen og vaske litt... :)
Og så må storebror sine klær flyttes ut av kommoden og over i noe nytt...

Vi jobber på med barnerommet - skal snart male og tapetsere. Tar eeeeviglang tid å pusse opp :-/

Har vogn, bilstol, seng og slike store ting.
Arvet masse klær, men har ikke heeelt oversikt over hva vi trenger...

Prøver å roe ned litt på kjøpinga nå, så rommet kan bli ferdig først. Det blir så rotete med babyting flytende overalt :-p

Har iallefall fått seng i hus, sengetrekk og dynetrekk, dyner, tisselaken, klær, stellekomode, bleier og vogn,.

mangler: bæresele, flasker, flaskekoker, vannkoker..

Har vel det meste klart, har fått klar beskjed fra kommende bestemor at jeg ikke skal tenke på noe mer.

- Barnevogn - Emmaljunga Edge Duo
- Vogndyne, pute, lammeskinn og trekk til.
- Sprinkelseng - Får i gave.
- Dyne til seng, madrass må nesten vente til vi får senga.
- Klær
- Håndduker, kluter ol.
- Stellekomode med badebalje
- Brystpumpe + tåteflasker
- Smokker
- Bilstol
- 2 helsetepper, ullpledd og en hel del i fleece.
- Stelleveske
- Tripptrapp stol har vi fått.

Ellers har jeg ammeinnlegg og litt diverse annet.
Ammebher og sånt har jeg ikke fått kjøpt for jeg finner absolutt ingen som jeg kan tenke meg til å bruke eller som passer.

Her er absolutt alt klart! Bortsett fra stellekommode, men den er både bestilt og betalt :)

Emmaljunga edge duo + city bag
Britax babysafe SHR + base
BabyBjørn vippestol
ståbrett til storesøster
badebalje + stativ
Ammepute
Brystpumpe
stelleveske
Stokke stol, newborn set
Seng + madrass
og masse småting!

MEN, alt ligger pakket ned i esker! Fordi vi skal flytte inn i ny leilighet i midten av juni. Håper lillegutt holder seg inne til etter at vi har komt på plass! :)

Her har vi akkurat begynt å pusse opp å male nye soverommet til storebror. Når me er ferdige med soverommet, skal me begynne på det soverommet lillegutt har no. Babyen skal ta over soverommet til lillegutt, men me vil pusse det opp først. Når me har fått gjort det, skal eg ta fram alt utstyret etter storebror. Me har det meste me trenger, så blir ikkje så mykje handling av utstyr. Men tror det blir litt problem å finne att alt utstyret:P

Får nok ikkje begynt med å vaske klær, og stelle i stand utsstyret før jeg er veldig nær termin. Men gikk 9 dager over sist gang, og er ganske sikker på at eg må det denne gangen og. Så stresser ikkje så mykje enda.. Skal den komme før, er ikkje det krise uansett:P
Er bare kjekt å ha noe å gjere på når jeg går dei lange dagane på overtid:P

fjellmamma skrev:
Ingenting er klart, men har mye fra før. I juni skal jeg begynne å ta frem tingene etter storesøster, vogn, bilstol, tepper, dyner og klær. Alt må jo vaskes og settes i stand igjen.

Noe sånt her også.

Her er 1 ting klart og det er bagen til vogna. Ellers så må bare alt vente, da vi snaaart er ferdig med nyhuset og skal flytte forhåpentligvis to uker før lille kommer ut..
Men iom at dette er nr. 2 så er en ikke like ivrig på å ha alt klart. Sist stod senga ferdig oppredd når jeg var 6 mnder på vei...

Back
Topp