Hva har dere igjen?

Føler jeg har det meste igjen.. :S
 
- Vaske babytøy
- Kjøpe vugge til å ha på soverommet vårt
- Søke om foreldrepenger hjå NAV
- Informere HR-avd på jobb om permisjon
- Pakke fødebag
- Lage til babyrom (ingen hast sånn sett, han skal sove hjå oss dei første par mnd :))
 
Jeg trenger:
- fler klær i strl 50
- luer
- ammepute
- babynest
- vognleke
- vogndyne + sengetøy
- alle såper/salver etc
- brystpumpe
- ammeinnlegg
 
Hørest ut som enkelte er veldig klare! Jaja, vi har vel fått tenkt igjennom det viktige og har ein plan, men mykje som gjenstår. Henta vogn mandag og har stellebord og vogge i kjellaren. Alt anna skal fiksast i august er planen. Føler det er i god nok tid :)
 
Mangler å hente babysengen hos søsteren min, kjøpe madrass til babysengen, vaske resten av tøyet, kjøpe stelleveske og egentlig bare pakke fødebagen :-D
 
Jeg har bbhugme, gulpekluter, babynest og masse klær i str 56/62/68 som jeg har fått i gave/babyshower. Seng og stellebord har jeg ikke bestemt meg for. Ikea kanskje? Ellers begynner jeg å stresse med vogn og bilstol, men håper på tilbud hos nettbutikkene. Har bestemt meg for Stokke, og det er jo ALDRI på tilbud:(
 
Å reie opp sengen å rydde stelle bordet :)
 
Rydde barnerommet (haster ikke, da baby sover hos oss de første mnd), kjøpe madrass til sprinkelseng, kjøpe gulpekluter og bleier, salver.. Brystpumpe venter jeg med til etter nurket kommer :)
 
Hente bilstol som er største must..
Det andre kan taes etter ungen er kommet men skal prøve å få gjort det før den tid..

Det andre er
-hente vippestol
-babyleker
-ordne babycall
-flere bodyer og bukser/sparkedresser

Har lyst på
-babynest
-ny voksi pose
-ny babygym

Ellers tror jeg det meste er på plass og klappet og klart;) venter på svar fra nav ang permisjonspengene..
Har lyst å ha alt klart før vi drar på ferie, får se hva vi får tid til:)
 
Har sikkert myye mer igjen.. men det jeg kommer på i farta er henting av vogn og bilsete, samt pakking av sykehusbaggen :)
 
Begynner å få litt orden, men føler det er mest kaos i huset. Flyttet inn for 1 år siden men ikke alt er på plass enda... Av babyrelaterte ting: skru stellebord, tripp trapp m newborn sete, henge opp vugga. Pakke fødebagen (både min og barnas), vaske klær, kjøpe småtteri som mangler. Og en runde på IKEA :p
 
Pusse opp barnerom, men det blir gjort når vi kommer hjem fra ferie ;) kjøpe madrass til sprinkelseng, brystpumpe, vaskekluter og gasskluter, noe ull, dagvugge og interiør til rommet. Han skal såklart sove med oss den første tiden, men det er stas å ordne klart rommet til han kommer :)
 
- male skapet på rommet hennes. Å sette på nye knotter
- montere lampe og gardiner
- kjøpe :
- babycall
- badestamp
- tripptrapp stol
- gulvteppe
- Ammestol og ammepute
- adapter til bilstol
- litt ekstra sengesett
- uro
- sengehimmel?

Så vi har mye igjen! Men heldigvis litt tid igjen enda :)
 
Har det meste vi trenger i hus etter første :) må bare vaske det og se over klærne om det er noe mer vi burde hatt. Også må jeg dra å hente diverse ting jeg har lånt bort og skal få låne. Må kjøpe baby stol til tripp trapp stolen. Ellers har vi de viktigste tingene klart :) blir å vaske klærne og utstyret litt nærmere termin. Nå prøver jeg å vaske rundt i huset. Går ikke så fort da jeg sliter med bekkenet og har to åringen hjemme fra barnehagen. Savner å kunne vaske hele huset på en dag! :)
 
Skru opp sprinkelseng, vugge og stellebord nr2
Vaske kluter, bamser etc
Handle inn litt mer klær av det vi har lite av (arvet mesteparten som trengs)
Handle inn bleier
Sette på plass bilstol i bilen
Kjøpe laken og sengetøy til sprinkelseng og dyner til seng, vogn og/eller vugge
Gjøre klart stellebordet
Pakke fødebagen
Strikke ferdig hentesettet

Tror det er det viktigste som mangler. Har besøk i huset til august så spørs om vi går tid til noe særlig før etter det
 
Her har vi igjen det aller meste :p Har vasket en del av babytøyet, men utover det er vel ingenting gjort.. Reiser på ferie i morgen, blir borte 2-3 uker, så når vi kommer hjem er det på tide å hive seg rundt og bygge rede tror jeg ❤️ Men vi har jo det meste av utstyr etter storebror, så det er ikke så mye som skal handles hvertfall :) Bare litt kanskje ;) ❤️
 
Har veldig mye igjen. må kjøpe alt siden det er første barnet:) jeg koser meg veldig med det, men har alltid tenkt at det var for tidlig å handle, men nå MÅ jeg snart handle:p håper det snart kommer gode tilbud på utstyr:) klær har jeg det meste av.
 
Plutselig er nesten alt krysset av på listen, stor takk til venner og Finn.no!Gjenstår egentlig bare å sette tingene på plass og småting som babyolje, de får vi jo i gratispakkene.
 
Driver å pusser opp huset, ferdig om 2-3 uker. Så får ikke gjort så me før da. Men har en del fra storesøster så ikke så mye å handle inn, men skal sjekke finn.no osv flittig fremover. :)
 
Back
Topp