Hva har dere i vognen...

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
...på sommeren?

Pose? Dyne? Teppe?

Bor på østlandet så kan vel være alt fra 15-30 grader.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dyne / teppe.. alt etter hvor varmt det er fra dag til dag :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Man kan ha en fleecepose til de kaldeste sommerdagene, men stort sett har vi brukt dyne/tepper utifra temperatur og hva vi kler babyen i.

Blir nok teppe/dyne, alt etter temperatur her også :)

Blir nok lammeskinnet i bunn, og dyne/tepper ettersom :)

Hva slags fleecepose? Hvor kjøper man dette?

Buggysnuggle har vi og er veldig fornøyd med den :) Er hovedsakelig ment til sportsdel/trille, men tror helt sikkert at den fungerer godt til en liten baby i bagvogn også. Google det så finner du flere nettbutikker som fører merket ihvertfall.

Dun eller syntetisk dyne?

Det er nok rett og slett bare smak og behag. Før mente man at man ikke skulle bruke dun pga allergifare, men dette er noe man har gått mer bort fra

Fra Norges Astma og Allergiforbund:
Dundyner begynner først og bli "tvilsomme" etter noen år og spesielt hvis de blir utsatt for mye fukt. Når dun eldes, nedbrytes noe av det organiske materialet og dette kan virke som irritant på luftveiene. Ved vedvarende fukt kan det bli uheldig muggvekst. Men som sagt, nye dyner som tas godt vare på fungerer fint og er
varme.

Velger du kunstfiber, ikke kjøp de billigste. Vær sikker på at den ikke har irriterende lukt. De beste virker også lette samtidig som de er "fyldige".

Les varedeklarasjonen, noen sier at de er spesielt bra for oss med
ømfintlige luftveier. En fordel med mange kunstfiber dyner er at de er enkle å vaske eller rense.

Det blir vel dyne eller teppe :-) må se litt hva hun går med å hvordan være er :-)

Her blir det en spesialmadrass som puster ordentlig og tynt teppe tenker jeg. Så tar jeg med et litt tjukkere teppe i stelleveska i tilfelle det brått blir kjølig når vi er ute.

Her blir det så jeg bruker en tynn dyne, og teppe over. Under skal jeg ha lammeskinn.

Back
Topp