Hva har dere i vogna?

Mumfies

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Februarbarna 2023
Da er barnevognen kommet i hus og vi gleder oss så til å møte lillegull og gå på trilletur <3
Men hva har man i vogna? (Tenker nå først på bagdelen, har termin i mai)
Vi har kjøpt voksi vårpose, men bør man ha laken, teppe, saueskinn eller noe under/over den, evt laken under og saueskinn inni posen, eller?!
Hva med tilbehør?
Vi har kjøpt:
Koppholder
Myggnetting
Solskjerming
Stelleveske (må kjøpe kroker til å feste)
Regntrekk

Noe vi har glemt? :)

Har laken på madrassen, og gjerne skinn over (under posen). Men i mai hadde jeg tatt den ut. Avhengig av været har jeg ofte et teppe jeg kan ha over posen hvis det er kaldt/blåser mye.

Man kan jo ha så mye tilbehør, men syns det høres ut som om du har det mest nødvendige :)

Hvis du planlegger å la baby sove ute i vogna, uten at du ser på den hele tiden (i hage, veranda, med babycall), kan det være greit med et kattenett. Det er tykkere enn myggnettet, og skal holde ute fugler (!) og katter.

Ellers liker jeg å ha en organiser, de gangene jeg ikke skal ha med hele stellesekken. Der har jeg plass til lommebok, mobil, nøkler, kaffe/vann.

Er enig med det kløverdame skriver. Organizer er et must her, orker ikke å ta med stellevesken på trilleturer i nærområde.
Det jeg har utenom din liste er uv trekk. Det et en litt tykkere myggnetting som skjermer både for sol og uv stråler. Synes det var mye mer praktisk enn solskjærming for den dekker hele vogna uansett hvor sola står på himmelen.

Nr 1 er født i mai. Brukte kun laken og vår pose (easygrow light) den første tiden før det ble for varmt og jeg kun brukte babyteppe. Trenger ikke å ha noe over posen. Lammeskinn tok jeg ikke i bruk før til høsten.

Tusen takk for gode svar :joyful: da venter jeg med å kjøpe lammeskinn :)
Jeg er sånn som alltid har med meg for mye enn for lite ting så ser ikke for meg at jeg ikke tar med stelleveska når vi skal utenfor huset :p
Det fulgte jo med myggnetting med solskjerming i vogna, men jeg kjøpte et til utenom i tillegg. Synes den solskjerming som fulgte med var genial (med uv filter) i forhold til det jeg har sett venninner har som bare dekker bittelitt ekstra fra toppen av kalesjen.. Lurt det med kattenett! Vi har ikke katt selv så tenkte ikke på det, men er masse katter i nabolaget!

Vi brukte lammeskinnet på sommeren også, da ull virker svalende i varmen og varmer når det er kaldt:)
Hadde du vårpose oppå der igjen da eller dyne/teppe om vår/sommer?
Ble til at jeg kjøpte likevel siden det var så bra tilbud (var med 5punkt hull til seler så den er jo egentlig til bruk i sportsdelen men tenker det kan være like greit å ha i bagdelen og :) )

Hadde du vårpose oppå der igjen da eller dyne/teppe om vår/sommer?
Ble til at jeg kjøpte likevel siden det var så bra tilbud (var med 5punkt hull til seler så den er jo egentlig til bruk i sportsdelen men tenker det kan være like greit å ha i bagdelen og :) )
Vi brukte dyne og på de varmeste dagene brukte vi kun dynetrekket:)

Back
Topp