Hva har dere i vogna?

Allea

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Lurte litt på hva dere har brukt i vognen/har tenkt å bruke? Er det lammeskinn oppå madrassen som er tingen? Selv nå om sommeren? Eller har dere bare teppe (ull/bomull)?

Eg har kjøpt lammeskinn som ho ska ligge på no i sommer, det skal visst være genialt har eg hørt :P så har eg dyne til kaldere sommerdager og tepper til normale dager :) skal kjøpe voksi pose til høsten tenker eg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bruker vel tepper i begynnelsen (har masse hjemmestrikkede ull tepper og ull bomull, i tillegg til bomullstepper i tøy) - evt vogndyne om det er kaldt i tillegg :)

Er litt usikker, men regner med at det blir lammeskinn, eller tepper.
Har sett litt på sommerposer også, men vet ikke helt.
Følger med på hva andre svarer her. :-)

Har strikket et tykt og bløt ull teppe jeg tenkte å legge i vogna- men er Veldig usikker.... Jeg kunne ikke tenke meg noe verre enn å ligge svett på et ull teppe i 25 grader, men så har de jo bodd de siste mnd i 37 grader så de liker det nok bedre meg.

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Har ikke noe lammeskinn i vogna, har aldri brukt det heller. Har kjøpt sommerdundyne, så har jeg evt bomull-og ullpledd ved behov. Til høsten/vinteren har jeg lammeskinn-pose :)

Har ikke lammeskinn, men har sagt at vi ønsker det. Ellers blir det tepper. Lurer litt på å sy poser til de, men tror faktisk ikke jeg orker... Tar det heller til vinteren ;)

Har lammeskinn i vogna hele året, nå på sommeren skal vi ha dyne/nøstebarnpledd over babyen alt etter temperaturen. Så går vi over til dunpose når høsten kommer.

Tenker også dyne eller tepper som babyene har oppå seg alt etter temperatur-er mer usikker hva jeg skal babyene skal ligge på.. Kan de ligge rett på madrassen i vogna hvis man ikke har saueskinn? Eller et teppe kanskje? Herlighet-føler meg helt noldus når jeg spør om sånne ting som sikkert er helt selvsagt for mange! ;)

Har kjøpt lammeskinn han kan ligge på. Men ser det litt an om det er best med eller uten lammeskinnet.
Har også både dyne og tepper til å ha ovet han. Men ihjen så må jeg nesten se hva som passer prinsen ;)

Har foreløpig lagt på laken og en dundyne i vogna. Tenkte å ha lammeskinn når jeg får kjøpt det. Dette høres i grunn varmt ut, så kommer sikkert til å bytte til et teppe hvis det er bedre :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Sommerdundyne og evt helseteppe :) Har lammeskinn, men kommer ikke til å bruke det hvis det er veldig varmt. Ser ann sommervarmen og babyen :)

Tenker også dyne eller tepper som babyene har oppå seg alt etter temperatur-er mer usikker hva jeg skal babyene skal ligge på.. Kan de ligge rett på madrassen i vogna hvis man ikke har saueskinn? Eller et teppe kanskje? Herlighet-føler meg helt noldus når jeg spør om sånne ting som sikkert er helt selvsagt for mange! ;)

Haha har selv undret på dette. Men har funnet ut at det blir laken i vogna og teppe over. Tror det blir for varm med dyne nå, skulle det bli kaldt tar jeg bare på trekket til bagen. Evt kjøper jeg en dyne om det skulle melde seg et behov :)

Jeg bruker nok et soveskinn/ lammeskinn jeg har fra nøstebarn. Det regulerer både varme og kulde, er det som er så fint med det :)

http://nostebarn.no/soveskinn.html

På toppen blir det vel teppe eller dyne etter temperatur. :)

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Vi bruker nok bare laken oppå madrassen og teppe, helseteppe eller fiberdyne oppå avhengig av temperatur. :)

Har en veeldig tynn sommerpose med blonder og broderier på som jeg endelig skal få bruke.. (Har hatt den siden nr1, men begge er vinterbarn)
Så kommer det jo an på været... Om jel legger lammeskinn under posen, og evt har ullteppe på oppi posen.. Har nange pledd og vogndyne, så kjøper ikke en skikkelig sommerpose uansett... Har lammeskinnspose på vinter, og den brukes jo minst fra sept- og ut april, så er ikke så lenge det er snakk om siden det ofte blir for varmt... Har heller vindslaget på, så blir det svalt og deilig oppi bagen :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Tror jeg dropper skinnet i sommer..men får se an hvor varmt/kaldt det blir. Har et godt teppe som oldemor til barna strikket til førstemann.. Det er av lammeull.. Så blir det en liten dyne :)

Vi har dunpose til høst/vinter :) Nå på sommeren kommer jeg til og bruke dyne eller teppe, kommer an på været og hvor varmt det er. Følger uansett alltid med temperaturen på barnet så ikke hun blir for varm eller kald. Har også lammeskinn som jeg kan bruke i senga/vogna :) Så her må jeg bare se det an litt. På en sommer her hvor jeg bor er det mer drittvær enn fint vær desverre :confused:

Jeg kommer til å se etterhvert hva som passer best... Vi har ikke alltid så varme sommerdager her på Vestlandet... Jeg har både lammeskinn, dyne, tepper og hjemmelaget vår/sommerpose... Så får tiden vise hva som blir mest brukt ;)

Kommer til å se an. Har intrykk av at bagen i vogna er ganske lun også vil jeg se hvordan han selv regulerer varmen først. Vesla mi er veldig varmblodig og måtte stadig vekk kles av.

Back
Topp