Hva har dere i senga/vuggen

Pingvin82

Flørter med forumet
Hvordan kommer dere til å gjøre det?
Dyne, teppe, pose eller hva?
Jeg tenker selv at jeg vil kle på heldekkende pysjamas, også legge et teppe over. Så lenge temperaturen i rommet er ok, så vil jeg ikke tro det blir for kaldt i sommerhalvåret.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer jo veldig an på temperaturen. Her i varm leilighet, blir det bomullspysj og teppe eller tynn dyne. Ute må man bare se an temperaturen. Kommer ikke til å bruke pose før til høsten, men nå bor jeg jo i Oslo da, og det er ofte ganske varm sommertemperatur. Noen barn er varme og andre eller ikke så varme av seg. Man må vel bare være flink til å følge med :-)

Ja, det må man. Jeg vil helst unngå dyne pga kvelningsfare, og heller kle på babyen mer klær på natta.
I vogna har man mer kontroll selvsagt, så da skal jeg ha en lett sommerdyne med meg.

Lurer, har dere laken med madrass beskytter, eller madrassbeskytter under og laken oppå? Damen i butikken sa at laken med madrassbeskytter var bra, men de koster jo mer en dobbelt så mye som de ande, så kan jo bli littt dyrt til slutt..

Jeg har ikke kjøpt madrass beskytter i det hele tatt. Skal legge lammeull over lakenet, og den kan vaskes.

Jeg har madrassbeskytter, så laken oppå :) Ellers så kommer jeg nok til å bruke en tynn syntetisk dyne/et teppe alt etter temperatur. Leiligheten vi bor i nå, er så og si passivhus, så det har en tendens til å bli varmt om natten. Vi får se det an :)

Jeg har ikke kjøpt madrass beskytter i det hele tatt. Skal legge lammeull over lakenet, og den kan vaskes.

Hadde tenkt til å bruke lammeull i senga sist, men fikk høre at det blir for tett for barnet slik at det kan kveles hvis det snur seg. Så jeg turte ikke det......

Korthåret lammeskinn over lakenet. Brukte det sist og var veldig fornøyd. Da ble det hvertfall sagt at det var bra å ha i sengen fordi barnet allikevel fikk luft om det skulle havne med ansiktet ned (pga luftlommer i ulla). Ser andre over her miligens har hørt annet da, men... Langhåret lammeskinn er derimot frarådet, da det ikke gir sirkulasjon rundt barnet på samme måte, og barnet kan sette ulla i nese og svelg...

Her blir det tisselaken, laken og lammeskinn ;)

Tynn ullpysj i starten (svalere enn bomull) og sommerdundyne/teppe. Avhenger av temperaturen.

Jeg samsover nok fra første nattamming og orker ikke hud mot hud. Det blir fort klamt...

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Back
Topp