Hva har dere i medisinskapet?

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Hva tenker dere er nødvendig å ha i medisinskapet til enhver tid?
 
Vi har så mye at det ligger i en pappeske:rolleyes: Etter eldstemann fikk astma, har medisinene hans tatt mye plass. Ellers synes jeg det er viktig med febernedsettende/smertestillende, nesespray, termometer og plaster.
 
Spørs jo på antall folk og alder på disse i familien, og deres helse.

Men plaster, sårrens, sårsalve, burn gel, paracetamol i styrke tilpasset huest befolkning, saltvannsøyedråper og gjerne et eller annet kløestillende/lett bedøvende som xylokain. Og jodex, sånn sterk jod i tilfelle radioaktivitet. Og termometer er greit å ha. Man burde vel ha medisinsk kull i forhold til forgiftning også. Det har vi aldri hatt.

For oss er det også nødvendig å ha allergimedisin til far og sønn, blodtrykksmedisin for far og movicol mot forstoppelse på mellomste, og astmamedisin til eldste men dette er jo reseptvarer. Det geniale med øyedråper er at det et jo flytende antihistaminer. Funket knall på myggstikk etc, så har redusert behovet for xylokain, men har man noen gang sett et barn bli omslynget av en brennmanet så bor den i medisinveska. Ja, jeg har et lite reiseapotek når vi er på farten. Ikke sånn alltid i veska, men på ferie f.eks. Hjemme bader vi bare i vann, ikke sjø, så der er ikke maneter men i min barndom badet vi i sjøen og min bror fikk altså en brennmanet rundt beina. Det har satt spor i mkn medisinveske.

Vi har også kortison i uliek styrker og gode fete kremer men det er jo heller ikke noe alle må ha.
 
Masse allergimedisin :p pluss immodium, noen andre magegreier og kortisonsalve siden vi to allergikerne også sliter med atopisk eksem. Har også plaster, bandasjer, sårrens, smertestillende/febernedsettende, movicol, medisiner mot refluks og migrenenedisin til mannen.
 
Gasbind, støttebandasje, metex, astmaspray, burnaid, tape, strips, sårvask, bacamycin, pyrisept, kompress, plaster, vanntett bandasje, ibux, paracet, nasonex, xylocain, esopremasol, calcigran forte, pevaryl, canoderm mot eksem, mentolatum, brulidine, hydrokortison og elastisk plaster. I tillegg har eg minst 2 førstehjelsputer.
 
Allergimedisin, Paracet, Postafen, Ibux, naproxen.
 
Har snart postafen og. Naproxen? Noko kjent med det, men har ikkje det i hus no.
 
Hmm...
Jeg vet det burde ryddes :p

Gasbind, elastisk bandasje, plaster i flere former og utforminger, burn gel, pyrisept salve, paracet i flere former, bisolvon, febertermometer, kompresser, astmamedisiner, allergimedisiner, flåttfjerner, xylocain, saltvannsdråper, strips, lusemiddel, bronkyl.

Det jeg husker i farta
 
Virker som at vi ikke har alt på stell i alle fall.. ingenting vi alltid har i hus.. prøver dog å alltid ha febernedsettende tilpasset vekt på barna. Men slett ikke alltid vi har det..
 
Allergimedisin
Nesespray
Paracet
Ibux
Stikkpillere
Saltvann
Div. salver
Sportstape
Bandasje
Plaster
Gnagsårplaster
Termometer
Nesesuger
Ørepumpe
Klorhexidin
Jod (høy dose i tilfelle mye radioaktivitiet)
Medisinsk kull
 
Virker som at vi ikke har alt på stell i alle fall.. ingenting vi alltid har i hus.. prøver dog å alltid ha febernedsettende tilpasset vekt på barna. Men slett ikke alltid vi har det..
Det er vi avhengig av å ha, ettersom begge de eldste bruker paracet-varianter mot migrene.
 
Herreverden.... Vi har mye!
Vi har flere typer allergimedisiner, masse forskjellige smertestillende og febernedsettende, flere typer reseptbelagte smertestillende, masse hormonpiller pga ivf, kosttilskuddet er der.. plaster og gassbind har vi litt, sår-rens-pads(til sprøytestikk).. sikkert masse mer som jeg ikke husker akkurat nå!

Førstehjelpsskrinet er på kjøkkenet, så det kommer jo i tillegg.
Red: ikke glemme astmamedisiner...
 
Last edited:
Jeg har egen hylle i kjøkkenskapet med medisiner til småen og der er det: flytende allergimedisin, øyedråper og nesespray (allergi og saltvann av begge deler), astmamedisiner div typer og flere kammer, xylokain, canoderm, div kortisonsalver og kremer, steroidekrem, fusedin, ibuprofen og paracetamol. Kompresser i div str, div plaster, teip, febermåler og canesten.

I det generelle medisinskapet er det: Paracet, Ibux, Somac, bisolvon, cosylan, Ibux gel, allergiøyedråper, allergitabletter, saltvanndråper, selvklebende bandasje, div plaster, teip, kompresser, lusemiddel, postafen og brann gelé og omslag.
 
Vi har en liten boks/ eske der alt av medisiner er samlet.

Paracet
Ibux
Ulike salver
Plaster
Gnagsårplaster
Bandasje
Allergimedisin
 
Det meste. Men ifra der som er her så mangler vi jod og medisinsk kull( sistnevnte er ikke helt nødvendig med gåavstand til legevakt og melk nøytraliserer mye). Men mangler Paracet akkurat nå, var tomt på apoteket på fredag så får prøve igjen. Å diskutere med 18 åringer på matbutikken om at barn ikke kan bruke vanlig Paracet gidder jeg ikke mer.
 
Har en del forskjellige rtyper febernedsettende, både stikkpiller, tabeletter, brusepulver og flytende form. (3 barn i forskjellig alder)

Sårrens, bandasjer, burnaid, nesesuger, nesehorn (til å rense med saltvann) , sterilt saltvann og diverse salver.

Må kjøpe nytt termometer, er sporløst forsvunnet det vi har, og må kjøpe ny flått fjerner, den forsvinner alltid om sommeren!
 
Det meste. Men ifra der som er her så mangler vi jod og medisinsk kull( sistnevnte er ikke helt nødvendig med gåavstand til legevakt og melk nøytraliserer mye). Men mangler Paracet akkurat nå, var tomt på apoteket på fredag så får prøve igjen. Å diskutere med 18 åringer på matbutikken om at barn ikke kan bruke vanlig Paracet gidder jeg ikke mer.

Vår kiwi har både flytende og stikkpiller.

Men de store ungene våre tar hhv smeltetabletter 250 mg og granulat (panodil eller noe sånn, med jordbærsmak, i en liten pose) 500 mg, altså stor nok til en vanlig pille, men en 10 åring med migrene wsom er kvalm, da prøver jeg ikke få ham til å svelge en doger paracet når jeg kan gi pulver som løser seg på ungen.
 
Vår kiwi har både flytende og stikkpiller.

Men de store ungene våre tar hhv smeltetabletter 250 mg og granulat (panodil eller noe sånn, med jordbærsmak, i en liten pose) 500 mg, altså stor nok til en vanlig pille, men en 10 åring med migrene wsom er kvalm, da prøver jeg ikke få ham til å svelge en doger paracet når jeg kan gi pulver som løser seg på ungen.
Ok. Aldri sett det her. Men sjelden de har flytende da. Ikke akkurat gøy å bo på landet når det gjelder sånne ting.
 
Ok. Aldri sett det her. Men sjelden de har flytende da. Ikke akkurat gøy å bo på landet når det gjelder sånne ting.

Bor sånsett "på landet" jeg også, men butikken har altså kurant utsalg, også er det reelt sett ikke merenn 10 min ene veien eller knapt 20 andre veien til et apotek, så helt på landet er jeg ikke, selv med en bondegård som nærmeste nabo :)

Men må på et apotek med geit utvalg for å få den der panodilen til eldstemann da. Av og til skulle jeg ønske det var lov å hamstre, for ti stk er ikke sånn allverdens mye. Heldigvis ikke hatt hyppig migrene i det siste, så da går det bedre.
 
Back
Topp