Hva har dere i matboksen...

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sånn generelt? Og hvor gamle er barna? Trenger litt inspirasjon :-)

Har pleid å være brødskiver, polarbrød eller knekkebrød, eplebiter/druer eller noe annet frukt, og gjerne en babybel. Hun får yoghurt på skolen da, og nå for tiden tror jeg ikke mannen ordner så avansert lunsj.

Så liker hun de grove bananmuffinsene jeg pleier å lage, det er som brød på nærinhsinnholdet. :p

Ser noen unger har med frokostblanding også, og har melka over i matboksen.

Grovt brød med varierende pålegg. Frukt, smoothie eller yoghurt. Skolen er litt streng på hva som skal være i matpakke, så kan ikke skeie ut med grove vafler, bananlapper eller slik..

Grovt brød med varierende pålegg. Frukt, smoothie eller yoghurt. Skolen er litt streng på hva som skal være i matpakke, så kan ikke skeie ut med grove vafler, bananlapper eller slik..

Hæ? Hva er problemet med grove vafler og bananlapper?

Yngste er veldig kresen dessverre, og ikkje glad i brød. Han får frukt/grønnsaker pluss fiskekaker, yoghurt eller knekkebrød[emoji5]
Eldste likar det meste og får som regel skive/runstykke/lefse med div pålegg og masse ulik frukt/grønt[emoji2]

Hæ? Hva er problemet med grove vafler og bananlapper?
Ja si det [emoji14] nei, lærerne syntes det ble så mye misunnelse og krangling når enkelte elever fikk "spennende" ting i matboksa mens andre bare fikk vanlig mat. Så dem bestemte at matpakken kun skulle bestå av brød/knekkebrød, frukt etc.

Ja si det [emoji14] nei, lærerne syntes det ble så mye misunnelse og krangling når enkelte elever fikk "spennende" ting i matboksa mens andre bare fikk vanlig mat. Så dem bestemte at matpakken kun skulle bestå av brød/knekkebrød, frukt etc.
Hadde jeg aldri godtatt

Hadde jeg aldri godtatt
Jeg sniker inn et og annet av og til.. så passer vi heller på å variere frokost og kveldsmaten som barna får sånn at det ikke skal bli det samme hele tiden :) synes ikke noe særlig om regelen jeg heller, men så lenge barna er fornøyd med matpakkene de får så er jo det greit :)

Herregud, så latterlig. Så lenge maten er sunn og alle ungene får NOK mat, må det da være det som betyr noe. Kan ikke helt se hvilken myndighet skolen har til å bestemme at ikke sunn mat får være med i matboksen.

Her er det brødskiver med smørepålegg, yoghurt og en babybell-ost :)

Grov skive, oppkutta agurk, en youghurt og en banan som regel. Begge to.

Har vi hatt pastasalat eller slikt, har eldste med det.
Innimellom lager jeg grove lapper eller matmuffins også. Innimellom blir brød bytta ut med polarbrød.

Havremuffins med eple og kanel
Grove horn med forskjellig pålegg
Agurk/gulrot staver
Tomat
Osteterninger
Matmuffins
Müslibar
Frukt
Omelettmuffins
Eggerøre
Brød med pålegg (som oftest leverpostei eller baconost)

Kokt egg er yngste glad i.
Avocado med pepper og reker
Salte kjeks eller breadsticks med oregano og tomat med brie ol oster.
Fruktsalat med vaniljekesam.
Cottagecheese med frukt.
Havregrøt.
Potetlomper med Philadelphia, røyket laks og ruccula.
Eplebiter og mandler med vaniljekesam og kanel.
Grove fylte horn.
Matmuffins.

Middagsrester:
Pannekaker med blåbær
Pasta med chreme fraiche og sitronpepper
Pasta med grønnsaker og biter av kylling eller laks
Pasta og pølse med tomatsaus
Lapskaus
Fiskekaker/kjøttboller

Har egne thermos-matbokser som holder varm mat varm i 5 timer (varmer i micro) eller holder kald mat kald i 7 timer.

Eldste lager sin egen niste men hu har som regel: brød med div pålegg, middagsrester, salat, lapper/pannekaker alt etter som hva jeg har laget opp til de, havregryn og melk. Og så har hun frukt, grønt, bær, yoghurt evt "havrekjeks" (havregryn og banan som er blandet og stekt). Sender med det jeg føler for utenom snop, kaker og egg (pga allergi blandt elevene).

Yngste har brød med leverpostei og smoothie, så får han egg, pølser, skinke eller lapper vedsiden av. Han får og med seg blåbær, jordbær eple eller banan i de periodene han spiser det.

Kokt egg er en vinner her, eller eggerøre (han er fire år). Yoghurt eller Skyr, skive med pålegg, kalde fiskekaker i biter/pølsebiter, agurkbiter, av og til en smoothie eller sånn fruktstang. Prøver å variere det da han er nokså småspist og blir fort brødlei, akkurat som meg. Polarbrød innimellom, kald pasta, noen mandler, ostebiter, noen bær etc etc. Knaskerøtter er han også glad i. Røkelaks (!) er også en favoritt :)

Har aldri hatt med matpakke på jobb ;) var aldri noe problem å spise brød på skolen. Mamma hadde aldri i verden giddet å steke lapper, vafler osv for at vi skulle ha med på skolen :o

For tiden er det kjedelig matboks. Brød uten pålegg til sfo (vi har tidenes rareste sfo-mat. Ta med brød så har de pålegg) og ei med brunost til skolen

Han har skolefrukt da så får frukt der. Ellers hadde jeg sendt med det også

Planer om litt mer inspirasjon egentlig.

Har aldri hatt med matpakke på jobb ;) var aldri noe problem å spise brød på skolen. Mamma hadde aldri i verden giddet å steke lapper, vafler osv for at vi skulle ha med på skolen :o

Det er gjerne rester som er fint å få spist opp da.

Hun er tre år og spiser det meste. Knekkebrød eller grovbrød med varierende pålegg, en yoghurt og litt grønt som paprika, agurk eller tomat. Lager ikke noe avanserte greier.

Back
Topp