Hva har dere i badebaljen?

Agent Orange

Flørter med forumet
Hva har dere i badevannet til babyene deres? Babyolje? Såpe? Ingenting?
Vasker dere hår hver gang?

Er litt i tvil om hva som egentlig er best. Har frem til nå hatt Libero sin babyolje i vannet ved hvert bad, men har lest at man helst bør bade i rent vann. Har også lurt på å skaffe/lage en økologisk olje. Noen tips?
Har også brukt Burt's Baby Bee såpe, men da duftet junior Spa-avdeling etterpå, så den droppet jeg. Har nå gått over til Lactasyd til hårvask ca én gang i uka.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Bruker burts bees baby olje i vannet og baby Bee shampo og vask til håret en gang i uken. Burts bees er natur produkter uten noen parabener og møkk. Lukten er naturlig honning lukt. Oljen er til for ikke å tørke ut huden slik vanlig rent varmt vann gjør. Og bidrar til å beholde en sunn flora og fettmengde på huden.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Har alltid kokosolje i badevannet og må vaske håret, han har så mye, så da bruker jeg Burts Bees sin shampo. Syns han lukter kjempegodt, får lyst til å spise opp søtingen min :)

Bader han annenhver dag ca og vasker han med klut de andre dagene, da bruker jeg Burts bees oljen i vannet. Bruker kokosolje i baljen fordi den gir så masse fuktighet og er en vidunderolje etter min erfaring (har brukt som ammesalve, bleiesalve, mot skurv, i mat osv). Burde kanskje ikke vakse håret hans så ofte, men det blir så innmari fett og lukter litt, tar gjerne i mot tips!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi bader henne veldig sjeldent, går over 1 uke mellom hver gang. Vasker håret med änglamark sin babyshampoo fra coop og har i litt babyolje fra libero etterpå. Bada storebror sjeldent også og han hadde aldri tørr hud :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har alltid kokosolje i badevannet og må vaske håret, han har så mye, så da bruker jeg Burts Bees sin shampo. Syns han lukter kjempegodt, får lyst til å spise opp søtingen min :)

Bader han annenhver dag ca og vasker han med klut de andre dagene, da bruker jeg Burts bees oljen i vannet. Bruker kokosolje i baljen fordi den gir så masse fuktighet og er en vidunderolje etter min erfaring (har brukt som ammesalve, bleiesalve, mot skurv, i mat osv). Burde kanskje ikke vakse håret hans så ofte, men det blir så innmari fett og lukter litt, tar gjerne i mot tips!


Sent from my iPhone using BV Forum
Ta i olje etter hårvask i badevannet, da blir det ikke like fort fett ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Bruker burts bee shampo&vask, vasker håret hver gang han bader, ca 2 ganger i uka:).. Hvis han har antydning til tørr hud, tar jeg i litt burts bees babyolje i vannet, etter jeg er ferdig med håret:).. (Dusjer også alltid av han tilslutt)..

Jeg syns burts bee produktene lukter herlig, ren baby å jeg da - kun brukt de produktene på begge mine som babyer:)..


Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)
 
Vi bruker bare kokkosolje i vannet foreløpig :) Deilig ren liten kokkosbollebaby :) Vasker oppå hodet, men han har nesten ikke hår, hehe
 
Bader hver kveld. Kun vann og babyolje fra libero eller natusan. Har aldri hatt såpe eller shampo på gullet vårt. Syntes ikke det er nødvendig før han begynner å krabbe. Har ganske kort hår enda. Smører med litt A-krem i mellom lårvalkene, bak ørene og under dobbelhaka etter bading :) Bruker sinksalve om natta, siden det blir lenge mellom bleieskiftene. Har kjempefin hud :)
 
Her har jeg natusan sin lavendelsåpe i vannet og babyoljen med lavendel. Noen ganger tar jeg bare litt olje i vannet og ikke såpe. Shampoo bruker jeg kun når det trengs. Dvs når håret har fått sin dose med gulp og støv i seg :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
For det meste har vi ingen ting i badevannet. Men innimellom har vi en oljete såpe fra libero.
Etter bad tar vi innimellom å masserer han inn med olje :)

Vi har ikke problemet med oljete hår. For her er det så lite hår at du nesten ikke kan se det :p
 
Vi bruker litt olje i vannet, og etter han begynte å gulpe mye, har vi også en dråpe lavendelsåpe fra libero :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Bruker for det meste rent vann. Har av og til brukt en blanding av olivenolje og solsikkeolje. I det siste, når vi har hatt noe i, har det vært Weleda sin babyolje.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Føler knerten vår blir veldig "stiv" i huden hvis vi ikke har noe i, så foretrekker litt olje.
Burt's Baby Bee såpen lukter veldig godt, men synes den "overdøver" den deilige babylukta :)
Har noen tips til økologiske oljer som er verdt å prøve?
Og dessuten: hvis man har såpe i badevannet, bør man skylle av babyen etterpå?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Føler knerten vår blir veldig "stiv" i huden hvis vi ikke har noe i, så foretrekker litt olje.
Burt's Baby Bee såpen lukter veldig godt, men synes den "overdøver" den deilige babylukta :)
Har noen tips til økologiske oljer som er verdt å prøve?
Og dessuten: hvis man har såpe i badevannet, bør man skylle av babyen etterpå?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg ville garantert ha skyllet av babyen etterpå. Her bruker vi bare såpen i dusjen og i håret. Burts bees oljen er også veldig god, og litt mildere enn såpen syns jeg i lukt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp