Hva har dere brukt for å sikre skap og skuffer?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Har skjønt at det finnes litt forskjellige typer skap- og skuffesikring. Hvilken har dere (hatt) og var dere fornøyde med den? Link gjerne eller skriv hvor dere kjøpte. :-)

Har ikke sikret noen skap eller skuffer. Alle kjemikalier er utenfor rekkevidde, og siden vi har husdyr, er vi alltid sammen med babyen. Jeg har en «roteskuff» nederst ved gulvet på kjøkkenet, med masse rart i, og den kan babyen kose seg med. Blir ikke så vanskelig med de andre skuffene/skapene da.

Har ikke sikret noen skap eller skuffer. Alle kjemikalier er utenfor rekkevidde, og siden vi har husdyr, er vi alltid sammen med babyen. Jeg har en «roteskuff» nederst ved gulvet på kjøkkenet, med masse rart i, og den kan babyen kose seg med. Blir ikke så vanskelig med de andre skuffene/skapene da.

Samme her, har ikke sikret noe, bare fjernet det som ihennes høyde var farlig:-) feks kurven min i et skap som hadde nåler, sakser etc. Flyttett det bare høyere opp:-)

Samme som over her, aldri sikret noe annet enn trappa jeg :rolleyes:

Samme som over her, aldri sikret noe annet enn trappa jeg :rolleyes:
Trappa er faktisk veldig viktig. Eldste min datt ned trappa på hytta fordi jeg skulle prøve å ikke være hysterisk(var på hytta til svigers, og de synes jeg er hysterisk). Endte med at min 4 år gamle gutt falt baklengs ned ei trapp med 16 trappetrinn. Heldigvis ei buet trapp så fallet ble ikke så ille, men han kunne slått seg i hjel.

Sikret kun trapp. Tok bare vekk det som kunne være farlig. Ikke noe problem hos oss. Kun 1 av 3 som har tømt skuffer og skap.

Vi har en trappegrind fra Baby Dan kjøpt fra Babybanden. Alt av kjemikalier oppbevares på hyller høyt oppe.

Hjelper ikke med barnesikring om noen glemmer å lukke døren til skapet. Og det skjer garantert :rolleyes: Barnesikring på skap kan være kjekt å ha hvis du blir lei av å rydde kjøkkenredskaper og mel fra kjøkkengulvet, men bør ikke være eneste hindring mellom ungen og en flaske Klorin.

Trappa er faktisk veldig viktig. Eldste min datt ned trappa på hytta fordi jeg skulle prøve å ikke være hysterisk(var på hytta til svigers, og de synes jeg er hysterisk). Endte med at min 4 år gamle gutt falt baklengs ned ei trapp med 16 trappetrinn. Heldigvis ei buet trapp så fallet ble ikke så ille, men han kunne slått seg i hjel.
Uff, for en fæl opplevelse :(

Takk for svar alle sammen! Ser ut som om det ikke er så vanlig å sikre skuffer og skap.

Babyen tømmer ikke skuffene (enda), her er det klemming av fingre som er problemet. Har ganske nytt kjøkken med store skuffer som går lett ut og inn og han holder seg fast i dem og trekker dem ut og så havner fingrene på innsiden og de glir igjen.

Uff, for en fæl opplevelse :(
Ja, og jeg var så sint på meg selv. Bestemte meg for å deretter gi fullstendig f.. i hva andre mener. Ubehagelig å være på ei utilgjengelig hytte langt oppå fjellet hvis ungene skader seg. Skap derimot er jeg ikke så bekymret for, jeg bare fjerner det som er farlig:)

Ja, og jeg var så sint på meg selv. Bestemte meg for å deretter gi fullstendig f.. i hva andre mener. Ubehagelig å være på ei utilgjengelig hytte langt oppå fjellet hvis ungene skader seg. Skap derimot er jeg ikke så bekymret for, jeg bare fjerner det som er farlig:)
Jeg får spørsmål jevnlig om "åh, sitter hun enda bakovervendt?" ang frøkna på 3,5. "ehh, ja?", bryr meg lite om hva andre tenker :p
Fryktelig uansett når ungene skader seg, men enda verre hvis man er langt borte fra hjelp :(

Så typisk at folk skal blande seg og mene noe om hvorvidt du er hysterisk eller ei... skjønner godt du ble sint etterpå, men det er jaggu de andre og ikke deg selv du kunne latt det gå ut over. Vi må bare stole på oss selv og mamma-intuisjonen for eget barn :-)

Uff stakkars liten. Førstår veldigt gott hvordan han har haft den ned trappen. Eg skulle redde gutten som var 1 år og 9 mnd så falt eg ned selv. Skammslå meg men ingen brydd. Efter det så har eg bestemt meg att vare hysterisk med visste ting. Driter i vad folk syns.

Trappe grind oppe efter eg falt ned trappen og skamslå meg.
Me har 1 skuffe me har sikret i kjøket.
Eller har vi bara flytte på ting.

Lat mor her så brukte barnesikring på alle skuffet og skap, kjøpte på ikea. Jeg orket ikke at alt skulle være en kamp og jeg hele dagen fortalte barnet hva som er lov eller ikke lov :)

Vi har sikret de mest interessante skapene, som vi ikke gidder å rydde i 100 ganger til dagen. Vi har sånn som er festet på utsiden, ganske tungvint, men sånn ble det :P

Med eldste sikret jeg ingenting, men hun var ikke like ekstrem som minste er. Får han virkelig ikke til å la vær.

Vi hadde bare på et skap/skuff, søppelskuffen :p fant tidlig ut hvor den var og det var tydeligvis veldig gøy :p:cool: kjøpte på IKEA, sånt kit med flere typer. Funka fint. Ellers hadde vi bare trappetrinn.

Back
Topp