Hva har barna dine lov å spise i bilen?

Bkno6713872

Andre møte med forumet
Hei når barna sitter i bilen hva slags matvarer/snacks har dem lov til å spise? Jeg har ikke barn selv men et barn i familien min som ofte sitter i bilen min får alt mulig rart av moren sin for å spise. Det kan være alt fra vannmelon appelsin is og andre ting som pizza pommesfrites osv. Jeg syns det er veldig rart. Men jeg kan ikke si noe jeg tenker at kanskje det er helt normalt for de som har barn.
 
Ikke drops på grunn av kvelningsfare. Ellers prøver vi å begrense spising under kjøring. Nå i sommer har det blitt endel is og polarbrød fordi vi har kjørt lange strekninger. Har såklart tatt noen pauser også, men ikke alltid det passer.
 
Får kun lett mat som polarbrød, noe sånn barnesnacks og vann i bilen, og da på lengre turer. Vi prøver å stoppe å spise heller, men noen ganger er sulten akutt :p
Og en is på vei hjem fra butikken.
 
På bilferie har det blitt is, popcorn, brødskiver og kjeks...

Mens til vanlig er det vel nesten kun is som blir spist i bilen...
 
På bilferien nå i sommer fikk gutten vår får spise små kjeks, startsteger fisk, og de tørkete fruktene i barnemathullen. Jeg har satt forbud på gitter da jeg blir dårlig av dette, og gidder ikke ta sjansen med han. Is og ting som griser er forbeholdt rastestopp. I hverdagen spiser han matpakken sin i bilen.
 
Polarbrød, frukt i biter, riskaker, pølser. De er skolebarn, da.
 
Hva som helst. Tar selvfølgelig hensyn til kvelningsfare, men søl er ikke noe jeg bryr meg om. Det må man regne med når man har barn. (Eller er klønete voksne. :p)
 
Hva som helst. Tar selvfølgelig hensyn til kvelningsfare, men søl er ikke noe jeg bryr meg om. Det må man regne med når man har barn. (Eller er klønete voksne. :p)
Høres ut som om du har meg med på tur. Her er det jeg som har restriksjoner :shy: og tonnevis med servietter overalt i bilen
 
Høres ut som om du har meg med på tur. Her er det jeg som har restriksjoner :shy: og tonnevis med servietter overalt i bilen

Haha, ja, sånn er det hos oss også. Vi har sikkert 3 pakker med våtservietter i bilen til enhver tid. :p
Har laget trekk til bilstolene til ungene, og de har sparketrekk under, men det søles jammen meg oftere i setene til oss voksne. :D
 
Kun sånn babychips pga kvelingsfare. Og babychips kun i virkelig nød
 
Kjeks, babysnacks, polarbrød, vannflaske og drikkekartonger. Og minste får gjerne en flaske melk ved behov da sovner ofte etterpå. De er 3 og 11,5 år.
 
Vi prøver stort sett å unngå spising i bilen. Har jeg plutselig dårlig tid, og sønnen vår ikke har fått spist, tar jeg matpakka med i bilen. Hadde jeg derimot sittet på med andre, hadde jeg prøvd å unngå det helt. I værste fall hadde jeg spurt om det var greitt, men hadde tatt med noe som ikke var for «grisete» [emoji85][emoji13]
 
Er stort sett kun på lengre bilturer det spises i bilen her (men blir iblant sånne babysnacks ellers), da er det hva som helst for å unngå å stopp konstant :p Vi legger opp til mest mulig kjøring under soving, men må vi så må vi. Polarbrød er populært, babysnacks, vann, potetgull. Unngår dog ting som blir kliss, som sjokolade og is, men får heller tørre ting som evt smuler. Is får han faktisk ikke i bilen, han spiser så sjeldent opp is så det bare smelter, Hehe. Og bokser med drikke får han heller ikke i bilen. Min er to år, så det endres sikkert etterhvert da.
 
Det meste. Bilen kan vaskes, og nå er de så store at de klarer håndtere det meste uten alt for mye søl eller kvelningsfare.
 
Helst ingenting.
 
Har ikke barn enda, men hos oss tenker vi ikke på søl. Har skinnseter og tåler både søl fra oss selv og småfolk i baksetet.
 
På lengre bilturer får de nesten hva som helst, som ikke gir kvelningsfare eller bilsyke :p
Gir dem ikke fruktmos og skei heller feks, det blir liiiitt vel mye gris :p
 
Back
Topp