Hva handler sangen "Hjerteknuser" om sånn egentlig?

Ingen skjønner hva Kaizers synger, så det er bare å digge melodien, og håpe tekstinnholdet er bra. 

Synes det er lettere å høre hva sangen handler om når man hører på rolfa sin versjon. Nydelig versjon av den sangen.

søteste skrev:
Synes det er lettere å høre hva sangen handler om når man hører på rolfa sin versjon. Nydelig versjon av den sangen.

Signerer med armer og bein :)

I min verden handler det om to ungdomskjærester.
Han tenker på henne og lurer på om hun fortsatt husker han.

Tøsa! skrev:

Håperinderlig.. skrev:
http://no.wikipedia.org/wiki/Hjerteknuser_%28sang%29

Trist sang med nydelig melodi. Det forundrer meg at mange ikke hører på hva teksten inneholder før de velger å bruke sangen i feks bryllup.

Er det noen som bruker den i bryllup?
Hva har den med giftemål å gjøre liksom:P

Det er vel mange som har brukt "Tir n'a noir" eller kossen det skrives, i bryllup. Har folk egentlig hørt teksten i det hele tatt? Bryllupssangen skal vel ha en mening, man kan ikke ta en tilfeldig sang kun fordi melodien e fin...

Hjerteknuser handler om ei jente som er på leit etter moren sin.. vanskelig å forklare for hele plata eller triologien er en lang historie. Faren til Violetta tok henne med seg og rømte fra moren (som er sinnsyk) når hun var liten. etter 7 år har Violetta reist fra faren sin for å leita etter mora. De kan på en måte føle hverandres tanker, å Violetta prøver å sende hint om hvor hun er. Så sangen er skrevet som om det er Violetta som synger, kort fortalt :p

Seemless skrev:

Tøsa! skrev:

Håperinderlig.. skrev:
http://no.wikipedia.org/wiki/Hjerteknuser_%28sang%29

Trist sang med nydelig melodi. Det forundrer meg at mange ikke hører på hva teksten inneholder før de velger å bruke sangen i feks bryllup.

Er det noen som bruker den i bryllup?
Hva har den med giftemål å gjøre liksom:P

Det er vel mange som har brukt "Tir n'a noir" eller kossen det skrives, i bryllup. Har folk egentlig hørt teksten i det hele tatt? Bryllupssangen skal vel ha en mening, man kan ikke ta en tilfeldig sang kun fordi melodien e fin...

æh.. er ikke det en sang om døden?? Sist jeg hørte den var i en begravelse iallefall...

Back
Topp