Hva handler dere inn til stellebordet?

Tupsi<3

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2016
Har ikke kjøpt noe enda, og siden dette blir førstemann lurer jeg på hva jeg trenger :) Kluter er greit, men hva handler dere inn av salver og olje/ såpe og lignende?

Sniker fra juliforumet;-) vi bruker kun babyolje i vannet når vi bader, fikk beskjed på sykehuset om at vi trenger ikke smøre bare for å smøre. Men før ungen kom kjøpte jeg en krem på apoteket av serien Sebamed, hun bak skranken kalte det stellekrem da den kunne brukes til både det ene og det andre:-)

Men anbefaler sterkt å kjøpe engangsunderlag til stellebordet!:-)

Jeg har ikke kjøpt noe, men fått to-tre gratis babypakker. Der har jeg fått endel prøve kremer/oljer. Tenker å prøve meg frem med de først for å se hva som passer vårt bruk og babyens kropp.

Har kjøpt en nøytral olje til å ha i badevannet, skal kjøpe en god fuktighetskrem til å bruke på hender og føtter da jeg ofte synes de får tørr hud der.
Ellers bruker jeg vitapan til sår rumpe, ansikt OL og klorheksidin til å rense navelen med.

En liten dråpe olje i badevannet, og så har vi en liten tube sinksalve og en liten tube Bepanthen fra gratispakker. Fikk ikke bruk for det sist. Hvis babyen har normal hud (ikke eksem f.eks) trengs igrunn lite. Jo mer man tilsetter huden, jo dårligere blir den på å holde seg fin av seg selv.

Bleier, engangskluter a la mesoft, olje og inotyol-salve er det jeg har brukt til guttene og det jeg kommer til å fortsette å ha på stellebordet (i tillegg til vanlige kluter, klær og slikt selvfølgelig).

Bleier, babyolje, bepathen salve, engangskluter, vaskekluter og handkle :) trengte bare dette til første mann, hadde kjøpt inn mye mer. Men det ble ikke brukt.

Har kjøpt talkum, Seba med olje, Seba med badeskum, bomullspinner til navlen, babyneglesaks, nesesuger og refill, febermåler.

I tillegg har jeg fått en del fra gratispakker: prøver på A-krem, Bephantem krem, div andre kremer, badeskum fra Rema.

Og det som er selvsagt: bleier, engangskluter, våtservietter, ammeinnlegg, håndduker med hette, gasskluter og vaskekluter.

Tror jeg har det meste av stelleprodukter på plass nå :)

Bruker det i gratispakkene først, så ser jeg vi hva vi blir mest fornøyd med og kjøper til etterhvert.

Jeg sverger til babyproduktene til Earth mama-angel baby, så har kjøpt inn bottom balm og baby oil av denne (brukte samme til førstemann). Så har vi kjøpt inn bleier, myke engangskluter, bomullspads og bomullspinner. Neglesaks, termometer og kluter har vi jo fra før.

Bleier, tørre engangskluter, dr greve babyolje, sinksalve og bephanten fra gratispakker, potetmel.

Jeg sverger til babyproduktene til Earth mama-angel baby, så har kjøpt inn bottom balm og baby oil av denne (brukte samme til førstemann). Så har vi kjøpt inn bleier, myke engangskluter, bomullspads og bomullspinner. Neglesaks, termometer og kluter har vi jo fra før.
Hvor får man kjøpt det? (Earth mama- angel produkter ):)

Har ikke kjøpt noe enda, og siden dette blir førstemann lurer jeg på hva jeg trenger :) Kluter er greit, men hva handler dere inn av salver og olje/ såpe og lignende?

Ingen såper, det skjer ikke. Bruker jojobaolje og mandelolje :) usikker på sinksalve og talkum, vet at det var mye brukt på meg sa jeg var baby men jeg må lese litt mer om det nå. Har hørt at førstnevnte er veldig sterk for noens hud. Vi har begge deler, da vi bruker det selv innimellom :)

Såpe tar jeg avstand fra. Helst så lite kunstig og syntetisk som mulig.

Vil tipse om engangs stelleunderlagene til Libero! Kjøper alltid mange pakker i slengen og klipper de i to og har i stellekommoden. Så legger jeg de under rompa på babyen på stellebordet og stellematta (hvis vi er på farta). Sparer for masse søl hvis ungen tisser når man åpner bleia eller hvis det er mye bæsj. Slipper at selve matta blir skitten (selv om mange er vannavvisende osv). Synes ikke de er så dyre når man deler hver i to. Får de for 15-20 kroner pakken litt div steder.

Blir det ikke søl osv så har man den bare liggende på stelleputen til neste gang (helt fram til den blir tilsølt)

Vi gjør også som Everlasting, genialt på offentlige stelleplasser, tar ikke noe plass i veska. Pakka sist varte lenge, vi klippa og i to og brukte om igjen så sant det ikke kom noe på det.

Bruker produktene fra gratispakkene. Ellers bruker jeg tørrservietter som jeg fukter med vann og litt olje. Skal også ha bephanten og talkum:)

Back
Topp