Hva handler dere i Sverige?:)

Vaskepulver,skyllemiddel,oppvaskmaskintabl,hvetemel,egg,melk,propud produkter,godteri,potetgull,brus,polarbrød :)

Gluten og melkefritt til unga :) godteri - men det utgår nok de neste gangene da baby ikke vil ha noe sukker :p

Gotteri kakepynt bakevarer ,vaniljesås sånn du kan røre i kald melk, gulost, kjøtt står på første listen av det vi skall handle nest gang vi er i der.

Når vi bodde i Norge og tok en tur over grensen så handlet vi som regel tøymykner, vaskepulver osv.
det billige kjøttet i Sverige smaker dritt, så handlet det dyrere kjøttet, og da er det ikke så mye å spare siden den norske krona har vært så dårlig de siste årene.
Gikk mest i godis og ting til vasking osv

Brus
Energidrikk
Capri-sun
Snus/røyk
Bacon
Hamburgere
Nakkekoteletter
Godis/potetgull
Kakepynt

Da vi hadde baby kjøpte vi også NAN

Er ikke hvetemel som velter budsjettet, men når vi først er der handler jeg med det og :) Ofte 25 kr for 5 kg.
Oj det har jeg ikke tenkt på att det kan vara 5kg før 25kr:) men derimot så hade jeg besøk av min søster å dær kom hon med socker fra Sverige dær hun hade handla in 2 kg før 10kr

Oj det har jeg ikke tenkt på att det kan vara 5kg før 25kr:) men derimot så hade jeg besøk av min søster å dær kom hon med socker fra Sverige dær hun hade handla in 2 kg før 10kr

Det var billig ja :) Svigerforeldrene mine har hytte i Sverige, så jeg har fått noen stalltips om hva som er billigere der ;)

Etter å ha sjekket ut priser på kiwi og maxi mat så kjøper jeg følgende:

Ost (både fast ost og smøreost )
Yoghurt
Krydder
Soyasaus
Majones
Knekkebrød
Mel og korn
Frø og nøtter
Sukker
Vitaminer
Paracet
Glutenfritt
Brus
Spekeskinke
Morsmelkerstatning
Vilt steik (det bruker å være god kvalitet på disse, ikke tilsatt vann)

Inotyol, godteri, brus, røyk til kjente og litt matvarer hvis vi trenger. Vi bor såpass nærme at å reise til Sverige for å spise middag der er billigere enn å reise til nærmeste by og spise ute.

Her er noe av det jeg har funnet ut at jeg sparer penger på å kjøpe i Sverige:
Brus
Godteri
Potetgull og smørpopcorn
Pasta og store dolmioglass
Havrefras
Hakkede tomater og tomatpure
Te
Fond
Kakepynt
Sukker
Hvetemel, havregryn og masse typer spesialmel er billigere i sverige
Mais
Krydder
Bacon
Ost (gulost, skinkeost, brie, fetaost)
Tøymykner, Zalo og maskinrens
Dopapir
Søppelposer, fryseposer, alufolie, plastfolie
Asiatiske matvarer
Butterdeig, frossen
Creme fraiche, rømme, matfløte
Noen typer grønnsaker
Sylteagurker
Tannkrem, tannbørster, tanntråd, mellomromsbørster etc.
Apotekvarer som plaster, paracet og nesespray

Back
Topp