Hva hadde du tenkt?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Hvis du gikk forbi en mor og ett barn på rundt 3-4 år, og du hørte barnet rope "Du må ikke slå meg mamma" Eller "Jeg blir så sint når du slår meg mamma!"

Jentungen har begynt og slå meg når hun er skikkelig sint, og nå har hun altså begynt og rope disse tingene til meg (Det jeg pleier og si til henne når hun slår) rett etter hun har slått meg, eller hvis hun holder på og slå meg. Ute blandt folk og over alt!

Veldig festlig! emoticon

Åh, herregud, det er min største frykt - at noen skal tro jeg slår barnet mitt.. Og når barnet sier sånt, så kan det jo være at noen tar det alvorlig. Holy crap. Jeg hadde tatt en alvorsprat med barnet ditt jeg, fortalt at det ikke er greit å si sånt. I tillegg ville jeg sluttet å si sånt når hun slår deg.. Ville prøvd å fullstendig overse henne, og hvis hun ikke gir seg, løfte henne vekk og gå fra henne der du setter henne ned.. Uten et ord!

Jeg hadde ikke tenkt at mor hadde for vane å slå barnet sitt. Jeg hadde sannsynligvis tenkt at barnet har funnet ut at mor blir fortvilet når hun/han sier dette, og dermed lært seg å bruke det ganske bevisst... Det er ikke første gang jeg har hørt en liknende historie.

Man hører gjerne på tonefallet til barnet også, at det er trass, og ikke frykt...

Inmari skrev:
Jeg hadde ikke tenkt at mor hadde for vane å slå barnet sitt. Jeg hadde sannsynligvis tenkt at barnet har funnet ut at mor blir fortvilet når hun/han sier dette, og dermed lært seg å bruke det ganske bevisst... Det er ikke første gang jeg har hørt en liknende historie.

Man hører gjerne på tonefallet til barnet også, at det er trass, og ikke frykt...

Ja, det er det jeg håper folk hører, for det sies på en litt for voksen måte til og komme fra henne selv! Samtidig vet man jo aldri hva folk tenker og tror, og når man ser her inne hva slags konklusjoner folk trekker i diverse sammenhenger er det jo litt ekkelt.

Er redd for slikt selv :P Når vi skal feste hjelmen på gutten er han så redd for at vi skal klemme huda siden han har gjort det selv. Så da nesten roper han ut, ikke slå meg mamma!

Min umiddelbare tanke hadde nok vært "oi, slår hun barnet sitt?", men etter å ha tenkt meg om et par sekunder ville jeg nok tenkt at barnet tuller og prøver å få oppmerksomhet.

Huff dette er noe av det verste barn kan finne på å utnytte..

En jeg kjenner la seg ned på butikken og ropte slike ting når han ikke fikk det han ville.

Huff! Hadde nok hørt på stemmen om det var redsel eller frekt. Kjipt at sånt skjer, men du er nok ikke den første som opplever dette.

Back
Topp