Hva hadde du tenkt om dette?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Å observere en far dyppe fingeren i et glass med rødvin og la en ettåring smake på, bare fordi ungen gaper etter glasset til faren?

Det er sikkert ikke farlig for barnet, men jeg ble lettere sjokkert da jeg så det... Det er da virkelig ikke nødvendig, unger hverken trenger eller skal smake på alt foreldrene spiser.

Å observere en far dyppe fingeren i et glass med rødvin og la en ettåring smake på, bare fordi ungen gaper etter glasset til faren?

Det er sikkert ikke farlig for barnet, men jeg ble lettere sjokkert da jeg så det... Det er da virkelig ikke nødvendig, unger hverken trenger eller skal smake på alt foreldrene spiser.
Hadde tenkt det var veldig spesielt!
Husker da jeg var liten, så lot de nabojenta på 3 år få drikke flere slurker av ølglasset. Husker mamma og jeg måpte. "Men hun elsker det" var svaret :(

Husker pappa gjorde det med lillesøster siden hun sikkert ikke ville like det og slutte å mase...
Ville nok ikke gjort det selv

Ikke noe jeg kommer til å praktisere, selv om det ble gjort da vi (jeg og søsknene mine) var små. Vi fikk smake, nettopp fordi vi maste. Vi likte det ikke. Så var vi også noe eldre enn 1 år, da. Tenker det er kanskje litt vel ungt, og absolutt ikke nødvendig!

Hadde syntes det var ganske unødvendig, selv om det sikkert ikke gjorde noe. Vi fikk smake på vin, øl og den typen da vi var barn, men var mye eldre enn det, sikkert 8-10 år.

Høres totalt unødvendig ut!
Hadde aldri gjort det selv!
Barn lærer seg faktisk til at noen ting får de ikke!

Hadde aldri gjort det. Min sønn på 7 mnd gaper etter alt og tar etter glass med cola og cola flasker. Men han får det ikke.

Hadde ikke gjort det. Mer av prinsipp, for litt vin er ikke farlig, men vil fremme ideen at alkohol er for voksne!

Nå holdt jeg på å gi en slurk vin til mini på 20 mnd fordi jeg glemte meg ut hvilket glass jeg holdt, men stoppet rett før og tenker vin trenger han virkelig ikke

Ville ikke gjort det selv

Hadde ikke gjort det selv

Hadde ikke gjort det. Mer av prinsipp, for litt vin er ikke farlig, men vil fremme ideen at alkohol er for voksne!

Enig med denne. Noen ting må være for voksne, og det kan barn fint lære.

Meget spesielt... Det er faktisk ikke ALT unger kan få lov til selv om de gaper etter det... Skader nok ikke, nei, men føler ting skurrer av tanken... Dessuten tåler unger å få et nei og det er ikke alt som de skal være borti bare fordi vi voksne er det.

Det synes jeg er skikkelig ufint. Hadde aldri gjort noe sånn selv.

Jeg fikk smake på alt mulig på den måten selv, som barn. Synes ikke det er så spesielt. Verre når spedbarnet får smokken dyppet rødvinsglasset :o

Back
Topp