Hva hadde du syntes om

MammatilAsk skrev:
da hadde jeg blitt kjempe sint. fordi de har ikke lov til det. og om han klorer så må de klare å si nei uten at de trenger å klippe dem. 

veit at er så vidt jeg får lov å klippe de. så hvis de hadde gjordt det måtte de brukt makt så da hadde jeg skrevet brev til styret å sakt hva de hadde gjort. det er min ungen jeg bestemmer om neglene skal være lange eller korte. 

de kunne godt spurt om vi kunne gjordt det hjemme istede. 

tar det under samme som om de hadde klipt håret hans. 

det er like lett å holde lange negler som korte negler regne. 

hehe, negler av gull?!

Neida, er vel noen som reagerer sånn også.

Jeg har flere ganger klippet negler til barn i barnehagen, ikke fordi de har klort noen, men fordi de har kommet gråtende til meg med negler som har fliset seg og lagd sår. Da tar jeg ikke bare den ene som er vond, men ALLE. Det samme gjelder for tånegler som gjør det vondt å ha på sko. Så det så!

Tweak skrev:
Jeg hadde også vært flau over at jeg ikke hadde vært oppmerksom nok på neglelengden... :-(

Hadde ELSKA det!! Om dei kunne vaska han bak øyra med jevne mellomrom, hadde eg synes det var topp også!! :) Så hadde eg slept å vere den store, stygge ulven!:P

Men berre så det er sakt; eg gjer begge delene altså :P

*Petrine* skrev:

Mrs Lutz skrev:
da hadde jeg følt meg FLAU over å ikke ha god nok personlig hygiene på ungen min! Hadde definitivt skjerpet meg.

Enig. Og hadde vel tenkt at de hadde tatt hun i å klore noen andre med litt for lange negler.

Hadde vært flau faktisk, over at vi ikke hadde stelt neglene selv. Nå er det heldigvis helt ok å klippe negler foreløbig. Jeg har fortsatt til gode å klippe noen negler på jobb, men har vært inne på tanken flere ganger faktisk..

hvis jeg kan se at ungen kommer hjem med nyklipte negler.... da er det for lenge siden jeg klippte dem!
tror ærlig talt ikke at jeg hadde lagt merke til det en gang

TulleHøna skrev:
hvis jeg kan se at ungen kommer hjem med nyklipte negler.... da er det for lenge siden jeg klippte dem!
tror ærlig talt ikke at jeg hadde lagt merke til det en gang

sign.

Mrs Lutz skrev:
da hadde jeg følt meg FLAU over å ikke ha god nok personlig hygiene på ungen min! Hadde definitivt skjerpet meg.

Jepp!

Jeg hadde sikkert spurt personalet om det var noen spesiell grunn til at tåneglene hans var blitt klippet, men kan ikke tenke meg at jeg hadde blitt irritert. 

Kanskje barnehagen hadde spa-dag? 

MammatilAsk skrev:
da hadde jeg blitt kjempe sint. fordi de har ikke lov til det. og om han klorer så må de klare å si nei uten at de trenger å klippe dem. 

veit at er så vidt jeg får lov å klippe de. så hvis de hadde gjordt det måtte de brukt makt så da hadde jeg skrevet brev til styret å sakt hva de hadde gjort. det er min ungen jeg bestemmer om neglene skal være lange eller korte. 

de kunne godt spurt om vi kunne gjordt det hjemme istede. 

tar det under samme som om de hadde klipt håret hans. 

det er like lett å holde lange negler som korte negler regne. 

Selv om han ikke gir deg lov til å klippe de, kan ikke du vite at han ville protestert i barnehagen, da undervruderer du barn. Men klart ansatte i barnehagen må trå varsomt, det ser vi jo her... huff skal ikke være lett...

Hadde mine barn fått neglene klipt hadde jeg nok blit tlitt flau, stottret fram en lattelig unnskyldning og i ettertid blitt flinkere til å klippe neglene som i seg selv burdet være en selvfølge, barn klorer ofte og lange negler er ikke noe særlig da.

De første to årene i barnehagen hadde jeg bare vært glad. Hun var ett mareritt og klippe negler på, og gikk ofte med for lange negler. Hadde ikke syntes det var pinlig en gang jeg. Man kan jo ikke klippe fingertuppene deres heller, og går det ikke så går det ikke. (Klippet fingeren en gang i forsøket, og etter det ga jeg meg litt på det innimellom.) Men jeg ønsket jo ikke at hun skulle klore de andre barna heller, så hvis de ansatte hadde fått det til med større hell enn meg, go for it!

Hadde vel ikke blitt direkte flau nå heller, selv om hun nå er enkel og klippe neglene på. Men som en over her sa, jeg tror ikke jeg hadde lagt merke til det en gang...

Mrs Lutz skrev:

Helt enig! Dritflau hadde jeg blitt...

Back
Topp