Hva hadde du satt pris på at noen gjorde for deg etter fødsel?

Strompeesau

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Hei!
Har ei venninne som skal lage «kuponger» med ting hun kan gjøre/hjelpe til med etter fødsel.

Feks å ta med mat,
Rydde/vaske
Handle mat
Osv.

Hva ville du likt at noen gjorde for deg? Trenger ikke å være den første tiden etter fødsel!
 
Sniker. Gikk trilletur/underholdt baby litt så man kan ta en dusj eller noe annet :)
 
Husker en venninne/nabo tok med babyen på en lengre trilletur, var borte i 1,5t på formiddagen. Jeg ryddet litt hjemme og ordnet ting, det var såå deilig :happy:
 
vår første ble født under lockdown, jeg satte veldig pris på svigermor som handlet mat for oss og satte utenfor døren. Jeg sendte handleliste og vippset henne. Helt gull. Nå ønsker jeg meg litt bistand til husarbeid og hjelp i hagen med planting, raking og det som trengs:p ikke nødvendigvis at noen skal gjøre det for meg, men det er hyggelig med både hjelp, selskap og avlastning:)
 
Svigerinna mi kom innom med en haug med pizzaboller som vi kunne ha i fryseren og bare ta opp når vi ville, det var en digg gave :joyful:
 
Det jeg vil sette pris på er trilletur så jeg kan hvile eller gjøre husarbeid, men mest av alt om noen vi lage mat. Enten komme med mat eller komme å lage og gjerne spise med oss.
Jeg elsker å få servert mat, for det verdsetter jeg så enormt!
Mye fordi det er stort sett jeg son lager mat, så jeg nyter når noen andre vil gjøre det og jrg heller kan slappe av/amme/slippe stresse, og heller sette meg ned til matserveringen er klar ❤
Og det ligger så mye omtanke i matlaging fra andre. Siden jeg er kokk, er det mange som kvier seg.
Men jeg sier at jeg forventer ikke noe mer, jeg lager også enkel mat og jeg forventer ikke noe mer eller mindre. Alle må få lage mat på sin måte. Det er omtanken jeg setter pris på ❤
 
Enig i det folk sier om mat! At noen kom innom med mat, kom å lagde lunsj og spiste lunsj med meg osv. Var kronisk sulten da jeg ammet, og var fastlåst i sofaen med baby på puppen døgnet rundt første 2 månedene. Så hadde lite tid til å lage mat, ble mye kjipe brødskiver :playful: Så om noen kom med ferdig mat til meg eller lagde mat hadde det vært gull!
 
Enig i mat, det beste om den er/blir lagd og at restene står i kjøleskapet så man bare kan varme det opp.
Eventuelt noe bakst som kan legges i fryseren.
Førstemann godtok bare meg de første månedene så avlastning ble det lite av, men når mor og barn føler seg klar så er trilletur gull verdt!
Hjelp til støvsuging og rydding er alltids fint.
Eventuelt bare henge opp en klesvask eller brette de tørre klærne.
 
At eg faktisk får besøk, men sleppe å vera vert! At dei tek med bakst, kjeks, og brus til meg når dei kjem. Og at dei fyller frysen min med bollar, pizzasnurrar, og kanelsnurrar :Heartpink
 
Back
Topp