hva hadde du sagt?

*Bianco*

Forumet er livet
om din familie skulle feire julen hjemme alene og så ble foreldre /svigerforeldre sure for at de ikke ble bedt?

å du skal møte å spise med foreldre og svigerforeldre nesten alle dager ellers i jula[:)]

jeg forstår de godt jeg. Julaften er noe spesielt. de har vell bare veldi lyst å være med barnebarne sitt.

ORIGINAL: *Pusur*

jeg forstår de godt jeg. Julaften er noe spesielt. de har vell bare veldi lyst å være med barnebarne sitt.

ok

flere meninger?

ORIGINAL: Eirin_3

Hadde sagt velkommen til alle [:)]

Det er jo Jul!!

Vi feirer hjemme, enten alene eller om familien rundt vil komme:) er jul og det er den eneste tiden på året vi har mulighet til å møtes alle sammen:) så jo flere, jo bedre

jeg tenker at på et eller annet tidspunkt må det være lov for en familie å lage sin egen jul og opprette sine egne juletradisjoner. Kan ikke alltid gjøre det som foreldre/ svigerforeldre har gjort i alle år. 

ORIGINAL: Meieriet

jeg tenker at på et eller annet tidspunkt må det være lov for en familie å lage sin egen jul og opprette sine egne juletradisjoner. Kan ikke alltid gjøre det som foreldre/ svigerforeldre har gjort i alle år. 

Enig![:)]

Så lenge ingen av de andre blir sittende alene på julaften..

Eh... At dere skal være med dem alle andre dager i jula? Jula er ikke bare en dag. Om noen velger å være aleine på julaften, må de jo få lov til det. Er jo ikke alle som "har plass", råd eller av andre grunner mulighet til å be hele slekta. Jeg mener at man får det til, om man vil, men om man ikke vil da? Då må man vel få lov til å være alene?

For meg handler jula om at familien samles (nest etter Jesu fødsel, da)
Men forstår godt at noen vil slappe av aleine julekvelden, sånn som det har blitt nå, med hamstring og pakkegalskap en hel mnd før jul, så er det kanskje godt å få puste ut med bare de aller nermeste også.

På julaften vil jeg være med de jeg bryr meg om mest i verden, om jeg ikke hadde hatt et godt forhold til svigers/egen familie, ville jeg nok heller ha vert alene med kun de nermeste.

Synes ikke man skal være med noen fordi man føler man "må", man må da ville det selv også..

Kunne jo vært andre veien, at dere hadde bedt de og de ikke ville komme[&o]

Vet ikke.
Vi er hjemme nesten hver år. Og da er alltid alle som vil hjertelig velkomne[:)]
Dersom vi har behov for roligere dager, så tar vi det enten 1. eller .2 juledag, eller i romjula.

Vet at både barna synes det er koselig med flest mulig på julaften, og at besteforeldrene synes det er koselig å få feire sammen med barnebarna sine.

ORIGINAL: Meieriet

Enig, samtidig som jeg skjønner at besteforeldrene har lov til å bli SKUFFA, men å bli SUR er ikke lov.

Hvis det ikke var mer som skulle til så skulle de bare vært sure. JEG vil uansett kose meg med min nærmeste familie, alene.

syns at alle skal få lage sine egne tradisjoner, men man kan jo inkludere besteforedlre i slikt? Si at de er hjertelig velkommen til å tilbringe en litt annerledes julaften med dere[:)] når barnet vårt er født tror jeg vi kommer til å tilbringe de fleste julaftener hjemme, men at de som vil får lov å komme hit[:)]

Jeg hadde sagt : Jaja sånn blir det..PUNKTUM[:D]

Back
Topp