Hva hadde du gjort?

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Ringte legen i dag for å få en time mtp tilrettelegging på jobb. Tørr ikke å reise ut (jobber offshore) med så mange arbeidsforhold som kan være farlige for baby og tunge for meg. Kjemikalier, olje/gass/kondensat, tungt arbeid, ugunstige arbeidsstillinger, vibrasjoner, støy, lange arbeidsdager, lang reise, osv.
Fikk ikke time før 1. oktober, og jeg skal reise ut 2.
Hva gjør jeg??

ringer med en gang de åpner, overdriver sier det haster og sørger for å få en time på dagen!!

Gjorde det selv i dag og nå har jeg fått sykemelding som skal leveres på Nav for å få arbeidsavklaringspenger til det er trygt for meg selv og babyen å jobbe :)

Får dårlig samvittighet av å bruke sånne hastetimer uten at det er akutt :/

Får dårlig samvittighet av å bruke sånne hastetimer uten at det er akutt :/
Det skal du ikke få dårlig samvittighet for det er faktisk helsa di og barnet sitt som spiller en rolle her og om du ikke har noen problemer nå så vil du ikke sitte å angre den 2 oktober offshore out in no where!!!

Jeg skal ikke på jobb før i midten av oktober selv, men fikk ordnet med papirene i dag på en haste time, i tilfelle de ringer en av dagene og spør om jeg kan jobbe. Bare det i seg selv var en lettelse å ha legen på min side i denne saken :)

ringer med en gang de åpner, overdriver sier det haster og sørger for å få en time på dagen!!

Gjorde det selv i dag og nå har jeg fått sykemelding som skal leveres på Nav for å få arbeidsavklaringspenger til det er trygt for meg selv og babyen å jobbe :)
Kan jeg spør hvorfor du er sykemeldt?

Kan jeg spør hvorfor du er sykemeldt?
Risiko svangerskap. Mistet 6 ganger på 2 år. Sist gang pga jobben. Jobber med demente/eldre som kan være veldig utagerende til tider og mange tunge løft tross hjelpemidler.

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Skravler med RosaCupCake<3

Risiko svangerskap. Mistet 6 ganger på 2 år. Sist gang pga jobben. Jobber med demente/eldre som kan være veldig utagerende til tider og mange tunge løft tross hjelpemidler.

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Okei, du har en god grunn da :) Jeg er litt redd for at legen ikke er enig med meg :/

Okei, du har en god grunn da :) Jeg er litt redd for at legen ikke er enig med meg :/
Det vet du aldri før du har snakket med am :) *sa hun på en lur måte* :P det kommer nok til å gå bra skal du se:) du jobber jo der så du vet jo bedre enn han som sitter inne på et kontor på fastlandet hele dagen hva som er trygt :) prøv å sette ned foten og virk sikker i din sak så går det sikkert fint :)

*Mai/Juni lykke*
*Termin 31.05.14/01.06.14*

Aah.. Hater å snakke i tlf om jeg ikke skal "grine" og mase i tillegg.. :P Men må vel bare..

Sniker fra mai og ville bare si at du kan bare ringe og si at du trenger en sykemeldig, det er gyldig grunn til å få time på dagen hos min lege ihvertfall. Uten så store begrunnelser for hvorfor i telefonen. Trenger man jo en sykemelding, så trengs den jo som regel nå og ikke om to uker :)

Sniker fra mai og ville bare si at du kan bare ringe og si at du trenger en sykemeldig, det er gyldig grunn til å få time på dagen hos min lege ihvertfall. Uten så store begrunnelser for hvorfor i telefonen. Trenger man jo en sykemelding, så trengs den jo som regel nå og ikke om to uker :)
Men er ikke sikkert jeg får sykemelding da :/

Nei, men det er jo derfor du skal ha time. Fordi du og dama/mannen som svarer tlf ikke kan bestemme det :)
Og sniker forresten fra april. Bare fort gjort av gammel vane å si mai, siden jeg var på mai sist :p

Hvilken jobb har du? Arbeidsgiver er vel innforstått med denne faren du beskriver så vil jo tro at du bare Jan ringe å si at du blir sykmeldt pga dette?

Back
Topp