hva hadde du gjort?

Martha2

Gift med forumet
sjefen på jobben sier på tull at ho skal putte p piller i drikka til folk for no er det meg som nettopp har fått unge og ei som snart får, dette er en 2 avd bhg med ca 8 ansatte. også sier hun, og dette mener hun nok, at det er nok med en som er gravid om gangen. ok tenkte jeg først. men, så kom jeg med et ønske om å få jobbe 1 mnd etter perm også 2 mnd fri uten lønn pga jobben til sambo. jeg ville Mathea skulle være så nært 1 år som mulig før ho begynner i bhg. dette hørtes ut som det sikkert skulle gå bra, men så plutselig ombestemmer ho seg og sier ho har prata med de andre, og det er bare tull å jobbe 1 mnd for så å være vekke igjen. så da blir Mathea bare 10 mnd når ho må i bhg. jeg ble vel egentlig litt smågretten av det, og tenker at kanskje jeg da ikke gidd å bry meg om hennes "ønske", om at bare 1 er gravid i gangen. for jeg hadde litt lyst å være enten ferdig eller gravid innen jeg blir 30(blir 28 i år) men vet at der er to andre som ønsker å bli gravid. hmmm...

Hmmm... I alle dager, hvorfor har ho noe med hvem som blir gravide og når?? Kan jo skjønne det på en måte siden dere bare er 8 stk, men vi har da noe så kjekt her i landet som heter VIKARER[:)]

Syntes du skal gjøre som du ønsker jeg[;)] Nå har du jo snakket med arbeidsgiveren din om hvordan du ønsker det og da bør det jo heller ikke komme som noe sjokk hvis du feks blir gravid igjen eller tar deg fri. Det koster jo ikke arbeidsgiveren noe ekstra hvis du velger å ta deg fri uten betaling de to mnd og de evt tar inn vikar.

Du har faktisk rett på de to mnd visst du vil ha dem!! Du har rett på inntil 2 år med fri etter graviditet. Men det andre året blir i såfall uten lønn selvfølgelig[;)] Så visst du vil ha dem så finn loven og hevd din rett. Hun kan faktisk ikke nekte deg dem visst dere er innuder loven i barnehagen. Husker ikke hva det heter! He he, men det burde jeg siden jeg er assisterende styrer selv i barnehage[;)][:D][:D]

Hun har heller ikke lov å nekte folk å bli gravid!! Det er jo nesten diskriminering[&:] Ansetter en unge kvinner, vet en jo hva en går til. bare spør styreren min[:D][:D] Jeg var nr 16 på 4 år[:D][:D]

Kjenner jeg ble litt irritert på ho dama der....[:@]
Klart du skal gjøre som du selv vil og ikke ta hensyn til jobben i det hele tatt!!!!!! Og med GOD samvittighet [:D][:D][:D]

Du har faktisk rett på 3 år i sammenheng med fødsel!! Første året med lønn, deretter 2 år uten!! Og hvordan du vil dele det opp, bestemmer du selv [;)] Viss du leverer inn en skriftlig søknad om dette, så har hun ikke lov til å si nei [:)]

Tenk på hva DU vil !!! [:D]

ORIGINAL: titta81

Kjenner jeg ble litt irritert på ho dama der....[:@]
Klart du skal gjøre som du selv vil og ikke ta hensyn til jobben i det hele tatt!!!!!! Og med GOD samvittighet [:D][:D][:D]

Du har faktisk rett på 3 år i sammenheng med fødsel!! Første året med lønn, deretter 2 år uten!! Og hvordan du vil dele det opp, bestemmer du selv [;)] Viss du leverer inn en skriftlig søknad om dette, så har hun ikke lov til å si nei [:)]

Tenk på hva DU vil !!! [:D]

men det skjønner jeg ikke, alle snakker om ulønnet permisjon? jeg har bare råa til 2 mnd uten lønn
plana mi var sånn- mammaperm ferdig 30 aug, da jobber jeg sept mens pappa er hjemme, så må pappa jobbe okt nov pga sesong, da ville jeg ha 2 mnd ulønna perm, også pappa tar over i des
dette gikk sjefen ikke med på, så jeg må ta to mnd uten lønn i sept og okt, også må jeg og Mathea i bhg i nov hvor ho må gå fulle dager hver dag også tar pappa 2 dager i uka etter det...

ja takker for svar og vet vel jeg har rett på, men har ikke råa til mere enn 2mnd ulønnet, det var liksom tidspunktet ho satte seg imot..

ORIGINAL: Ephexita

Du har krav på å få ta ut ulønet permisjon akkurat når du vil.
Mener du har 2 år som må taes i løpet av 4 år eller noe.
Din arbeidsgiver kan uansett ikke stoppe deg, og hun kan ikke bestemme når din datter skal begynne i bhg.
Dette må du ikke godta!

Og hun har INGENTING med å uttale seg om graviditet og andres privatliv.
Det skal hun bare ligge unna.
Skjønner det er kjipt for henne, men hun får holde kjeft og gjøre jobben sin!
Nei, bli gravid akkurat når du ønsker. Ikke tenk på henne.

Bra sagt!

Du skal ikke høre på henne i det hele tatt - det er pga sånne "vanskelige" oppgaver (som å finne vikarer og få kabalen til å opp) at hun heter SJEF, og dermed tjener mer enn deg.
Mine planer er også nokså klare nå, jeg har også tenkt å dele dem med min sjef, og jeg FORVENTER å blir hørt og forstått.
Du bestemmer over ditt liv og din hverdag.... [:D]

uff hørtes ut som en vrien sjef.. men stå på krava! har de ikke en tilkallingsvikarliste? 

Back
Topp