Valkyrje
Blir kjent med forumet
Han lever litt i steinalderen iom at han mener at han bestemmer hva jeg skal gjøre. Samtidig sier han: "Det er ikke meningen at kvinner og menn skal være i noe forhold, fordi de er to forskjellige vesen." Han mener vi krangler for mye, noe jeg forsåvidt er enig i, og at vi ikke passer sammen. Han sier at jeg er syk i hodet mitt og at jeg trenger hjelp. Dette pga at jeg har en fortid der jeg ble både tråkket på og "misbrukt", for å bruke det ordet. Jeg har derfor levd med at sex er noe man har fordi menn vil det, og da må man stille opp. Ergo gir ikke sex meg noe, og jeg har heller aldri lyst. Dette er selvfølgelig et stort problem for min samboer, fordi han er mann. For det er først nå i de senere år at jeg har lært meg å si "Nei, jeg har ikke lyst."
Jeg har sagt ja til å skaffe meg hjelp for å få "fiksa" hodet mitt, men jeg tror jeg trenger mer enn det. Trenger å føle meg verdsatt og spesiell, ikke tråkket på og mindreverdig.
Så nå er det så og si ferdig mellom meg og min samboer, mens jeg har barnet vårt i magen. Vurderer nå sterkt abort, noe som gjør veldig vondt inne i hjerterota. Har felt mange tårer, men det løser ingenting. Jeg har handlet inn div til lillegull, og har flere lege/jordmor-timer i vente, noe som gjør dette enda vanskeligere.
Det er ikke det at jeg ikke vil ha barn, men jeg vil ikke ha barn med en som er "sånn".
Jeg vil at mitt barn skal vokse opp med både mamma og pappa, noe jeg tviler på kommer til å skje i dette tilfellet. Vi kommer jo begge til å være der, men ikke sammen, som en koselig familie. Jeg ønsker å gi barnet mitt trygge rammer, noe jeg føler ikke er mulig nå.
Han sier at han skal være her til jeg har tatt abort, så jeg har noen å komme hjem til, og å støtte meg på. Dette er så vondt!!
Så nå vurderer jeg å ringe spåkone, bare for å få råd.
Så, hva hadde DU gjort?
Oppdatert 8.november
Ser at jeg får samboeren min til å fremstå som en komplett idiot, noe han ikke er. Jeg tror kanskje at grunnen til at vi vingler sånn er fordi at dette er nytt for oss begge to, at vi er litt redde på en måte. Jeg personlig er redd/nervøs for alt som er nytt. Jeg har jo aldri vært gravid før, og det har ikke han heller.
Han sier han har bestemt seg nå, at han ikke klarer tanken på abort og sykehus. Han sier at vi skal klare dette sammen, at vi ikke skal ta vekk "lille gulle" (som han kaller det).
Samtidig søker jeg råd hos min mor, og hun mener at det er riktig avgjørelse å ta abort denne gangen, fordi hun tror ikke forholdet vil vare særlig lenge.
Vi ble sammen i februar, så vi har jo ikke vært sammen så fryktelig lenge.
Men vi har bodd sammen siden starten, og nesten aldri vært borte fra hverandre, så det er jo ikke rart om det blir noen krangler/diskusjoner nå og da.
Personlig så tror jeg ikke noe forhold er problemfritt. Si fra om jeg tar feil!
Jeg er skikkelig rådvill, men barnefar har bestemt seg, han vil ha meg og barnet.
Har time til lege i morgen tidlig (9.november), så skal høre litt hva hun sier.
Men jeg tviler på at jeg klarer å ta bort barnet mitt!!