Hva hadde du gjort om du ble gravid etter å ha blitt voldtatt?

Freya: alle har rett til sin egen mening, men det er fantastisk hvor dårlig selvinnsikt du har! Hvordan kan du påstå at du ikke er rasist? Dersom noen voldtar et annet menneske, er ikke mannen mer anstendig uansett hudfarge!
 
Sjansen for at en afrikaner vet at han har hiv er minimal. Og de fleste som får hiv nå idag, får det fra mor og kan ikke noe for at de får sykdommen.
Men det er jo ikke mer greit at noen voldtar bare fordi de ikke har sykdommer!
Og en engelskmann kan like gjerne ha hiv
 
Ja selvfølgelig kan kven som helst ha HIV.
Men ser ein statistisk på det.

HIV er mest utbredt i ASIA, AFRIKA. Ville ikkje du hatt meir meir skremt for å ha blitt voldtatt av ein i frå eit omfattende risiko område, en ein i frå eit minimalt risiko område ?

Det er ikkje greit at nokon voldtar andre mennesker. Om det uansett skulle hende så ville eg håpa at han var, ikkje voldelig, frisk uten sjukdommar og at han ikkje drepte meg etterpå.

Utbredelse av HIV http://www.worldmapper.org/display.php?selected=227
 
Reint personleg, og for å svare på det HI spør om. Ville eg beholde barnet etter ein voldtekt.

- om eg kjente personen som voldtok meg om han var ein ex ein venn eller andre legger kjente... Og var av samme bakgrunn, land og kultur som meg - så JA

- om han var ein vilt fremmed europeer, som var av samme kultur og religion som meg, ville det bli tatt opp til vurdering, min alder, min helse tilstand, om det var lett for meg å bli gravid igjen eller ikkje.

- om han var av ein framand kultur, bakgrunn og opphav, så er svaret NEI
 
Jøss, for en diskusjon!

Ikke lett å si faktisk.. tror kanskje jeg hadde beholdt hvis jeg var singel - men hadde definitivt ikke informert personen som var far!!

Hadde det skjedd i dag... gudene vet. Det vet jeg faktisk ikke. Abort kanskje...
 
Om man anmelder forholdet & blir undersøkt på sykehuset, så får man tabl for å unngå problemstilligen. Mon tro det er angrepillen man får..? Uansett så har man egentlig nok med seg selv etter en voldtekt, og man burde slippe å måtte forholde seg til denne problemstillingen. Dessverre blir ikke alle voldtekter anmeldt, og noen ender opp gravide. All respekt til de som gjennomfører svangerskapet, men jeg tror personlig at jeg ikke hadde klart å gjennomføre det.
 
Back
Topp