Hva hadde du gjort hvis...

Tror jeg ville tenkt på hva slags naboer det var. Hadde jeg hørt hyl og skrik fra min nærmeste nabo hadde jeg ringt politiet, for å si det sånn (tidligere sittet inne for konemishandling). Hadde det vært de andre naboene hadde jeg blitt veldig forundret, og kanskje sett an litt. Men på en annen side er det jo bedre å ringe en gang for mye enn for lite i en viss type situasjon. Litt vanskelig den der.

Jeg tror nok uansett at jeg ville ha kontaktet politiet.. Så får de ta avgjørelsen.. Da har man i alle fall gjort sitt!

Var du naboen? Hvem sin Facebook er det? Familiens?
Jeg bor ikke der. Ei jeg kjenner som har skrevet statusen på fb.

Tenker at da har jeg gjort det jeg føler har vært nødvendig. Bedre en gang for mye enn en gang for lite. Er ikke så lenge siden Sigridsaken hvor naboene hadde hørt skrik, men ikke gjort noe..

Hadde ikke gått bort uten å ringe, ville heller ringt politi for å melde i fra og høre hva jeg evt kan gjøre. Kanskje ikke lurt å banke på hos naboen som blir ranet/er i ferd med å bli drept/ blir torturert uten å vite at politiet er på saken..

Og i denne saken tenker jeg at det er på høy tid at foreldrene oppdrar ungene sine.

Har venner kommentert noe forresten?? Jeg vet ikke om jeg hadde klart å holde meg fra å kritisere eieren av statusen...

Ville vært forsiktig med å gå bort å banke på iallfall. Er vel ikke mye til hjelp om det virkelig er noe ille som foregår og en blir dratt inn i det selv.. ville nok ringt politiet ja. Bor selv i et veldig rolig byggefelt så om jeg hadde hørt noe slikt kunne jeg vært sikker på at noe var veldig galt!

Tenker det samme som jeg tenkte tidligere, ville gått bort å banket på selv... Har vært å banket på dører i lignende situasjoner tidligere og aldri har det vært noe særlig alvorlig... :)

Men er også enig med at det er bedre å ringe politiet en gang for mye enn en gang for lite, iallefall om folk ikke tørr å gå bort selv. For om det først skulle vært noe gale er det ikke noe kjekt å sitte igjen med slikt på samvittigheten.

Jeg hadde ringt politiet.

Bedre å risikere å ta feil, enn å la være og risikere at noen blir slått halvt ihjel eller drept - satt på spissen. Og hvem vet, det kunne vært barn som ble slått eller var tilstede.

Hadde heller ringt hundre ganger for mye enn en gang for lite. Så får naboen bli så sur den ville eller mene det de måtte mene. Hvilken lek mellom en voksen og et barn inneholder DESPERATE(!) skrik fra begge parter igrunn?!

Jeg ville uansett ringt for å være sikker. Hadde aldri klart å ha det på samvittigheten OM det skulle ha vist seg å være noe.

Har venner kommentert noe forresten?? Jeg vet ikke om jeg hadde klart å holde meg fra å kritisere eieren av statusen...
Ingen har kritisert. Men overraskende få har kommentert så er nok noen som har bitt seg i tungen vil jeg tro.

Jeg ville gått å banket på for å sjekke,og evt ringt politiet. For det høres ut som det er noe galt da.

Back
Topp