Hva hadde du gitt i dusør for å få tilbake en mistet lommebok?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg mistet lommeboken på bussen i går, og den var borte da driftsentralen sjekket den to timer senere. Masse stress med å sperre alle kortene mine og bestille nye, melde den tapt og få midlertidig kjøretillatelse, nervøsitet over at bilnøkkelen min lå der, mistet busskort og mange gavekort...
Nå fikk jeg nettopp en sms om at hun som hadde funnet den hadde tatt vare på den og lurte på når jeg vil hente den. Hipp hurra for ærlige mennesket! Nå var det ikke noen kontanter i den, så den var ikke så interessant i så måte.. :p

Hva er ok dusør for dette?

En blomster bukett når du henter eller en flaske vin hadde jeg satt pris på;)

Hun tok seg bryet med å finne nr ditt og ta kontakt....

Hadde kjøpt gavekorte på det lokale kjøpesenteret på 300kr.

Eg hadde kanskje kjøpt gavekort på et lokale kjøpesenter til 300kr. I lomme boka ligge jo førerkorte og går den tapt må eg ut med 1000kr for nytt så 300 kr for å få den tilbake er ingenting ;-)

Så godt det finnes ærlige mennesker som henne. :D Jeg hadde tatt med 300-400 kroner i kontanter. Siden du ikke aner hva hun liker tenker jeg at det er safe. :) Godt mulig hun sier hun ikke vil ha pengene også, og da er det kanskje dumt om du har kjøpt gavekort? :p

Jeg mistet lommeboken på bussen i går, og den var borte da driftsentralen sjekket den to timer senere. Masse stress med å sperre alle kortene mine og bestille nye, melde den tapt og få midlertidig kjøretillatelse, nervøsitet over at bilnøkkelen min lå der, mistet busskort og mange gavekort...
Nå fikk jeg nettopp en sms om at hun som hadde funnet den hadde tatt vare på den og lurte på når jeg vil hente den. Hipp hurra for ærlige mennesket! Nå var det ikke noen kontanter i den, så den var ikke så interessant i så måte.. :p

Hva er ok dusør for dette?
dumt at hun ikke leverte den til bussjåføren når hun fant den, da hadde du forhåpentligvis sluppet å sperre kortene osv.. jeg hadde vel gitt henne en blomst eller 2-300 kr.

En blomster bukett når du henter eller en flaske vin hadde jeg satt pris på;)

Hun tok seg bryet med å finne nr ditt og ta kontakt....

Samme her.

Jeg ville ikke tatt imot penger for slikt, men en fin blomst hadde jo vært koselig :)

Jeg fant en veske på en benk i skogen i fjor. Der var det mobiltelefon, nøkler og lommebok. Fant ut av hvem det var, og prøvde ringe rundt. Møtte henne et par timer senere da jeg endelig hadde fått tak i henne. Hun var overlykkelig, og ga meg 300.. Jeg insisterte flere ganger på å ikke ta i mot, men hun ga seg ikke altså.. Måtte jo etterhvert bare ta i mot.. Virket ut som hun følte seg bedre da ;-)

Eg hadde kanskje kjøpt gavekort på et lokale kjøpesenter til 300kr. I lomme boka ligge jo førerkorte og går den tapt må eg ut med 1000kr for nytt så 300 kr for å få den tilbake er ingenting ;-)

1000,- for nytt førerkort? Fikk nettopp nytt pga navnebytte og betaltev langt under det :-)

Ellers enig i at 300,- er en fin sum :-)

1000,- for nytt førerkort? Fikk nettopp nytt pga navnebytte og betaltev langt under det :-)

Ellers enig i at 300,- er en fin sum :-)
Førerkort koster ikke så mye. Pappa fikk nytt forrige uke og betalte rundt 300. Husker ikke helt. Da jeg fikk nytt pga tapt førerkort i fjor betalte jeg rundt 300kr. Det er faste satser. Rart å betale 1000kr :o

På statens vegvesen står det at førerkort koster 270kr, og fotografering koster 70kr. Den satsen gjelder hele Norge.

ImageUploadedByBV Forum1463211511.360191.jpg

Koster det 1000kr for nytt førerkort!!???

Førerkort koster ikke så mye. Pappa fikk nytt forrige uke og betalte rundt 300. Husker ikke helt. Da jeg fikk nytt pga tapt førerkort i fjor betalte jeg rundt 300kr. Det er faste satser. Rart å betale 1000kr :o

På statens vegvesen står det at førerkort koster 270kr, fotografering koster 70kr. Den satsen gjelder hele Norge.

Vis vedlegget 177197
Ser dette, Eg har trudd det har kosta så mye pga eg har lånte bort penger til ei som sa det kosta så mye...

Hadde gitt en blomst :)

Enig i at ca 300 må være en fin sum, hadde kanskje kjøpt en liten blomst og gavekort. Kontanter kan kanskje oppleves litt "kleint" eller vanskelig å motta, derfor likte jeg forslaget om et gavekort. Kan det brukes på et kjøpesenter kan man jo kjøpe hva som helst for det.

Ser dette, Eg har trudd det har kosta så mye pga eg har lånte bort penger til ei som sa det kosta så mye...
Oi, høres ut som en som ikke er helt ærlig mot deg..

Back
Topp