Hva hadde dere tenkt om dette?

Sinderella

Glad i forumet
Du skulle gifte deg, og veninner skulle arrangere utdrikningslag for deg. Ca 12 jenter som skulle være med. Du viste hvilke dag og dato det skulle være.
En av veninnene hadde en utrolig vanskelig uke før helgen hvor "festen" skulle være. Så hun merket på seg at hun rett og slett ikke kom til å orke å være med, og at hun ikke kom til å klare å "være tilstede" den dagen/kvelden. Så hun måtte trekke seg (altså ble ikke med)

Hvordan hadde dere reagert på at hun trakk seg? Ville dere ha "sett" på henne på en annen måte etter dette?

kommer helt ann på hva som er årsaken. skal være ganske ille hvis hun ikke orker å dukke opp selv om hun ikke orker å drikke og feste. hverfall om det er bestevenn.

Nei... det er da alltid noen som ikke kan. Og er man gode venner, så forstår man da vel hverandre og hvorfor en evt. ikke få blitt med?

Hva mener du med alle disse """? Er det ironi/sarkasme?
Dersom hun faktisk har hatt en vanskelig uke, så ville jeg ha vært forståelsesfull. Dersom disse """" betyr at hun bruker det som en unnskyldning fordi hun ikke vil går, så hadde jeg sagt til henne at hun trenger ikke å lyve til meg, men heller bare si det som det er. Hvis hun ikke gidder, vel, da er hun ikke så nær venninne da. Greit å vite liksom.

Utdrikkingslag er oppskrytt og meningsløst, vært verre om det var bryllupet hun skippa hadde jeg tenkt.

ORIGINAL: Beckymams

Hva mener du med alle disse """? Er det ironi/sarkasme?
Dersom hun faktisk har hatt en vanskelig uke, så ville jeg ha vært forståelsesfull. Dersom disse """" betyr at hun bruker det som en unnskyldning fordi hun ikke vil går, så hadde jeg sagt til henne at hun trenger ikke å lyve til meg, men heller bare si det som det er. Hvis hun ikke gidder, vel, da er hun ikke så nær venninne da. Greit å vite liksom.

Hva??? Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente her altså?[&:]

ORIGINAL: IsThaBeth

Utdrikkingslag er oppskrytt og meningsløst, vært verre om det var bryllupet hun skippa hadde jeg tenkt.

Enig. Uansett så hadde jeg ikke sett noe annerledes på henne. Overhodet ikke. Kan hun ikke komme, så kan hun ikke komme.

Det gjorde min nå x-bestevenninne. Derfor ble hun også en x..

sign

Er vel ingen annen måte å reagere på enn å si til venninna at du selvfølgelig forstår at hun ikke orker å feste og glede seg akkurat der og da, men at hun er hjertelig velkommen om hun skulle ombestemme seg. Og samtidig gi henne en klem og si at du er der for henne om hun trenger deg... Om dere er gode venninner altså. Er dere «bare» venninner er det vel uansett en «gyldig grunn til fravær» hvis hun har hatt en utrolig vanskelig uke, som du sier.

Jeg synes hele spm ditt er helt merkelig.. JEG ville blitt glad for at hun faktisk fortalte meg at hun ikke orket og ivaretok seg selv.. Hvis du ikke kan respektere det er det vel ditt problem?

E ikkje alltid at alle kan. Me må berre leva med da :)

ORIGINAL: Molly80

Nei... det er da alltid noen som ikke kan. Og er man gode venner, så forstår man da vel hverandre og hvorfor en evt. ikke få blitt med?

Jaha? Syns det er rååågøy jeg [:)][:)]

Jeg hadd ikke blitt fornærmet om noen backet ut av en eller annen grunn..

ORIGINAL: Dollysmurfen

Høres ut som du ser på henne annerledes ihvertfall, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor.
Hva skjedde med empati og forståelse?
Det er jo bare et utdrikningslag der man blir dritings.. Synes igrunnen at utdrikningslag er direkte tullete.

Er ikke alle som gjør det sånn da[8D] Vet o folk som har hatt de nære vennindene med på spa en dag og drukket champagne og kost seg[:)]

en er enig i at jeg ikke ville sett på henne annerledes[8D]

Back
Topp