Hva hadde dere gjort?

Mai 2020

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er 20+5 i dag og begynte å kjenne liv denne uken. I går var det ordentlig spark og mye aktivitet, i dag merket jeg bare litt "bobbling" noen få minutter nå i 19.00 tiden. Hadde dere engstet dere? Eller er det vanlig at det kan være litt opp og ned . Vil ikke bli over hysterisk liksom.

Den første tiden er det vel vanlig at det varierer litt altså :) siden du nettopp har begynt å kjenne liv tenker jeg.. og du har ikke nådd uka hvor man skal kjenne hver dag heller. Her har keg kjent lov i rundt 9 uker, men i begynnelsen var det ikke hver dag.
Men det er jo ikke godt å være bekymret heller.. og tviler på at de tar deg inn så tidlig m tanke på at du nettopp har begynt å kjenne liv. Prøvd å legge deg ned og dytte litt på lille? For respons? Eventuelt drikke/spise noe veldig søtt?

Den første tiden er det vel vanlig at det varierer litt altså :) siden du nettopp har begynt å kjenne liv tenker jeg.. og du har ikke nådd uka hvor man skal kjenne hver dag heller. Her har keg kjent lov i rundt 9 uker, men i begynnelsen var det ikke hver dag.
Men det er jo ikke godt å være bekymret heller.. og tviler på at de tar deg inn så tidlig m tanke på at du nettopp har begynt å kjenne liv. Prøvd å legge deg ned og dytte litt på lille? For respons? Eventuelt drikke/spise noe veldig søtt?
Hjelper ikke å dytte, men spiste litt mat i ste og da ble det litt mer men stilt igjen. Men det er nok som du sier... Blir bare redd for noe skal gå galt..:oops:

Hjelper ikke å dytte, men spiste litt mat i ste og da ble det litt mer men stilt igjen. Men det er nok som du sier... Blir bare redd for noe skal gå galt..:oops:

men du har kjent spark idag da? Jeg hadde en dag i uke 16 hvor det plutselig var rolig igjen.. men så tok det seg opp igjen :) hvor ligger morkaka??

Ikke spark, kom litt bevegelse inni magen etter jeg spiste men ikke noe å danse salsa for.... Morkaka ligger bak.

Mens de andre dagene har det vært mye hele dagen?

Du har ikke en jordmor å ringe da? Som kan berolige deg på at dette sikkert er helt normalt? :) ofte hjelper det hvis fagfolk kan roe litt ned! Det er jo ikke noe de kan eller gjør uansett så tidlig.. men JEG tenker ikke det er alarmerende. Men jeg er ikke fagfolk heller da

Babyen har nok snudd seg med ryggen ut mot magen slik at sparkene ikke kjennes. Du kan også ringe føden også kan de berolige deg, men de vil normalt ikke ta noen inn til kontroll før 23+0 :)
Drikk noe skikkelig iskaldt gjerne med sukker, iskald husholdningssaft eller iskrem :)

Det er uansett veldig vanlig at det går tid mellom hver gang man kjenner noe rundt uke 20. Lenger ut i svangerskapet ville jeg reagert mer på det.

Jeg er snart i uke 23 og kjenner ikke liv hele tiden. Helst når jeg har lagt meg og hviler litt. Så jeg ville ikke vært så bekymret, vi skal heller ikke kjenne liv hver dag så tidlig :-) morkaken min ligger foran, så jeg har beroliget meg med at alt er bra selvom jeg ikke kjenner liv hele tiden :-)

Du har ikke en jordmor å ringe da? Som kan berolige deg på at dette sikkert er helt normalt? :) ofte hjelper det hvis fagfolk kan roe litt ned! Det er jo ikke noe de kan eller gjør uansett så tidlig.. men JEG tenker ikke det er alarmerende. Men jeg er ikke fagfolk heller da
Nei Nei hadde blitt i morgen evt... Ja veit det er tidlig enda for at de tar det på "alvor" derfor jeg ikke ville bli helt hysterisk:scared007

Babyen har nok snudd seg med ryggen ut mot magen slik at sparkene ikke kjennes. Du kan også ringe føden også kan de berolige deg, men de vil normalt ikke ta noen inn til kontroll før 23+0 :)
Drikk noe skikkelig iskaldt gjerne med sukker, iskald husholdningssaft eller iskrem :)

Det er uansett veldig vanlig at det går tid mellom hver gang man kjenner noe rundt uke 20. Lenger ut i svangerskapet ville jeg reagert mer på det.
Takk for svar og info :Heartred

Nei Nei hadde blitt i morgen evt... Ja veit det er tidlig enda for at de tar det på "alvor" derfor jeg ikke ville bli helt hysterisk:scared007

«Hysterisk» blir vi alle innimellom når vi er gravide altså.. og man skal være obs på liv! :) men tiden før man skal kjenne hver dag er vanskeligst synes jeg.. for da blir man så fort bekymra! Særlig når man vet at de ikke gjør noe.. men prøv å slapp av nå og gjør som det sies her! Ha i deg litt sukker/kaldt. Min første reagerte aldri på drikker som var kalde/hadde sukker i seg.. så de gangene jeg var bekymret måtte jeg faktisk spise sukkerbiter ;) samme på føden da jeg kom inn og han var så rolig i magen ;).

Jeg er like langt på vei som deg, 20+5 i dag og kjenner "bobler" nå og da. Flere timer siden sist jeg kjente noe nå, så det er nok ganske normalt.
Jeg kjente det første gang på lillejulaften. Nå er det litt kraftigere enn i starten, men ikke sånn at jeg kan si at det kjennes ut som spark enda.

Jrg Begynte å kjenne liv i uke 15, var veldig opp og ned fram til uke 21. Da har jeg kjent hver dag, nesten heleiden (når jeg sitter stille eller ligger)
Fra uke 24 skal du kjenne liv hver dag, gjør du ikke det kan du ringe, hvis det er leeeenge siden du kjente noe :) Men så kos med liv i magen da❤️ nyt det!

Kjenner han stort sett daglig, men ikke i overkant mye, og som oftest på samme sted, nede ved skambeinet ;) Som oftest på kvelden. Kan gå mange timer etter at jeg har stått opp før jeg kjenner han. 21 fullgåtte uker i dag og jeg gleder meg til bevegelsene blir tydeligere :)

Back
Topp