Hva hadde dere gjort?

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Om dere ble gravide igjen nå?

Herremin.. Jeg er ikke det altså. Alikevel så kjenner jeg litt på angsten for det, har hatt samme type smerte nederst i magen som i begynnelsen.. så blir helt paranoid.
oddsen er jo veldig lav, siden jeg full ammer og ikke fått tilbake mensen..

Amming er ikke prevensjon, da. Eggløsning kommer selvom mensen ikke gjør det. Så sjansen er absolutt der.

Hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg dessverre måtte tatt abort. Er i null økonomisk tilstand til enda en. Men hvordan jeg hadde reagert på det derimot... Huff :(

Jeg hadde nok beholdt, men det er sykt hypotetisk for min del. Er singel, så med mindre det blir en "jomfrufødsel":p Hadde jeg blitt gravid nå så hadde jeg vært i ett forhold og hadde hatt en helt annen situasjon enn nå. Jeg sier jeg hadde beholdt, for jeg ønsker inderlig en til:)
Det sagt; ingen er i samme situasjon og en må se an sin egen situasjon og ta en avgjørelse ut i fra det:)

Vi har snakket om det, og ønsker veldig gjerne to tette barn, men SÅ tett vet jeg ikke helt :p Tror jeg hadde blitt nokså fortvilet om jeg ble gravid nå, da det et såvidt vi får regnestykkene til å gå opp fra før. Egentlig veldig dumt at økonomi skal stå i veien for mange barn...

Jeg ønsker meg en til. Men jeg hadde blitt litt skuffet om jeg ble gravid nå. Vil gjerne nyte tiden med lillegutt. Men jeg hadde beholdt det hadde det skjedd. Men lillegutt sover i vognbagen på plassen til pappaen i sengen. Pappaen ligger på gjesterommet. Så ingen fare for noe her i gården :)

Jeg hadde nok beholdt, men det er sykt hypotetisk for min del. Er singel, så med mindre det blir en "jomfrufødsel":p Hadde jeg blitt gravid nå så hadde jeg vært i ett forhold og hadde hatt en helt annen situasjon enn nå. Jeg sier jeg hadde beholdt, for jeg ønsker inderlig en til:)
Det sagt; ingen er i samme situasjon og en må se an sin egen situasjon og ta en avgjørelse ut i fra det:)
Hahaha. Jomfrufødsel. Eller de som påstår at de har blitt gravide i svømmehallen :p

Da hadde jeg blitt rimelig sjokkert og overraska, ettersom jeg steriliserte meg under keisersnittet..!:wideyed:

Jeg hadde nok fått litt panikk! Er overhodet ikke klar for en til allerede nå. Vi vil gjerne få et nurk om noen år, men ikke til neste år - altfor tidlig!

Men jeg skjønner redselen din... jeg går på pillen, og er livredd for at den ikke funker!

Jeg hadde vært bekymret, siden jeg fikk keisersnitt. Vil jo helst la det gro ordentlig først. Og helst ha ei frøken som er 2-3 år før vi vurderer en ny en, sånn at hun forstår litt mer selv :)

Ønsker ikke å få flere barn før om mellom 3 og 7 år, hvis vi i det heletatt skal ha flere. Har to nå, med tre års mellomrom :) Hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg ikke jubla akkurat. Jeg har likt å gå gravid, med spenninga og utvilklinga som skjer, men dette svangerskapet hadde jeg en del plager. Hadde følt at jeg ikke fikk kose meg og fokusere fult verken på lillemor eller graviditeten om jeg skulle gått gravid igjen nå, å for meg er 4 barn så å si uaktuelt. Derfor vil jeg vente til jeg kjenner det kribler etter å få ennå en liten en å nyte graviditet og barseltid ennå en gang :)

Jeg hadde tatt abort. Ikke et enkelt valg, men vi er helt ferdige nå med 2 stykker.

Vi har blitt enige om å ikke starte på prevensjon igjen, så jeg hadde blitt veldig glad :) Men fullammer og ammer mye om natta, så tror kanskje ikke mensen kommer tilbake på en god stund ennå. Og lille frøkna sover i armkroken min mens pappa'n sover på ett av gjesterommene, så vi har ikke fått prøvd å lage en til ennå heller :P

Vi skal ikke ha flere barn, får satt inn spiral om noen uker. Men skulle det nå skje at vi blir gravide så måtte vi nok bare bitt sammen tennene og gjort det beste ut av det! Ville selvfølgelig blitt keisersnitt denne gangen for å føde vaginalt er uaktuelt etter siste fødsel.

Hadde blitt glad, men håper d drøyer litt til:p Vil så gjerne nyte tiden med lillegutt før d kommer en til!
Vi brukte laaang tid på å bli gravide denne gangen, så blir ikke å starte på prevensjon før vi er ferdige med å få barn:) Vi kjører på med den enkle "hoppe av i svingen" frem til vi starter prøvingen på nestemann om ett par år. Skulle d bli graviditet før vi går inn for d, er han/hun hjertelig velkommen<3

Jeg hadde fått panikk! Har tre nydelige, men uplanlagte barn og kunne ikke tenkt meg flere☺️ Og dere som sier dere ammer og ikke har fått menstruasjon- dere kan likevel bli gravide☺️

Legger ikke opp til det og bruker kondom faktisk... men hadde selvfølgelig blitt glad uansett om det hadde blitt stress. Dere ser jo signaturen min under her, så en glede ville det uansett blitt ;)

Redigert... dere ser ikke signaturen :p Ble spontant gravid 1 mnd etter mislykket prøverør <3 og har bare han ...

Jeg har satt inn spiral. Ønsker absolutt ikke en til på dette tidspunktet!

Jeg hadde blitt sjokkert og helt ærlig ikke så glad. Men vi hadde beholdt. Spurte faktisk mannen da jeg så denne posten :) vi er enstemmige om å ta utfordringen på strak arm om det skjer. Men nei, ikke en ønskesituasjon. Vil vente 2-3 år før nestemann

Hadde beholdt da jeg aldri i livet hadde klart å ta abort.

Men vi har bestemt oss for at vi er ferdige nå.

Back
Topp