Hva hadde dere gjort?

Poohbear

Forelsket i forumet
Jeg har vært sykmeldt fra jobben siden sommerferien pga ulike plager som hodepine, kvalme og pga blødninger, er første vakten min i dag, og etter 2,5 timer er bekkenet helt på trynet. :( Er fortsatt på jobb, og skal jobbe hele helgen, men sånn jeg er nå så sliter jeg med å klare å gå. :-/ Er kjempe vondt i høyre benet og hele bekkenet, gjør til og med vondt når jeg sitter... Føler ikke jeg kan bli borte fra jobb igjen allerede. :( Hva ville dere gjort?

Jeg har vært sykmeldt fra jobben siden sommerferien pga ulike plager som hodepine, kvalme og pga blødninger, er første vakten min i dag, og etter 2,5 timer er bekkenet helt på trynet. :( Er fortsatt på jobb, og skal jobbe hele helgen, men sånn jeg er nå så sliter jeg med å klare å gå. :-/ Er kjempe vondt i høyre benet og hele bekkenet, gjør til og med vondt når jeg sitter... Føler ikke jeg kan bli borte fra jobb igjen allerede. :( Hva ville dere gjort?
Jeg hadde vel sett på det som ett godt forsøk og sagt jeg måtte snakke med lege/jordmor om noe så kan hjelpe, som kanskje støtter opp bekkenet, slik at du kan forsøke jobbe igjen :) fungerer ikke det så blir det jo sykemelding igjen. Så viktig å høre på kroppen ☺️

Jeg hadde kontaktet lege :)
Har selv prøvd å slitt med å være på jobb, alt for lenge.. Jordmor har gitt beskjed om at det er bedre å være hjemme å kvile å være klar til barnet kommer enn å være på jobb å slite seg ut å få svi for det når barnet kommer til.

Jeg hater å være hjemme, og jeg savner jobb helt ekstremt. Men jeg drar heller innom en dag i uken å spiser lunsj enn å slite meg ut å ikke ha overskudd eller være bevegelig..

Sjekk om de kan tilrettelegge ved evt gradert sykemelding :)

Vi er så heldige å bo i et land som gir oss lov til å få de pengene vi har krav på om vi er syke. Jeg selv kaster opp, og får vondt i bekkenet ved mye gåing. Jeg kunne ikke falle meg inn å dra på jobb i denne forfatningen. Jeg kan heller ikke forstå meg på de som på død å liv må jobbe hele svangerskapet. Du har prøvd. Tenk på deg selv. Vi skal ikke sitte til termin å være utbrent av å ha prøvd å holde normalt tempo på jobb. Jeg har nok med å ta vare på barna mine nå. Noen ganger må jeg også ha hjelp til det. Ikke slit deg ut. Det kommer ingen tilgode at du presser deg!

Jeg hadde vel sett på det som ett godt forsøk og sagt jeg måtte snakke med lege/jordmor om noe så kan hjelpe, som kanskje støtter opp bekkenet, slik at du kan forsøke jobbe igjen :) fungerer ikke det så blir det jo sykemelding igjen. Så viktig å høre på kroppen ☺️
Tusen takk for svar. :-)
Har tilretteleggingsmøte neste fredag, så får høre litt hva jeg kan kreve da, vet at jeg kan få en person til å gå sammen med meg, men vet ikke om det hjelper så mye. Jeg ringer legevakta etterpå og snakker litt med de, bena mine har også hovnet opp så skoene er vonde å ha på. :( Vet ikke om jeg får tak i noen andre til å jobbe i morgen, skal prøve, for dette orker jeg ikke.

Jeg hadde kontaktet lege :)
Har selv prøvd å slitt med å være på jobb, alt for lenge.. Jordmor har gitt beskjed om at det er bedre å være hjemme å kvile å være klar til barnet kommer enn å være på jobb å slite seg ut å få svi for det når barnet kommer til.

Jeg hater å være hjemme, og jeg savner jobb helt ekstremt. Men jeg drar heller innom en dag i uken å spiser lunsj enn å slite meg ut å ikke ha overskudd eller være bevegelig..

Sjekk om de kan tilrettelegge ved evt gradert sykemelding :)
Takk for svar! :-)
Skal ha møte med jobben og jordmor neste fredag. :-)
Gradert sykmelding ser jeg ikke helt poenget med, for jeg har bare 17% stilling. Tror ikke jeg får det da. ;-) Men jeg må undersøke hva jeg har krav på. :-)
Jeg har 3 barn hjemme jeg skal ta meg av også, og de krever jo sitt. :-) kommer til å ringe legevakta etterpå. :-)

For all del ta vare på deg selv! Lytt til kroppen, den sier fra når man egentlig har pushet seg selv litt for langt.

Vi er så heldige å bo i et land som gir oss lov til å få de pengene vi har krav på om vi er syke. Jeg selv kaster opp, og får vondt i bekkenet ved mye gåing. Jeg kunne ikke falle meg inn å dra på jobb i denne forfatningen. Jeg kan heller ikke forstå meg på de som på død å liv må jobbe hele svangerskapet. Du har prøvd. Tenk på deg selv. Vi skal ikke sitte til termin å være utbrent av å ha prøvd å holde normalt tempo på jobb. Jeg har nok med å ta vare på barna mine nå. Noen ganger må jeg også ha hjelp til det. Ikke slit deg ut. Det kommer ingen tilgode at du presser deg!
Takk for svar. :-)
Jeg kommer til å ringe legevakta etterpå. :-) Bena mine har også hovnet masse opp og bekkenet blir bare verre. :( Jeg har tre barn hjemme som trenger mamman sin også, selv om pappan er hjemme i helgen. Om jeg presser meg denne helgen her så kommer det til å ende med at jeg ikke orker noe flere dager etterpå... :-/

For all del ta vare på deg selv! Lytt til kroppen, den sier fra når man egentlig har pushet seg selv litt for langt.
Tusen takk for svar. :-) Jeg kjenner at jeg bare må ta det med ro, er bare skuffende å kaste inn håndkle så fort. :-/ Trodde jeg skulle klare meg lenger i denne jobben enn den forrige, da det er mye lettere fysisk, men må bare innse at kroppen ikke spiller på lag.

Tusen takk for svar. :) Jeg kjenner at jeg bare må ta det med ro, er bare skuffende å kaste inn håndkle så fort. :-/ Trodde jeg skulle klare meg lenger i denne jobben enn den forrige, da det er mye lettere fysisk, men må bare innse at kroppen ikke spiller på lag.

Husk at kroppen din gjør en stor jobb i tillegg til den jobben du gjør når du er på jobb. Den jobber 24/7 med å lage et lite menneske ;)

Gradert sykmelding ser jeg ikke helt poenget med, for jeg har bare 17% stilling. Tror ikke jeg får det da. ;-) Men jeg må undersøke hva jeg har krav på. :-)
Jeg har 3 barn hjemme jeg skal ta meg av også, og de krever jo sitt. :-) kommer til å ringe legevakta etterpå. :-)
Skjønner! Men det er viktig at du vare på deg selv og de du har hjemme. Jobben er der når du er klar til å komme tilbake, den drar ingen steder :)

Jeg prøvde meg på en time om dagen en periode, det funket ikke det heller for meg da jeg ikke viste hvilken dag jeg var i form og evt når jeg var i form til det. Men jeg vil tro legen er enig i at du ikke skal være i jobb.

Vær hjemme og nyt tiden, selv om plagene er der! Det er det beste for deg, babyen og de du har rundt deg ❤️

Selv med 17% stilling kan du få gradert sykmelding. Jeg hadde 50% vikariat og ble 75% sykmeldt en periode på grunnav div psykiske problemer. 25% av en 50% stilling blir ikke mange timene i uka, men det var det jeg greide å jobbe uten å falle helt sammen. Så muligheten er der om arbeidsgiver er innstilt på å legge til rette og jordmor mener det er greit at du jobber litt :)

Men først og fremst er det viktig at du lytter til kroppen din og ikke presser for mye, skal ha igjen energi til å ta seg av hjem og barn også :)

Tenk på deg selv! Det satt langt inne for meg å bli sykmeldt, men det er ikke meningen man ikke skal klare å være hjemme bare fordi man skal absolutt være på jobb.

Tenk på deg selv! Det satt langt inne for meg å bli sykmeldt, men det er ikke meningen man ikke skal klare å være hjemme bare fordi man skal absolutt være på jobb.
Jeg kastet inn håndkle og ble hjemme resten av helgen. :-) Skal ringe min lege I morgen, da legevakta ikke ville ha meg inn...

Det høres lurt ut! Viktig å ta vare på seg selv! God bedring :-)

Back
Topp