Hva hadde dere gjort?

Frk.meg

Betatt av forumet
Hei :) vi er bedt i bryllup til et vennepar av oss 2mnd etter at vi har fått en liten en. Hadde dere tatt med barnet, hatt barnepike under f.eks middagen eller hadde dere takket nei til bryllupet?

Jeg hadde enten tatt med meg ungen eller takket nei. Hadde nok ikke klart å være vekke så tidlig.

Sniker fra mai :) Vi er også invitert i bryllup når babyen er 2mnd, vi har bestemt oss for å dra med forbehold om at alt er ok med baby. Har da selvfølgelig avtalt dette med brudeparet. Har bestilt oss hotellrom i nærheten av lokalet som festen holdes, slik at vi lett kan trekke oss tilbake om det skulle bli nødvendig :) Alternativet var å ikke dra :)

Vi skal i bryllup når den lille er 1mnd til noen veldig gode venner. Tar henne enten med (med barnevakt), eller passing av besteforeldre hjemme. Bryllupet er 10min i bil unna der vi bor da. Etter forrige fødsel måtte jeg masse til legen i starten og var borte i flere timer av gangen. Da passet bestemor den lille (som heldigvis tok flaske veldig fort). Gikk veldig fint :-) MEN man må jo se det an....man vet ikke hvordan ting vil fungere før man blir kjent med ungen.

Jeg ville sannsynligvis dratt, og hatt med barnevakt. Dere kan jo ta forbehold om at det går greit med baby osv. Med eldste hadde jeg ikke følt meg komfortabel, og hadde nok blitt hjemme. Med nr. 2 som var enklere og hvor jeg var tryggere hadde jeg dratt.

Et vennepar av oss gifta seg da deres sønn var 3 måneder. Han var hos barnevakt, mens mor og far feira bryllup. Han var tilstede under vielsen, og litt under festen. Nå tok han riktig nok flaske, så sånn sett løste det seg veldig fint.

Vi skal i bryllup til min kusine ca tre uker etter fødsel (hvis vi orker), og da blir lillebror med. Kan ikke små barn være med drar vi ikke, men vi sier uansett at vi kommer med forbehold om at formen er god og det virker overkommelig så tidlig. Er masse barnevakter der da, ettersom all sen nærmeste familien min skal dit ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er også bedt i bryllup når lillebror er 2 mnd, og vi tar han med oss hvis han ikke vil ta flaske:)

*sniker fra Mai* vi er bedt i bryllup når lillebror er 3mndr. Tror ikke vi blir bedt med barn, så vi skal ha barnevakt.

Jeg ville sannsynligvis dratt og hatt babyen i nær omkrets, evt med meg hvis det er ok for brudeparet.

Jeg ville dratt. Og tatt med babyen om det var greit for brudeparet. Evt.hatt barnepass i nærheten med tanke på evt.amming eller om det skulle være noe annet.

Vi skal også i bryllup når baby er 2 mnd :) tar med begge barna å drar :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi skal i bryllup når baby er 1 mnd gammel. Det er 6 timers kjøretur unna, så vi er litt usikre:/ i så fall tar vi med mormor som barnepass.

Ville tatt med babyen siden den er såpas liten og heller forlatt etter middag/kaffe. Hadde selvfølgelig snakket med brudeparet om dette på forhånd slik at de var klar over at vi hadde baby med og ble å dra tidlig.

Her er vi bedt 10 dager etter termin.,, så hvis jeg føder par uker før, så kanskje.. Men jeg tviler ;)

Back
Topp