Hva hadde dere gjort?

Linnii10

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har tatt avgjørelsen allerede :)

Men siden jeg sitter i den situasjon jeg sitter i hva vill du gjort i den samme?
(ikke at dette kommer til å ha noe påvirkning på min avgjørelse, bare nysgjerrig av natur :) )

Du er singel, fester og har det moro! Ligger med en kamerat man har kjent i langlang tid, og blir gravid.
I min fortid har jeg hatt et langt forhold der jeg rakk å være gravid to ganger, første gangen ville jeg beholde men mistet i uke 12 noe som gikk veldig inn på meg.. Men kom over det, å ble gravid igjen.
Men tok abort pga, at eksen ikke ville ha.. Noe jeg så klart har angret meg grønn på...

Kort variant av situasjonen :)

Tenker at man ikke skal la noen andre bestemme om man skal beholde eller ikke, utenom deg selv. Ønsker du barnet så beholder du, også gir du barnefaren muligheten til å velge om han vil være der for dere, eller ikke. Når uhellet først er ute, må man jo ta ansvaret for det, så man skal tenke seg godt om :)

Jeg hadde beholdt, også hadde barnefaren selv fått velge om han ville være en del av det eller ikke. Men, hadde også sagt at jeg ikke syns han skal melde seg ut nå, for så å komme tilbake om mange herrens år å ville ha kontakt. Han må ta valget sitt, og han må tenke seg godt om! Er litt vanskelig å si hva man faktisk ville gjort, iallefall for de som ikke er i situasjonen, så jeg kunne ha tenkt anderledes hadde det vært meg, men da ang barnefaren :p Jeg hadde ikke tatt abort bare fordi vi var litt for kjappe med å havne til seng, uten å tenke på beskyttelse :p

Regner nesten med du har valgt å beholde siden du er her inne ;)

Helt enig med deg :)

Nei man skal ta ansvar for hva man har gjort, og det er noe han er klar over selv men skjønner at han ikke vil ha unge med noen han ikke er sammen med. Men man skal også ta konsekvensene av hva man har skapt :) tror jeg kjenner han såpass at han stiller opp og blir en super pappa. Men han får takle tiden fram til den kommer som han selv vil :)

Ja bestemte meg ganske fort at jeg ville beholde, selv om det er kjipt å tenke på åssen han føler det :( men man får bare bite tenna sammen fram til jeg er 12 uker :)

Jeg aner ikke.. Det må være en veldig vanskelig situasjon! Tror det hadde kommet litt an på alderen min, og hvilken situasjon jeg var i forhold til studier/jobb/bosted etc. Men har ikke peiling på hvordan jeg hadde reagert siden jeg aldri har vært i en sånn situasjon.

Syns du er tøff jeg! Har venninner som har klart seg kjempebra uten barnefaren i livet sitt, og de angrer overhodet ikke på valget de tok. Så du klarer deg nok fint :-) Er glad for at du er her sammen med oss :D

Jeg ville beholdt for abort er ikke noe tema, også ville jeg gitt han sjansen til å ta en del av det eller ikke :)
Og velger han barnet bort hadde jeg skrevet far ukjent på farskapspapirene, siden jeg har lest at det lønner seg økonomisk hvis far alikevel ikke vil ta del.

Jeg ville beholdt for abort er ikke noe tema, også ville jeg gitt han sjansen til å ta en del av det eller ikke :)
Og velger han barnet bort hadde jeg skrevet far ukjent på farskapspapirene, siden jeg har lest at det lønner seg økonomisk hvis far alikevel ikke vil ta del.

Jeg ville nok gjort det samme ja! :)

Dere er herlige :)

Glad jeg har noe å se tilbake til om jeg har tunge dager :))

Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Og er egentlig veldig takknemlig for at jeg ikke er i den situasjonen hvor jeg må ta stilling til det.

Men:
Jeg syns du er kjempetøff som gjør det! Og jeg heier på deg av hele mitt hjerte, for jeg har stor respekt for alle som tar valg som krever mye, og som man vet kommer til å kreve mye!
Heia deg!!!!

Back
Topp