Hva hadde dere gjort..

lisa91

Glad i forumet
.. om dere fikk vite at dere ventet mer enn ett barn?
Vet det er noen som har fått vite det allerede, spennende å høre hva dere hadde tenkt! :)

Selv tror jeg at jeg hadde blitt veldig sjokkert, men sikkert glad etter hvert.. men jeg håper det bare er en, det passer så ufattelig dårlig med vår livssituasjon å få to nå :p

jeg hadde blitt SJOKKERT!! Men nå skal sant sies, min mann er tvilling Men hadde en uformell UL hos legen i uke 12, då så hun bare 1, og hun kikket etter om det var flere.

Ettersom hun kikka etter flere på tidlig ul, og bare fant én, så hadde jeg blitt meget sjokkert. Mildt sagt. Etterhvert hadde jeg nok blitt glad, men jeg håper det fortsatt bare er én. :)

Hadde blitt veldig sjokka!! HAr vært på ul to ganger (uke 8 og 12) og hun har lett etter fler. Så er ganske sikker på at det er bare en :) Men sambo har mange tvillinger i sin nærmeste familie, så vi var spent på første ul :)

Hadde nektet og bedt de abortere den ene.... NEEEEI DA!!! Haha, hva skal man gjøre?? man får jo ikke gjort noe annet enn å akseptere det og helt ærlig, hadde noen sagt at det var to friske bebiser inni der hadde jeg bare blitt lykkelig over to FRISKE barn! <3

Jeg tror ærlig talt at jeg ville hatt det ganske vanskelig med med seg en god stund hvis jeg hadde fått den beskjeden. Men på en eller annen måte hadde det ordnet seg det og :)

Det siste jeg vil her er å si noe negativt eller demotiverende for dem som venter to barn, men vi har alle vår livssituasjon...

Vi har gått rundt og rundt med oss selv om vi ønsker fler enn to barn, det har vært en lang og til tider vanskelig (men også veldig gledelig) prosess. Da inngår naturligvis dette temaet som en del av samtaleemnet. Bestemmer man seg for å få barn, er det en viss sannsynlighet for at man kan få to.

Selv om jeg i utgangspunktet ikke liker å sette fokus på økonomi når det gjelder barn, så ville det for vår del (altså en overgang fra 2 til 4 barn) betydd både behov for utbygging av hus og skifte av bil (er). Noe som i seg selv er en stor kostnad.

Men i samtalen før vi begynte å prøve å få barn igjen, så reknet vi på det og fant ut at det ville blitt fryktelig trangt økonomisk og det ville bydd på mange utfordringer. Men nå er det jo slik at vi valgte og prøve og valgte da også å omfavne en slik situasjon, hvis den skulle oppstå.

Hvis sant skal sies, så ble vi begge lettet over at det var bare 1 barn i magen... :)

kooala skrev:
jeg hadde blitt SJOKKERT!! Men nå skal sant sies, min mann er tvilling Men hadde en uformell UL hos legen i uke 12, då så hun bare 1, og hun kikket etter om det var flere.

Jeg var og på UL til legen i uke 12.. der var det en....
Tre uker etterpå på sykehuset dukket det opp tvillinger! Såååå.... ;-))

Back
Topp