Badeand1984
Flørter med forumet
Jeg er 26 uker på vei nå. Jeg starta i ny jobb i november- 80% stilling i en kaffebar. Trivdes veldig bra på jobb. Jeg jobbet og sto på de 4 første mnd til tross for kvalme, migrene, oppkast og vondt bekken. Sto virkelig på. Etter hvert kom det fram at sjefen baksnakket meg til andre ansatte. "Hadde ikke ansatt henne om jeg viste hun var gravid." Og da jeg ble sykemeldt fikk jeg høre "Haha, nå er vi kvitt hun gravide"..osv..Etter hvert fikk vi som er ansatte problemer med lønna vår. Vi har kontrakt på 80% fast, men ble sendt hjem tidlig, mistet timer, fikk plutselig beskjed om at vi ikke trengte å komme på jobb til tider. Den ene mnd kunne vi jobbe 70%, den neste 60%, også plutselig 100%. Veldig vanskelig å forholde seg til når man har en kontrakt som beskriver hvor mange timer man skal ha i uken, og stillingsprosent på 80. Vi som jobber der får ikke tillegg for noen røde dager, heller ikke kvelds tillegg eller helg tillegg. Vi som jobber der kontaktet LO for å få ting på stell, og nå blir det "rettsmøte" og rettssak fordi vi krever pengene våres, og stemningen på jobben er rævva. Går ut over min psyke, orker rett og slett ikke. Jeg er faktisk redd for å miste jobben min om jeg går tilbake i jobben. Skulle gjerne jobbet, men føler jeg må forbi sykemeldt så han ikke kan si meg opp. Og har ikke lyst til å gå tilbake i jobben min heller fordi det er maks dårlig stemning på jobben for tiden. Legen min er kjempevanskelig da det gjelder å få en 100% sykemelding. Han skjelte meg nesten ut når jeg satt på legekontoret i sta og sa "du kan jo jobbe litt. er jo egentlig ikke en grunn til at du ikke kan jobbe LITT", virka ikke som han en gang gadd å forstå situasjonen min litt en gang, eller gadd ikke prøve å forstå. Han satt der å var skikkelig drittsekk mot meg. Måtte nesten klikke for å få en 100% sykemelding. Anger på at jeg byttet fastlege, men måtte bytte fordi jeg flyttet. Hva hadde dere gjort?