Hva hadde dere gjort?

malone

Gift med forumet
Vi har jo da søkt snuppa inn i bhg fra jan 2012, kommunen ringte i dag og sier at vi kan få plass, men må da betale fra aug.

Skjønner dem veldig godt, men er jo da 7 mnd vi må betale (begynne i feb) uten å bruke plassen + at vi mister kontantstøtte for nov og des. Er jo en del penger det er snakk om her.

Så ville dere takket ja fra aug eller hatt is i magen og håpe at det løser til jan.

Hvis det ender opp med at vi ikke får, så blir det jo dagmamma eller jeg må jobbe 50 % natt, noe jeg egentlig ikke har så lyst til.

Den plassen vi kan få nå er den avd som storebror gå på nå (bytter til stor til høsten), er jo dit vi vil. De har kun barn født i samme året, noe jeg syntes er helt supert på små barn.Takkert vi nei er det ikke sikkert vi kommer inn der neste høst heller, hvis de er full bsrnegruppe.

What to do

Skjønner veldig godt problemet ditt og tror kanskje hvis det hadde vært meg så hadde jeg betalt i de månedene selv om det er litt sure penger.

Jeg sliter med å få barnehageplass selv og hadde vært overlykkelig hvis  jeg hadde fått plass på samme avdeling som storebror i samme barnehage.

Sånn i forhold til pengene ville jeg, hvis dere har lån da, bedt om avdragsfrihet i en periode hvis det vil gå utover økonomien.

Hvor mye må dere forresten betale ekstra? Regner med dere får noe søskenrabatt.

Hvis vi hadde hatt råd- hadde jeg betalt!

er ikke sånn at hu kan gå et par dager i uken fra august da? er såpnn her også vi skla ha fra oktober  men må betale fra august så da skal han gå to dager i uken fra august

Skjønner den og det er ikke lett å velge.

Kan du ikke høre om det er mange søkere? Jeg har fått vite hvor mange søkere/venteliste det er på de bhg jeg har hatt kontakt med.

Selv vil jeg vente til januar mars før minin min skal ut i bhg og jeg vet ikke selv hva jeg ville gjort. Jeg vil jo ha minin på samme avdeling/bhg som søstern. Skikkelig dilemmea.Håper dere finner ut av det.

Vi klarer jo å betale det, men det går jo da så klart utover andre ting. Litt av poenget med å begynne i februar er jo at jeg ikke vil at hun skal begynne så tidlig som storebror gjorde. Blir det ikke også litt vanskelig å vende henne til bhg hvis hun bare skal gå 2 ganger i uka.

Vi graderer jo ut permisjonen for å slippe bhg, men vi har jo hele tiden hatt i bakhodet at  vi skal ha veldig flaks hvis vi kommer inn i januar..

Vi skal jo også reise bort i 5 uker i midten av januar, så hvis vi begynner før vi har tenkt må vi jo ha ny tilvenning når vi kommer tilbake. Tror kanskje det blir mye forvirring for ei lita jente. Hun blir jo forsåvidt litt kjent i bhg når vi bringer og henter storebror da.

Har ikke sjekket hvor mye søsken rabatt utgjør, men uten den blir det 2500 i mnd, det blir da12500. Kontant støtte for 2 mnd, 6600, det er jo da 19000. Sikkert litt mindre med søsken rabatt.

Å hjelpes, dette må vi tenke hardt på. Redd vi kommer til å angre uannsett hva vi gjør.

Hadde definitivt tatt plassen..

Jo det anbefales ikke å ha unger under 40% i bhg da de har vanskelig med å tilpasse seg.Jo oftere og tettere dager er bedre.

Jeg har 50% til dattern min, da er hun 2 dager den ene uka og 3 dager neste. Går veldig greit, men skulle gjerne hatt 3 dager hver uke.

Hører at ikke alle klarer å tilpasse seg eller komme i gang med 50% heller. Mange dager faller jo litt bort.

Selv om man kanksje har råd til å betale plass er det jo litt surt å måtte "kaste" de ut vinduet.

Bor dere på en stor eller liten plass? Om det var en bhg i oslo hadde jeg ukke turt å gi slipp på den, men heller på bygda.huff ikke lett uansett.

Det er helt klart ikke noe lett valg, men klarer dere det økonomisk og det er der du vil ha henne så ville jeg heller valgt det fremfor å måtte risikere å komme i en annen barnehage hvor hverken dere eller hun kjenner noen andre.Det går jo helt sikkert bra det og, men regner med det er en grunn til at dere vil ha henne inn i bhg senere enn broren. Trygghet er jo viktig når man skal være på et sted så lenge hver dag.

I denne barnehagen har hun jo storebror og kjenner til de ansatte. Dere slipper også peset med å levere og hente i to bhg også.

Men det er jo selvfølgelig forskjell om dere bor på et liten plass med god barnehagedekning eller en litt større plass.

Dere finner sikkert ut av den beste løsningen for dere. Lykke til iallefall.

Back
Topp