Hva hadde dere gjort?

FrittFram skrev:
Er det noen "instanser" (i mangel av bedre ord) du kan snakke med? En forståelsesfull helsesøster - lege eller noe? En person med tyngde og som kan komme med fornuftige råd - jeg tenker at det må være mye tanker hos deg ift å føle en ikke klarer å gi barnet alt en tenker det trenger - og ift samvittighet.(Håper ikke jeg ilegger deg noe du ikke har, men det er hva jeg leser det utfra innleggene dine) som kan komme med innspill ift barnehage/ikke barnehage.
Det er heller ikke sikkert du har behov for det altså - men noen ganger er det så godt å få støtte fra noen en setter høyt og stoler på når det kommer til slike avgjørelser :)

Ja legen min er helt super.. har vært jevnlig hos han siden jeg slet på det værste psykisk for ca 8 år siden.. han stoler jeg blindt på.. skal snakke med han om det ved neste time.. skal til han  i slutten av mai tror jeg det er.. og ja jeg har veldig mange tanker som svirrer nå.. vil jo som sagt gjøre det som er best for sønnen min.. for blir ikke lett for meg å sende han i barnehage evt..

ut i fra hva du skriver om psyken din og sosialt liv ville jeg absolutt valg barnehage. Jeg synes det er flott at du ser dine egne begresninger og prøver å gi sønnen din det beste der du selv føler at du ikke strekker til.

søknadsfristen for hovedopptaket i august var i mars. på grunnlaget du har kan det hende barnevernet kan skaffe deg barnehageplass.

Søk ham inn i barnehage! Jeg er ganske sikker på at det vil gjøre både han og deg godt - forutsatt at det er en god barnehage, og de fleste er jo det. Du vil kunne oppleve å se sønnen din blomstre og ha det godt, og det gleder en hver mor (og letter samvittigheten). Når samvittigheten er mindre, og når man ser at det kjæreste man har har det godt i trygge hender, så er det også lettere for deg å få til endring hos/i deg selv. Bruk dagene han er i barnehage til å bygge opp deg selv, og bruk legen din eller andre i denne prosessen (som nevnt av dere her)

Takk for mange gode og trøstende svar jenteremoticon
Skal snakke med legen min.. skal til han 25 mai så får jeg hans mening også..
Jeg får se meg rundt etter di barnehagene som er i nærheten og sjekke hvilke muligheter jeg har evt mens jeg venter på timen hos legen.

Ville absolutt hatt han i barnehage. Unger har bare godt av det og når du føler begrensninger for hvor mye du får gjort med han så er det jo bare enda bedre. :)
Tror også det vil hjelpe på din egen psyke å bli kvitt denne dårlige samvittigheten over om du klarer å sosialisere han nok, samtidig som du får mer tid til deg selv. Vinn vinn situasjon dette.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt barnevernet om hjelp til å få barnehageplass.

Er selv hjemmeværende pga kronisk sykdom og har ikke sjans å gi ungene det de trenger hjemme hele tiden. Fikk derfor hjelp av barnevernet å få barnehageplass. De storkoser seg og JEG har det mye bedre jeg også.

*Nothernstar* skrev:
Ville absolutt hatt han i barnehage. Unger har bare godt av det og når du føler begrensninger for hvor mye du får gjort med han så er det jo bare enda bedre. :)
Tror også det vil hjelpe på din egen psyke å bli kvitt denne dårlige samvittigheten over om du klarer å sosialisere han nok, samtidig som du får mer tid til deg selv. Vinn vinn situasjon dette.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt barnevernet om hjelp til å få barnehageplass.

Er selv hjemmeværende pga kronisk sykdom og har ikke sjans å gi ungene det de trenger hjemme hele tiden. Fikk derfor hjelp av barnevernet å få barnehageplass. De storkoser seg og JEG har det mye bedre jeg også.

Jeg er så skeptisk til barneværnet..  godt det ordna seg for dere.. satser på at det ordner seg for oss også

Hvis du skal søke bhg plass nå må det bli på særskilt grunnlag og da må du ha lege og helsestasjon i ryggen. Her i sandnes har akkurat siste runde gått, noe jeg vet godt da jeg ikke fikk plass før nå og den ligger 6,4 km fra der vi bor.
Forus er stort sett sprengt, andre steder hvor de bygger nye bhg er det litt mer håp.

Men jeg ville prøvd å få ham inn, barn har faktisk godt av å sosialisere seg med andre og i allefall hvis du må vente enda ett år og han blir ca 3.
Har du råd så ville jeg hatt ham inn 100%, da står du fritt til å velge dager og timer som du selv vil, gir bare beskjed om morgene at i dag tar vi en fridag, i morgen kommer vi etter lunsj osv osv.
Kanskje finner du ut at det beste er å barnet der noen timer pr dag eller hele dager.
Velger du 50% er det en delt plass og dager/timer må tilspasses det andre barnet som deler plassen, du får da problemer med å bytte dager osv.

5 dagers plass, 100% vil koste 2330 kr +200 kr i kostpenger
4 dager, 80 % koster 2074 +160
3 dager, 60 % koster 1678 + 120
2,5 dager, 50% koster 1468 + 100

Så ikke såå store forskjellen på plassene i pris.
Tjener husstanden under 6G kan du søke om redusert betaling også.

ser ikke innlegget..

Back
Topp