Hva hadde dere gjort?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Jeg er ung ufør pga jeg sliter psykisk.. 
Eneste problemet sålangt er at jeg sliter med å sosialisere meg.. 
Er redd dette kan gå utover skatten min.
Ville dere søkt han inn i barnehage slik at han får sosialisert seg? eller ville dere latt han være hjemme ei stund til?

Vil jo gjøre det som er best for han.
Håper på svar

Mamma til A og K skrev:
Ville absolutt hatt han i barnehage.

Men...hvorfor er du sykemeldt? Hva hjelper det om du blir sittende alene hjemme?

Jeg er uføretrygda , ikke sykemeldt..
Har slitt psykisk i mange år , klarer ikke å holde meg i arbeid desverreemoticon

Ville helt klart tatt han i bhg :)

Overraskelsen skrev:
Ser ikke innlegget..:S

Jeg er uføretrygda og sliter med å sosialisere meg pga jeg sliter psykisk..
Vurderer om det er lurt å ha småtten i barnehage slik at han får sosialisert seg ihvertfall..
Altså jeg finner på ting med han av og til.. er ikke 100% usosial.. men er redd jeg ikke er nok sosial.. og vil jo det beste for han

Hva med å ta ham med til "Åpen barnehage" et par dager i uken? Mange kommuner har dette, spør på helsestasjonen i kommunen din, eller google det:)
Da får både han og du kommet deg ut:)
Jenta mi har ikke fått barnehageplass til høsten, og jeg kommer derfor til å gå hjemme med henne et år til. Har tenkt å ta henne med til åpen barnehage i nabokoomunen (det finnes ikke her hvor vi bor) et par dager i uken. for hennes del, slik at hun får møte andre barn, og for min egen del. sunt for oss å komme oss litt ut:)

Sidne barnet nærmer seg to år, og jeg ser din situasjon så ville jeg hatt han i bhg. Har du søkt og fått plass? (Mener å ha sett du bor i samme kommune som meg, Sandnes)

Jeg er motstander av barnehage for små barn, men han er jo stor gutt nå til høsten.

Miss Fat skrev:
Sidne barnet nærmer seg to år, og jeg ser din situasjon så ville jeg hatt han i bhg. Har du søkt og fått plass? (Mener å ha sett du bor i samme kommune som meg, Sandnes)

Jeg er motstander av barnehage for små barn, men han er jo stor gutt nå til høsten.

Har ikke søkt nei , har ikke visst om det var det som var det smarteste å gjøre.. har ikke peiling på noenting ang barnehager heller. hvordan er søkefrister , oppstart osv?

Rosa Mirabella skrev:
Hva med å ta ham med til "Åpen barnehage" et par dager i uken? Mange kommuner har dette, spør på helsestasjonen i kommunen din, eller google det:)
Da får både han og du kommet deg ut:)
Jenta mi har ikke fått barnehageplass til høsten, og jeg kommer derfor til å gå hjemme med henne et år til. Har tenkt å ta henne med til åpen barnehage i nabokoomunen (det finnes ikke her hvor vi bor) et par dager i uken. for hennes del, slik at hun får møte andre barn, og for min egen del. sunt for oss å komme oss litt ut:)

Har prøvd på det og har vært der ett par ganger.. men desverre så sliter jeg med å være der..så er ikke der så ofte.. føler meg skikkelig dritt pga detemoticon

Tror jeg hadde ville hadd han noen dager i bhgen..kanskje en 60%?

Kanskje du også blir kjent med andre foreldre?:) 

Huff , jeg skulle gjort alt i verden for å bli helt frisk slik at jeg kunne ha funnet på mye mer ting med gutten min..føler meg som en elendig mamma nå emoticon
Og for dere som lurer så prøver jeg virkelig det jeg kan , men psyken er ingen lett ting å vri om påemoticon

Overraskelsen skrev:
Tror jeg hadde ville hadd han noen dager i bhgen..kanskje en 60%?

Kanskje du også blir kjent med andre foreldre?:) 

Ja jeg tenker også evt 50% barnehage plass eller noe.. da får han noen dager der og noen dager hjemme. Hadde jo vært en bonus om jeg fant tonen med noen av foreldrene ja , så kanskje jeg hadde fått meg venner også

Jeg ser den!
Skulle ønske du bodde her, så kunne vi gått dit sammen:)

Søknadsfristen til vanlig barnehage har desverre gått ut, den er plus/minus 1.mars, litt variasjoner fra kommune til kommune. Men siden du er i en spesiell situasjon, vil jeg tro at noe kanskje kan ordnes likevel. Kanskje du kan ta kontakt med helsestasjonen eller kommunen? Noen som kan fremme en søknad for deg? Jeg ville tenkt at det var lurt å ha han i barnehage enten 2-3 dager i uken, eller noen timer hver dag.
klem til deg! 
Dette ordner seg:)

Rosa Mirabella skrev:
Jeg ser den!

Søknadsfristen til vanlig barnehage har desverre gått ut, den er plus/minus 1.mars, litt variasjoner fra kommune til kommune. Men siden du er i en spesiell situasjon, vil jeg tro at noe kanskje kan ordnes likevel. Kanskje du kan ta kontakt med helsestasjonen eller kommunen? Noen som kan fremme en søknad for deg? Jeg ville tenkt at det var lurt å ha han i barnehage enten 2-3 dager i uken, eller noen timer hver dag.
klem til deg! 

Takk for det.. planen var jo egentlig å søke han inn til neste år.. men så begynte jeg å tenke at det kanskje var lurere å gjøre det før.. men var usikker.. er derfor jeg ikke har satt meg inn i slike ting enda...
Men sliter med følelsen av at jeg "skyver han vekk" , men er jo for hans del jeg vil det evt , ikke for min egen.. elsker jo å være sammen med skatten min

kan tenkes dette kan være en hjelp til derre begge, han kommer ut blandt barn og du får kanjse kontakt med noen foreldre. Som ei vennine av meg sier jeg tar et skritt om gangen som gjør meg sterkere og litt modigere, kanjse museskritt for noen men et stort skritt for meg

Det at du selv sier at kansje det beste er å ha ham i barnehage er jo et stor skritt for deg.
Hva med å ta en tlf til kommunen å forhør deg, kan tenkes pga sitvasjonen din at du evt kan få plass på skjærskilt grunnlag også

Mamma til A og K skrev:
Drømmeren skrev:
Rosa Mirabella skrev:
Jeg ser den!

klem til deg! 

Takk for det.. planen var jo egentlig å søke han inn til neste år.. men så begynte jeg å tenke at det kanskje var lurere å gjøre det før.. men var usikker.. er derfor jeg ikke har satt meg inn i slike ting enda...
Men sliter med følelsen av at jeg "skyver han vekk" , men er jo for hans del jeg vil det evt , ikke for min egen.. elsker jo å være sammen med skatten min

Helt ærlig: det er ikke å skyve barnet unna hvis du har ham i barnehage 50-60% og evt leverer seing og henter tidlig. Barnet får lekt med andre barn og utviklet ferdigheter kanskje ikke du som mor kan bidra med (jeg vet i hvert fall at jeg har begrensninger når det kommer til det kreative...).

Er det jeg prøver å trøste meg med ja

bondekone skrev:
kan tenkes dette kan være en hjelp til derre begge, han kommer ut blandt barn og du får kanjse kontakt med noen foreldre. Som ei vennine av meg sier jeg tar et skritt om gangen som gjør meg sterkere og litt modigere, kanjse museskritt for noen men et stort skritt for meg

Det at du selv sier at kansje det beste er å ha ham i barnehage er jo et stor skritt for deg.
Hva med å ta en tlf til kommunen å forhør deg, kan tenkes pga sitvasjonen din at du evt kan få plass på skjærskilt grunnlag også

Takk for svar.. ja skal høre litt rundt og se hva jeg kan få til.. men kjenner jeg gruer meg veldig til den dagen han starter..

Back
Topp