Hva hadde dere gjort?

Frøgen*

Glad i forumet
Jeg har endel arvegull som jeg skal sende inn og få penger for. MEN... For hundre år siden var jeg forlovet med barnefar (da vi var unge og dumme)
Og jeg har jo ringen enda. Den veier ca 3,5 gram og er verd rundt 380kr hvis man sender den inn. Men så tenkte jeg at det kanskje kunne
være litt moro å smelte den om og gi et nytt smykke til Dennis. Det er jo tross alt mamma og pappa sin ring i sammen liksom...
Men hva i alle dager kan man smelte den om til? Og gullsmykker/armbånd er liksom... Jeg vet ikke helt jeg?

Noen forslag? Alternativt kommer jeg til å bruke ca 400kr på et armbånd eller smykke til han av de pengene jeg får for ringen.

Jeg ville ha smelta den om til en ring til Dennis [:)] Om han bruker den så er jo det kjekt.. men om han ikke bruker den, så har han den jo iallefall, og vil sikkert sette pris på den når han blir eldre.. [:)]

Men en ring til en gutt...? Tror ikke han kommer til å bruke ringer da...
Jeg tenkte på å smelte den om til f.eks en liten bamse eller noe, også kjøpe et kjede...

Men jeg er sååå lite kreativ[:(]

ORIGINAL: Frøgen*

Jeg tenkte på å smelte den om til f.eks en liten bamse eller noe, også kjøpe et kjede...

ja det kan du jo også gjøre [:)] Men er mange voksne mannfolk som går med ringer altså.. Men da er det ofte litt "røffere" ringer, som er ment for menn.. Men så er det ikke alle menn som liker ringer heller..
Hørtes fint ut med en liten bamse på kjede [:)] Samme hva du smelter den om til, så vil det nok uansett bli verdifult for ham å ha det, siden det er gifteringen deres.. [:)]

ORIGINAL: elva*

ja det kan du jo også gjøre [:)] Men er mange voksne mannfolk som går med ringer altså.. Men da er det ofte litt "røffere" ringer, som er ment for menn.. Men så er det ikke alle menn som liker ringer heller..
Hørtes fint ut med en liten bamse på kjede [:)] Samme hva du smelter den om til, så vil det nok uansett bli verdifult for ham å ha det, siden det er gifteringen deres.. [:)]

Ja det er faktisk sant.. Tenkte ikke på at han blir voksen en gang han også.. Hehe! Da er det kanskje ekstra verdifullt for han også...
Humm humm.... Må tenke litt.. Men nå leste jeg litt på nettet her også at det er ikke alltid det samme gullet som blir smelta om[&:]
Da er jo poenget borte!

ORIGINAL: elva*

Ja det er faktisk sant.. Tenkte ikke på at han blir voksen en gang han også.. Hehe! Da er det kanskje ekstra verdifullt for han også...
Humm humm.... Må tenke litt.. Men nå leste jeg litt på nettet her også at det er ikke alltid det samme gullet som blir smelta om[&:]
Da er jo poenget borte!

Men kan jo være vanskelig å vite fingerstr hans. er jo dumt hvis ringen ikke passer. Hva med slipspynt eller mansjettknapper? det er jo kanskje gørranes kjedelig da, men får sikkert brukt det en gang. ellers er det jo søtt med bamse i kjede da :)

Jeg hadde smeltet det om til noe som kan henges på et barnesmykke!! Bamse, fotball, stjernetegn, bil, traktor .. [:)]

tror jeg ville smeltet den om og laget smykke jeg[:)]
Ellers ville jeg tatt vare på den og gitt den til ham når han var eldre, så kunne han gitt den til kvinnen i sitt liv når den tiden kommer[;)][:)]

ORIGINAL: oblix

Ellers ville jeg tatt vare på den og gitt den til ham når han var eldre, så kunne han gitt den til kvinnen i sitt liv når den tiden kommer[;)][:)]

Siden de ikke nødvendigvis bruker det samme gullet så hadde jeg nok gått for denne jeg! Synes også at poenget må være at det er nøyaktig det samme gullet!

ORIGINAL: Citerza

Jeg ville smeltet den om til noe han har brukt for jeg.. Slipsnål f.eks..

slipsnål er jo veldig kjekt da! [:D]

ORIGINAL: Tweak

Siden de ikke nødvendigvis bruker det samme gullet så hadde jeg nok gått for denne jeg! Synes også at poenget må være at det er nøyaktig det samme gullet!

Vi snakker sånn kjedelig gullring da.... BF mistet ringen sin og da valgte vi å vente med å kjøpe nye, så jeg har bare min. Og den står
det "Din eks 01.01.01" inni.... Kanskje ikke det mest romantiske å gi til kvinnen i sitt liv [;)]

Vi snakker sånn kjedelig gullring da.... BF mistet ringen sin og da valgte vi å vente med å kjøpe nye, så jeg har bare min. Og den står
det "Din eks 01.01.01" inni.... Kanskje ikke det mest romantiske å gi til kvinnen i sitt liv [;)]

ha ha[:D][:D] nei, var ikke mye romantisk det nei[:D][:D]

Forresten... Det står navnet hans da, ikke eks.. Hehe[;)]

NÆH! Det står det i min gamle forlovelsesring også! [:)] Artig dag å forlove seg på... Ikke at det gikk så bra, men... [8D]
Men hvorfor ikke gi det videre? Når dagen kommer og han skal forlove seg med sin utkårede, så kan han bare få det slipt vekk og gravert på nytt... [8|]

Jeg synes du bør gå for et anheng.
Er så søtt når de små bruker smykker :)
Pat har et sølvanheng med Steinbukken, som han har på seg ganske ofte.
"Problemet" er bare at jeg aldri egentlig fant ut om gutta våre er steinbukk eller vannmann.... Så vi "valgte" steinbukk.hehe.

ORIGINAL: Stjernamor*

Jeg synes du bør gå for et anheng.
Er så søtt når de små bruker smykker :)
Pat har et sølvanheng med Steinbukken, som han har på seg ganske ofte.
"Problemet" er bare at jeg aldri egentlig fant ut om gutta våre er steinbukk eller vannmann.... Så vi "valgte" steinbukk.hehe.

Nei dette problemet hadde LindaHelene på forumet også... Jeg bryr meg ikke så veldig mye om stjernetegn, så jeg har ikke
tatt noe særlig standpunkt egentlig.. hehe!

Men problemet er jo at det ikke alltid er det samme gullet de bruker å smelte om, og da er poenget vekk syns jeg...[&:]

Back
Topp