Hva hadde dere gjort?

Skrållan

Forumet er livet
Dette gjelder Ida-min da, så hører ikke helt hjemme her, men kanskje noen har noen tips..

Ida er invitert i bursdagsselskap i morgen. Hun som er bestevenninna hennes i bhg som skal feire. Helt siden vi fikk invitasjonen, så har Ida sagt at hun ikke har lyst til å dra. Hun sier det HVER gang jeg nevner det.
Så da blir jeg sånn i tvil... skal jeg holde henne hjemme, eller skal jeg "presse" henne til å dra? Jeg snakker jo positivt om det hver gang vi snakker om det, og hun har vært hjemme hos denne jenta før, og kjenner mamman hennes ganske godt. Men allikevel blånekter hun å dra. Jeg har så klart sagt jeg kan være der sammen med henne, men det hjelper liksom lite, virker det som.

Tenker å høre med Idamor i morgen tidlig, se åssen hun ser på saken i morgen, men regner med hun ikke vil.

Jeg regner jo med hun vil kose seg når hun først kommer dit, men jeg har så lite lyst til å presse henne til å dra, siden jeg vil at bursdager er noe hun skal glede seg til, og ha lyst til å dra på!

Noen tips?

Har du spurt henne om hvorfor hun ikke vil dra?

Jeg ville prøvd å inngå en kompromis jeg, sagt at vi kan gå å levere gaven og visst hun vil hjem så drar vi hjem etterpå.
Til mamman til bursdagsbarnet kan du jo evt si at hun er sliten etter deres feiring i helgen om det ikke går?[:)]

ORIGINAL: *vimsa*

Hm..ikke lett det der...  jeg hadde nok ikke presset henne ettersom hun flere ganger sier hun ikke vil...til og med når du sier du kan være med... har hun nektet å reise i bursdag før eller er dette første gangen?? kanskje det er en grunn til at hun ikke vil tenkte jeg... hm...

Nei, det er det jeg og tenker... dette er første gangen hun nekter ja, men så er det første bhg-bursdagen hun er i også da.. og hun er jo ganske ny i bhg, så jeg tenker at det kan være litt derfor, at hun føler seg litt utrygg blandt de jentene, selv om de ansatte i bhg sier hun har glidd rett inn i gruppa.
Og hun som har bursdag gikk Ida i samme bhg med i fjor også, og de var bestisser da også, så hun kjenner jo jenta godt.
Mulig jeg må høre med mammaen i morgen, om ikke vi kan komme en dag senere i uka eller noe...

ORIGINAL: Destiny85

Har du spurt henne om hvorfor hun ikke vil dra?

Jeg ville prøvd å inngå en kompromis jeg, sagt at vi kan gå å levere gaven og visst hun vil hjem så drar vi hjem etterpå.
Til mamman til bursdagsbarnet kan du jo evt si at hun er sliten etter deres feiring i helgen om det ikke går?[:)]

Ja, jeg spør henne hver gang hun sier nei, men hun kommer ikke med noe svar. Bare at hun ikke har lyst.
Skal prøve med det kompromisset [:)]
Går det ikke, så kjenner jeg mora såpass godt at jeg kan si sannheten til henne, heldigvis. Hun kommer til å forstå, så det er ikke det verste [:)]

Så rart. [8|] Rare ideer de får av og til!

Jeg ville nok presset henne til å dra, også blitt med selv. Hadde kanskje spilt litt på at tenk hvor lei seg venninnen blir om du ikke kommer, hva ville du synes om hun ikke kom i din bursdag?

Vanskelig sånne situasjoner altså!

ORIGINAL: *Perlemor*

Jeg ville nok presset henne til å dra, også blitt med selv. Hadde kanskje spilt litt på at tenk hvor lei seg venninnen blir om du ikke kommer, hva ville du synes om hun ikke kom i din bursdag?

Ja, de får skikkelig snåle ideer innimellom! [8|] Men herregud, jenta er jo arvelig belastet så det holder... både jeg og sambo var dødssjenerte som barn. Sambo var så ille at da han gikk på allidrett, så gjemte han seg bak sin mor til det var 10 min igjen av timen, da først turte han å bli med på øvelsene... så jeg skjønner jo litt at sosiale eventer er litt småskummelt, særlig siden hun ikke kjenner alle som kommer så godt, hehe.

Jeg får vel bare vente og se hva hun sier i morgen. For alt jeg vet kan hun ha snudd helt i løpet av natta også [:)]

ORIGINAL: Skrållan

Hm..ikke lett det der...  jeg hadde nok ikke presset henne ettersom hun flere ganger sier hun ikke vil...til og med når du sier du kan være med... har hun nektet å reise i bursdag før eller er dette første gangen?? kanskje det er en grunn til at hun ikke vil tenkte jeg... hm...

Nei, det er det jeg og tenker... dette er første gangen hun nekter ja, men så er det første bhg-bursdagen hun er i også da.. og hun er jo ganske ny i bhg, så jeg tenker at det kan være litt derfor, at hun føler seg litt utrygg blandt de jentene, selv om de ansatte i bhg sier hun har glidd rett inn i gruppa.
Og hun som har bursdag gikk Ida i samme bhg med i fjor også, og de var bestisser da også, så hun kjenner jo jenta godt.
Mulig jeg må høre med mammaen i morgen, om ikke vi kan komme en dag senere i uka eller noe...

Hm...er jo litt merkelig ettersom Ida kjenner denne jenta fra før...men som du sier,ken jo være pga de andre jentene... tror jeg hadde spurt om å komme en annen dag jeg,hvis ida absolutt ikke vil,og helle forklart det for mammaen til bursdagsjenta[:)]

Ja, det er veldig mystisk, hele greia egentlig! Spørs om det ikke blir det som blir løsningen, om hun er like negativ i morgen. Jentene kan jo feire felles bursdag senere i uka, bare de to, siden Ida også har bursdag ganske snart, hehe.

Ja, de får skikkelig snåle ideer innimellom! [8|] Men herregud, jenta er jo arvelig belastet så det holder... både jeg og sambo var dødssjenerte som barn. Sambo var så ille at da han gikk på allidrett, så gjemte han seg bak sin mor til det var 10 min igjen av timen, da først turte han å bli med på øvelsene... så jeg skjønner jo litt at sosiale eventer er litt småskummelt, særlig siden hun ikke kjenner alle som kommer så godt, hehe.

Jeg får vel bare vente og se hva hun sier i morgen. For alt jeg vet kan hun ha snudd helt i løpet av natta også [:)]

Håper hun snur da! [:)] Siden hun er ny i barnehagen er det kanskje ekstra viktig å gå?

Håper hun snur da! [:)] Siden hun er ny i barnehagen er det kanskje ekstra viktig å gå?

Ja, jeg tenker sånn i allefall. Men vi får vel bare vente og se [:)]

Jeg hadde ikke presset hun til å dra, og heller sagt fra til foreldrene om at hun ikke var i humør i dag. Kanskje avtalt med dem at hun kanskje kommer litt etterhvert?
Det er sikkert noe som har blitt sagt ungene i mellom. Kanskje hun ombestemmer seg når hun vet festen er i gang, og begynner å fantasere om tøysing, kaker og fnising[8D]

Jeg hadde heller ikke presset henne til å dra. Avtal heller med foreldrene om Ida kan komme en annen dag i stedet.
Hun har sikkert en god grunn siden hun ikke vil dra.

Back
Topp