Hva hadde dere gjort?

Skrållan

Forumet er livet
Ida er jo invitert i bursdagsselskap i morgen. Hun som er bestevenninna hennes i bhg som skal feire. Helt siden vi fikk invitasjonen, så har Ida sagt at hun ikke har lyst til å dra. Hun sier det HVER gang jeg nevner det.
Så da blir jeg sånn i tvil... skal jeg holde henne hjemme, eller skal jeg "presse" henne til å dra? Jeg snakker jo positivt om det hver gang vi snakker om det, og hun har vært hjemme hos denne jenta før, og kjenner mamman hennes ganske godt. Men allikevel blånekter hun å dra. Jeg har så klart sagt jeg kan være der sammen med henne, men det hjelper liksom lite, virker det som.

Tenker å høre med Idamor i morgen tidlig, se åssen hun ser på saken i morgen, men regner med hun ikke vil.

Jeg regner jo med hun vil kose seg når hun først kommer dit, men jeg har så lite lyst til å presse henne til å dra, siden jeg vil at bursdager er noe hun skal glede seg til, og ha lyst til å dra på!

Noen tips?

ORIGINAL: mandy4

Hmm,hadde ikke presset henne nei..Ville hørt med henne like før selskapet og sagt at nå må hun gjøre seg i stand til å dra..om hun fremdeles nekter så hadde jeg blitt hjemme ja[;)]

Ja, ikke sant. Fikk et tips på sept-08 om å inngå kompromiss med henne også, si at vi kan dra og levere gaven, og om hun vil dra med engang, så gjør vi det, og om hun vil være der, så gjør vi det. Får høre litt med henne i morgen hvordan hun ser på det da [:)]

Synes bare det er litt trist at hun velger å trekke seg litt unna sånne ting, dette hadde jo vært en god mulighet for henne å bli bedre kjent med jentene i bhg - siden hun er ganske ny, tenker jeg...
(men herregud, hu slekter jo på både meg og faren sin, og begge vi to var dødssjenerte som barn. Sambo var så ille at da han gikk på allidrett, så gjemte han seg bak mora si helt til det var 10 min igjen av timen, da først turte han å bli med på øvelsene... hun er jo arvelig belastet så det holder)

Ville ikke sagt at hun må dra nei, men hva om du blir med i bursdagen da?
Da blir jo situasjonen litt tryggere for henne hvertfall.

ORIGINAL: Ida_83

Ville ikke sagt at hun må dra nei, men hva om du blir med i bursdagen da?
Da blir jo situasjonen litt tryggere for henne hvertfall.

Jeg har sagt jeg kan bli med, men det virker ikke som om det har noe å si... mystisk nok! [:)]

Jeg ville ha snakket mye om det positive ved å dra dit, hvor gøy det blir, hva de sikkert får å kose seg med osv. Og sagt at bursdagsbarnet sikkert blir glad om hun kommer. Ville liksom ikke vurdert muligheten for å ikke gå jeg da. Så dratt dit med henne, i allefall for å levere gaven.

ORIGINAL: Looney

Jeg ville ha snakket mye om det positive ved å dra dit, hvor gøy det blir, hva de sikkert får å kose seg med osv. Og sagt at bursdagsbarnet sikkert blir glad om hun kommer. Ville liksom ikke vurdert muligheten for å ikke gå jeg da. Så dratt dit med henne, i allefall for å levere gaven.

Ja, det kommer vi til å gjøre uansett! [:)] For alt jeg vet, så kan hun jo ha snudd totalt innen i morgen, håper egentlig det [:)]

ORIGINAL: LurveTufsa!!

ORIGINAL: Pearl06

Håper det ordner seg :) Hun er sikkert bare litt usikker siden det kommer flere barn dit? Twi twi [:D]

signerer[:)]
kan jo hende alt ordner seg når dere begynner å ta på finstasen og sånn[;)][:D]

Jeg håper virkelig det altså [:D]

vi sliter med det samme, har gjort det helt siden maria begynte å bli bedt i selskaper. men vi drar som regel alltid, jeg blir med helt til hun sier det er ok. på første "skolebursdagsselskapet" var jeg der hele tiden. håper det kommer seg etterhvert[:)]

Så rart! [8|] Høres lurt ut å gjøre som du sier å dra dit med gaven og se hva hun sier da. [:)] Har hun sagt noe om hvorfor hun ikke vil dra?

Nei, hun sa ikke så mye om hvorfor, annet enn at hun var veldig sliten og trøtt etter helga (vi har jo feira ungene begge dagene) og etter barnehagen og ville være hjemme. Jeg forstår den biten da, er jo sliten selv jeg.
Det endte med at hun holdt seg hjemme. Hun sovna nesten ved middagsbordet i går ettermiddag, så hun hadde nok rett i at hun var sliten. Fikk snakka med mora til jenta, og vi avtalte at vi kan komme en annen dag og feire.

Back
Topp