hva hadde dere gjort?

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
Er du eller mannen fra traktene, slik at du/dere har noe nettverk i nærheten da?

Jeg vet at sambo hadde flyttet på flekken [:)]

Det var jo DRIT fint da.. men urk... Jeg er en BY jente! hadde aldri klart meg.. selv om det så deeeilig ut! kunne godt hatt det som feriehus daa... hhaa

ORIGINAL: *LL*

Du må jo nesten kjenne på det selv.
JEG ville ikke bodd så "øde", hehe[8D] Men det er jo meg da.
Da jeg vokste opp bodde vi langt unna "alt annet" de fleste plassene vi bodde og jeg syns det var DRITkjipt.
Vi måtte kjøres overalt, for det gikk ikke busser. Og det var jo ikke alltid mamma eller faren min hadde tid/orket å kjøre.
Så da satt vi der (og da jeg ble gamlere begynte jeg å haike[X(]).

Så for Lilly sin del så vell som min egen, vil jeg bo litt nært skole, butikk osv.
Sånn at hun etterhvert kan gå/sykle til venner og fritidsektiviteter og jeg slipper å bruke halve ettermiddagen på å kjøre på butikken om jeg har glemt å kjøpe melk.

Men som sagt, dette er jo noe du/dere må bestemme dere for. Betyr jo ikke en dritt hva BV'ere mener.[:)]

Og btw, den utsikten gjorde ingenting for meg, så den hadde ikke vært avgjørende for min del.
Utsikt er for meg mer enn fjell som jeg stirrer i dagen lang[8D]

er enig med deg ang avstanden[:)] uff vannskelig[&:]

ORIGINAL: lemo

Er du eller mannen fra traktene, slik at du/dere har noe nettverk i nærheten da?

det ligger i samme kommune som vi bor nå. har all familie i denne kommunen + min mamma i nabo kommune

I såfall hadde jeg nok seriøst vurdert å flytte om jeg var i din situasjon. Jeg har dessverre "mistet" bygdejenta i meg etter altfor mange år i byen, så er redd jeg aldri klarer å komme meg ut av asfaltjungelen[&o]

Jeg bodde sånn da jeg var ungdom, det var helt fantastisk! Det ble mye kjøring på foreldrene mine, men det virket ut som at de synes det var en del av "pakka" med å bo sånn. Har selv bosatt meg sånn nå, og er innstilt på at vi må kjøre barna når de blir større, men jeg synes det er verdt det! Ikke minst med tanke på all utfoldelsen de får nå, når de er så små! vi behøver ikke være redde for noenting, og det er kjempe godt! [:D] Jeg ville bodd sånn! Jeg stemmer ja! ;)

ORIGINAL: Enaj

Nei, jeg ville ikke ha flyttet så øde.
Jeg er oppvokst i en gate full av barn og mange lekekamerater, jeg syns det var gull verdt og vil gjerne at Olivia skal få det samme.
Greit nok at man har bil, men syns synd på unger som må kjøres rundt bare for å få noen å leke med.

Du syntes synd på barn som må kjøres til andre fordi det ikke går an å sykle eller ta buss??
Nå måtte jeg flire litt her[8D]

ORIGINAL: *BV addict*

Nei, jeg ville ikke ha flyttet så øde.
Jeg er oppvokst i en gate full av barn og mange lekekamerater, jeg syns det var gull verdt og vil gjerne at Olivia skal få det samme.
Greit nok at man har bil, men syns synd på unger som må kjøres rundt bare for å få noen å leke med.

Du syntes synd på barn som må kjøres til andre fordi det ikke går an å sykle eller ta buss??
Nå måtte jeg flire litt her[8D]

Ja, det syns jeg.

Mener ikke 2 og 3 åringer, men dersom dere kjøper hus nå er det vel for å bli boende en god stund ? Tenker mere på når de begynner på skolen og blir eldre. Jeg tror barn har godt av å leke med andre barn og være sammen med barn, selv om foreldrene er flinke til å kjøre de på skole, trening, sosiale ting kan fort barna bli ensomme når man bor langt unna andre på sin egen alder, klassekamerater og venner. Jeg kunne bare åpne ytterdøren og gå 20 meter ut i gaten når jeg var liten før jeg fant lekekameratene mine, når jeg ble litt eldre hadde jeg like kort vei ut til venniner, fritidsklubber og håndballtreninger osv osv.

Av egene erfaringer dro vi hjem til de som bodde i nærheten, de man kunne sette seg på sykkelen å dra til.

Som sagt så er det 8 min til sentrum og byggefelt med bil, hadde gått an å ta sykkelen men siden man må ut på riksvegen så blir det litt farlig.
Så er ikke sååå øde og forlatt.
Er flere barn som bor rundt der huset ligger men selvfølgelig ikke så mange som i et byggefelt.
De som har voskt opp litt avsides her jeg bor har vært populære, hatt mange venner og det ser ikke ut som dem har tatt noen skade av det.
Dette er ikke fjellet altså, er flere barn rundt, men selvfølgelig ikke like mange som i et byggefelt.

Å bo sånn til krever mye av dere som foreldre. Dere må være innstilt på å skulle kjøre barna til venner eller at barna har med venner hjem ofte. Nå bor du på en plass der det vil være mer enn dine barn som bor øde til da, og folk på bygda er jo ofte mer vant til avstander og kjøring enn byfolk.

Dersom jeg hadde følt veldig for dette huset og vært innstilt på mye kjøring hadde jeg helt klart gått for dette huset.

Alruto :

Jeg har endret innlegget nå, så det var litt rotete ja[:)]
Nei jeg skal være mer tydelig:

Vi bor i en liten kommune. Vi bor i hallingdal og her er det mange små kommuner og sentrum er lite.
Dette huset ligger 8 minutter unna sentrum og byggefelt. Det ligger på en plass litt avsides, men det er flere slike plasser her jeg bor og der bor det jo selvfølgelig flere folk. Det er flere hus og barn på stedet. Såpass mange at det ikke rekker med en minibuss til skolen.
Men det må kjøres til sentrum og butikker, og likevel venner siden barnet sikkert henger mest med klassekamerater, og det er ingen barn som er i kullet til mine som bor på stedet.

Back
Topp